woonbonus bij 50% woonlening
TIP
woonbonus bij 50% woonlening
Situatie :
Ik wil samen met mijn vriend uit Nederland een nieuwbouw appartement aankopen. Voor mijn deel neem ik een woonkrediet en het deel van mijn vriend komt uit spaargeld. De verdeling is 50/50.
Ik ga op het appartement wonen en mijn vriend blijft in Nederland wonen.
Kan ik nu nog rekenen op een woon bonus ondanks dat ik maar voor de helft eigenaar ben van het appartement.
Alvast bedankt voor de toelichting
jolien
Ik wil samen met mijn vriend uit Nederland een nieuwbouw appartement aankopen. Voor mijn deel neem ik een woonkrediet en het deel van mijn vriend komt uit spaargeld. De verdeling is 50/50.
Ik ga op het appartement wonen en mijn vriend blijft in Nederland wonen.
Kan ik nu nog rekenen op een woon bonus ondanks dat ik maar voor de helft eigenaar ben van het appartement.
Alvast bedankt voor de toelichting
jolien
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: woonbonus bij 50% woonlening
Om voor de geïntegreerde woonbonus in aanmerking te komen moet:
*de lening afgesloten zijn vanaf 1 januari 2016
*de lening gewaarborgd zijn door een hypothecaire inschrijving
*de lening afgesloten zijn bij een instelling die gevestigd is in de Europese Economische Ruimte (EER)
*de lening afgesloten zijn voor een looptijd van minstens 10 jaar
*de woning, waarvoor de lening werd aangegaan, de eigen woning van de belastingplichtige zijn op het ogenblik dat de uitgaven gemaakt worden
*de lening dienen om de eigen woning, gelegen in een land van de Europese Economische Ruimte (EER), te verwerven of te behouden.
*de lening afgesloten zijn vanaf 1 januari 2016
*de lening gewaarborgd zijn door een hypothecaire inschrijving
*de lening afgesloten zijn bij een instelling die gevestigd is in de Europese Economische Ruimte (EER)
*de lening afgesloten zijn voor een looptijd van minstens 10 jaar
*de woning, waarvoor de lening werd aangegaan, de eigen woning van de belastingplichtige zijn op het ogenblik dat de uitgaven gemaakt worden
*de lening dienen om de eigen woning, gelegen in een land van de Europese Economische Ruimte (EER), te verwerven of te behouden.