WITH-PROFITS vermogensstructuur van PRUDENTIAL : ervaringen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
WITH-PROFITS vermogensstructuur van PRUDENTIAL : ervaringen
Heeft hier iemand ervaringen mee ? Zowel goede als slechte ?
Gisteren hiervan een voorstelling gehad maar lijkt me iets te mooi om volledig waar te zijn. Waar zit het addertje ?
Gisteren hiervan een voorstelling gehad maar lijkt me iets te mooi om volledig waar te zijn. Waar zit het addertje ?
- centenkliever
- Hero Member

- Contacteer:
Re: WITH-PROFITS vermogensstructuur van PRUDENTIAL : ervaringen
Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het meestal ook zo.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik ga niet zeggen dat de banken de wijsheid in pacht hebben maar de uitgever van de Belegger was ook een van de sprekers daar en deze avond werd door Record bank naar voor gebracht.
-
Polis23
Prudential is een levensverzekeraar.
En wat is er precies zo fantastisch aan ?peter schreef: Gisteren hiervan een voorstelling gehad maar lijkt me iets te mooi om volledig waar te zijn.
Net als robokat zou ik ook wel eens willen weten wat door zo fantastisch aan is?peter schreef: Heeft hier iemand ervaringen mee ? Zowel goede als slechte ?
Hieronder wat ik ervan weet, corrigeer mij als ik verkeer ben.
Een with-profit is eigenlijk een soort beleggingsfonds beheerd door een verzekeringsmaatschappij, dus eigenlijk een product à la tak23.
Specifiek aan de prudential bond is dat het rendemend op voorhand vastligt. M.a.w. bij het onderschrijven van het contract wordt u een mooi rendement voorgespiegeld.
Het addertje onder het gras zit hier dat deze niet geldt voor de volledige looptijd van het contract, en ze deze ten allen tijde eenzijdig en arbitrair kunnen veranderen, ook voor de lopende contracten.
Een ander addertje is dat bij een vervroegde terugkoop een vergoeding betaald dient te worden, minstens 15% als ik mij niet vergis.
Specifiek aan de Prudential bond is ook dat het rendemend "geeffend" wordt wordt. In 2008 zullen ze waarschijnlijk rendemenden van 4 a 6% kunnen aankondigen. Niet slecht!
Hoe kunnen ze dit: uiteindelijk zijn ze grotendeels in aandelen belegd?
Wel, de trouwe klanten hebben ondermaatse rendementen gekregen tijdens de gouden jaren, toen vele beleggingsfondsen rendemenden haalden van 40% en meer.
En wat met de nieuwe klanten?
In 2008 krijgen ze eigenlijk (tijdelijk) een te hoog rendement. Uiteindelijk is dit geen probleem, dit rendement bestaat enkel op papier, want als er een terugkoop is zijn de kosten zo hoog (15%+) dat het rendement sowieso negatief is. Later wanneer de beurs het terug beter doet zal prudential de winst wel afromen. Moesten de 15% kosten niet volstaan bij het uitstappen van een klant heeft prudential steeds het recht (zelfs de plicht denk ik) dit percentage te verhogen.
Ik denk niet dat er op zo een product een waarborgfonds is. Bovendien is de fiscale status op het eind van de rit een groot vraagteken.
Jouw uitleg klopt,maar dan maar voor de helft. Ik ben momenteel ook geen expert en ben ook nog bezig om nog verdere informatie te verkrijgen.
Dat van het rendement is juist, men heeft hier ook geen doekjes omgewonden en duidelijk gezegd dat dit rendement jaar tot jaar verschilt. Dit produkt heeft wel op een periode van 20 jaar +- 8% netto opgebracht en hier zaten toch ook 2 serieuze beurscrisissen in. Het speciale van dit rendement is dat dit niet op het einde van het jaar bepaalt wordt maar dat men al in maart aan zijn klanten garandeerd wat de opbrengst voor dat jaar gaat zijn.
De terugkoop kosten zijn er alleen de eerste 5 jaar nadien vallen die weg. Je kan na het 5de jaar elk jaar een bedrag(groot) uit dit fonds wegnemen zonder kosten of er zelfs volledig uitstappen zonder kosten.
De instapkosten bedragen 1.1% en dit wordt integraal aan aaan de Belgische staat doorgestort. Dit fonds heeft een zetel in België en Luxemburg maar de hoofdzetel is in Ierland en valt onder het Ierse stelsel. Dit maakt dat dit produkt vooral interesant is om geen succesierechten later op een erfenis te moeten betalen.
Bv ouders die hun kinderen een erfenis willen nalaten sluiten de polis samen af met hun kind(3 polishouders). Zolang dat ze leven blijven ze mede eigenaar van de polis en kan er in onderling overleg geld uit de polis opgenomen worden. Sterven de ouders dan wordt het kind enige eigenaar van de polis waarbij hij de polis kan laten uitbetalen,laten lopen of een deel laten uitbetalen zonder dat er verder enige belastingen aan België verschuldigd zijn. Het is dus een wettelijke manier om succesierechten te ontlopen.
Dat van het rendement is juist, men heeft hier ook geen doekjes omgewonden en duidelijk gezegd dat dit rendement jaar tot jaar verschilt. Dit produkt heeft wel op een periode van 20 jaar +- 8% netto opgebracht en hier zaten toch ook 2 serieuze beurscrisissen in. Het speciale van dit rendement is dat dit niet op het einde van het jaar bepaalt wordt maar dat men al in maart aan zijn klanten garandeerd wat de opbrengst voor dat jaar gaat zijn.
De terugkoop kosten zijn er alleen de eerste 5 jaar nadien vallen die weg. Je kan na het 5de jaar elk jaar een bedrag(groot) uit dit fonds wegnemen zonder kosten of er zelfs volledig uitstappen zonder kosten.
De instapkosten bedragen 1.1% en dit wordt integraal aan aaan de Belgische staat doorgestort. Dit fonds heeft een zetel in België en Luxemburg maar de hoofdzetel is in Ierland en valt onder het Ierse stelsel. Dit maakt dat dit produkt vooral interesant is om geen succesierechten later op een erfenis te moeten betalen.
Bv ouders die hun kinderen een erfenis willen nalaten sluiten de polis samen af met hun kind(3 polishouders). Zolang dat ze leven blijven ze mede eigenaar van de polis en kan er in onderling overleg geld uit de polis opgenomen worden. Sterven de ouders dan wordt het kind enige eigenaar van de polis waarbij hij de polis kan laten uitbetalen,laten lopen of een deel laten uitbetalen zonder dat er verder enige belastingen aan België verschuldigd zijn. Het is dus een wettelijke manier om succesierechten te ontlopen.
Laatst gewijzigd door peter op 11 november 2008, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Hou ons op de hoogte!
Ben zelf terughoudend als de informatie niet publiek beschikbaar is (Internet).
Ben zelf terughoudend als de informatie niet publiek beschikbaar is (Internet).
Ik zal een van de dagen eens een algemene polis opvragen om de voorwaarden op de kleine lettertjes door te spitten. Ik laat hier nog wel iets weten als ik wat wijzer ben geworden.
-
Polis23
Het rendement wordt alleen het eerste jaar (het jaar van de inschrijving) gegarandeerd.
Daarna (de volgende jaren) is het onzeker of er ooit nog iets bijkomt.
Daarna (de volgende jaren) is het onzeker of er ooit nog iets bijkomt.
-
ericvt
Heb nu reeds 2 jaar zo'n belegging en gezien de huidige financiële omstandigheden ben ik meer dan tevreden!
Alle andere fondsen of beursgerelateerde beleggingen hebben fors verloren, maar deze belegging brengt geld op '' (momenteel 5.85% / jaar bruto)
Bij het instappen heb ik een éénmalige mooie bonus ontvangen (3.5%) tengevolge van een speciale eindejaarsaktie. (PS: aktie loopt nu ook !!)
Natuurlijk de 1.1% kosten niet vergeten die aan de Belgische Staat worden gestort.
De eerste 5 jaar betaal je een beheerskost, nadien niets meer. Hun bedoelling is uiteraard dat je langer dan 5 jaar belegd.
De opbrengsten worden gekapitaliseerd, geen problemen met successierechten, dit zijn maar een paar positieve zaken.
Misschien niet echt het allerbeste rendement, maar het is een mes dat langs 2 kanten snijdt. Prudentia beloofd van zijn rente van 5.85 te houden, ook in moeilijkere tijden. Inderaad in goede tijden wordt het rendement afgeroomd en opgepot om te kunnen gebruiken in die moeilijkere tijden.
Als men denkt aan diversifiëring dan is deze belegging zeker het overwegen waard !
Alle andere fondsen of beursgerelateerde beleggingen hebben fors verloren, maar deze belegging brengt geld op '' (momenteel 5.85% / jaar bruto)
Bij het instappen heb ik een éénmalige mooie bonus ontvangen (3.5%) tengevolge van een speciale eindejaarsaktie. (PS: aktie loopt nu ook !!)
Natuurlijk de 1.1% kosten niet vergeten die aan de Belgische Staat worden gestort.
De eerste 5 jaar betaal je een beheerskost, nadien niets meer. Hun bedoelling is uiteraard dat je langer dan 5 jaar belegd.
De opbrengsten worden gekapitaliseerd, geen problemen met successierechten, dit zijn maar een paar positieve zaken.
Misschien niet echt het allerbeste rendement, maar het is een mes dat langs 2 kanten snijdt. Prudentia beloofd van zijn rente van 5.85 te houden, ook in moeilijkere tijden. Inderaad in goede tijden wordt het rendement afgeroomd en opgepot om te kunnen gebruiken in die moeilijkere tijden.
Als men denkt aan diversifiëring dan is deze belegging zeker het overwegen waard !
Allemaal goed en wel, maar is deze informatie ergens publiek beschikbaar? Ik bedoel op internet. Ik heb het er altijd moeilijk mee als dit niet het geval is, want het is een kleine moeite voor hun om de polisvoorwaarden simpelweg op het internet te plaatsen.ericvt schreef: Heb nu reeds 2 jaar zo'n belegging en gezien de huidige financiële omstandigheden ben ik meer dan tevreden!
Ze kunnen beloven (behoud 5.85%) wat ze willen, maar als puntje bij paaltje komt: wat is gegarandeerd?
Ik beschuldig hun zeker niet van kwaad opzet, maar het zou wel eens kunnen dat er ons uitzonderlijke situaties te wachten staan.
Re: WITH-PROFITS vermogensstructuur van PRUDENTIAL : ervarin
Allemaal even opletten :peter schreef:Jouw uitleg klopt,maar dan maar voor de helft. Ik ben momenteel ook geen expert en ben ook nog bezig om nog verdere informatie te verkrijgen.
Eerst en vooral is het gemakkelijk om kapitaal te garanderen en een minimum rendement wanner je de stok achter de deur houdt om via een martkwaardecorectie de waarde naar beneden te herzien. Dit is de laatste jaren pijnlijk duidelijk gebleken.
De uitleg over zogenaamd geen successierechten verschuldigd is ook al fout : wanner iemand rechten heeft op iets en door zijn overlijden gaan de rechten over op iemand anders zijn wel degelijk successierechten verschuldigd en is aangifte verplicht. Dat de polis niet tot uitkering komt is irrelevant. Getuige enkele families die hierop gepakt zijn. Ook de zogenaamde periode van drie jaar is onzin. Er wordt gekeken wie de premie betaald heeft.
Dus let op met dit product : het is niet slecht maar niet zo perfect als voorgesteld en evenmin een middel om aan successierechten te ontsnappen. Ofwel organiseer je zoiets correct (wat kan) ofwel doe je het niet.
Groetjes
Re: WITH-PROFITS vermogensstructuur van PRUDENTIAL : ervarin
Successierechten ontwijken is niet altijd zo simpel als het voorgesteld wordt.
(Terloops
Een paar jaar geleden heeft het Grondwettelijk Hof nog beslist dat een TAK21 niet kan gebruikt worden om iemand tegen zijn zin te onterven )
Er bestaan op die ogenblik wel mogelijkheden om dat te doen :
viewtopic.php?f=16&t=9744#p78771" onclick="window.open(this.href);return false;
(Terloops
Een paar jaar geleden heeft het Grondwettelijk Hof nog beslist dat een TAK21 niet kan gebruikt worden om iemand tegen zijn zin te onterven )
Er bestaan op die ogenblik wel mogelijkheden om dat te doen :
viewtopic.php?f=16&t=9744#p78771" onclick="window.open(this.href);return false;