Woningverzekeringen (Brandverzekeringen) vergeleken
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Woningverzekeringen (Brandverzekeringen) vergeleken
Het staat er thans letterlijk in. Maar als je beter kan bedingen dan kan je er maar goed bij varen. Dit is echter geen zwart wit garantie. Dus wat ik zei is wel juist maar soms zijn ze schappelijker dan op het papier.ann01 schreef: ↑9 januari 2020, 21:03 Dat van Ethias is ook niet correct, waterschade in kelder vanaf 10 cm water.
Hebben enkele jaren geleden water in kelder gekregen door een verstopte afloop en hebben de schade toch uitbetaald gekregen alhoewel onze tegenexpert daar serieus wat moeite voor moest doen.
Iemand brandverzekering bij Allianz en wat zijn bevindingen?
Allianz heeft juist haar voorwaarden geupgraded... Ik ben ze nog aan het lezen.
En wat is je conclusie? Ik vind ze alleszins vrij goed, zeker aangezien de premie vaak wel wat lager ligt dan bijvoorbeeld bij AG.
Over premies gesproken, vandaag stond het volgende in de krant:
https://www.rtbf.be/article/votre-assur ... 3-11149598
Bij Ethias hebben sommige klanten blijkbaar een premieverhoging van bijna 20% gehad. Misschien best dus in het oog te houden voor de personen die er ook klant zijn.

Hier een verhoging van 33,7 percent bij Ethias!
Van 273 naar 365 voor de waarborg gebouw. De globale factuur, dus incl taks, inhoud enz is verhoogd met 33 percent. Maar liefst 169 euro erbij. Men heeft blijkbaar zijn broek gescheurd in de Vesder vallei en wij mogen het bijpassen.
Van 273 naar 365 voor de waarborg gebouw. De globale factuur, dus incl taks, inhoud enz is verhoogd met 33 percent. Maar liefst 169 euro erbij. Men heeft blijkbaar zijn broek gescheurd in de Vesder vallei en wij mogen het bijpassen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bij BNP 12,5% bij deze maand.
Op 12j met 70% gestegen.
Op 12j met 70% gestegen.
BNP doet geen verzekeringen, dat is allemaal AG.
Ben net van AG naar Baloise gegaan. Na 12 jaar de dekking wat verhoogd, niet onlogisch zou ik denken. Premie stijgt met 15%.
Voor alle duidelijkheid: Heb nooit geen klagen gehad van AG. Ik zit nu met alle verzekeringen bij 1 maatschappij en 1 makelaar.
Ben net van AG naar Baloise gegaan. Na 12 jaar de dekking wat verhoogd, niet onlogisch zou ik denken. Premie stijgt met 15%.
Voor alle duidelijkheid: Heb nooit geen klagen gehad van AG. Ik zit nu met alle verzekeringen bij 1 maatschappij en 1 makelaar.
Alleen de ABEX is op 12 jaar tijd al met 50% gestegen. De uiteindelijke tariefverhogingen zijn dus nog redelijk beperkt. AG/BNP is trouwens nog 1 van de betere qua tariefverhogingen.Orakel van Brakel schreef: ↑24 februari 2023, 08:44 Bij BNP 12,5% bij deze maand.
Op 12j met 70% gestegen.
33,7% dat is wel ongezien. Dan hebben ze zich daar toch serieus misrekend bij Ethias. Dat krijg je natuurlijk als je vaak aan dumpingprijzen verkoopt en je onvoldoende herverzekerd bent...wittmann schreef: ↑24 februari 2023, 08:11 Hier een verhoging van 33,7 percent bij Ethias!
De woningverzekering is een flinke jaarlijkse kost geworden...
Heb al eens gedacht om naar een andere verzekeraar te gaan (nu bij KBC), maar dan verlies ik de korting op mijn woonlening...
Slim bedacht van de banken allemaal...
Heb al eens gedacht om naar een andere verzekeraar te gaan (nu bij KBC), maar dan verlies ik de korting op mijn woonlening...
Slim bedacht van de banken allemaal...

-
- Hero Member
- Contacteer:
Noemt idd AG Insurance.
Bij Axa een 10% premieverhoging in mijn geval een
verhoging van 70€ op jaarbasis of totaal 768€ per jaar ( wel BA gezin erbij ).
Veel geld idd maar alle verzekeringen zijn te duur als je ze niet nodig hebt.
verhoging van 70€ op jaarbasis of totaal 768€ per jaar ( wel BA gezin erbij ).
Veel geld idd maar alle verzekeringen zijn te duur als je ze niet nodig hebt.
Voor de ....... keer enkel de stenen moeten daar blijven.
En laat het aanpassen via live, kantoor vertelt gewoonlijk een ander verhaal.