Woonbonus bij aankoop 2de verblijf/bouwval
TIP
-
geronimo1034
- Newbie

- Contacteer:
Woonbonus bij aankoop 2de verblijf/bouwval
Onze situatie: we genieten de woonbonus (incl verhogingen) op ons eigen huis sinds 2013.
We wensen nu een tweede verblijf in het buitenland aan te kopen, waarbij we in eerste instantie een bouwgrond aankopen met daarop een bouwval/ruine. In tweede instantie wensen we deze bouwval te heropbouwen.
Wordt de aankoop van de grond incl bouwval nu aanzien als een 'tweede woning'? En verlies ik daardoor met andere woorden mijn verhoging van de woonbonus? Of geldt dit pas vanaf het moment dat we over een woning kunnen spreken?
We wensen nu een tweede verblijf in het buitenland aan te kopen, waarbij we in eerste instantie een bouwgrond aankopen met daarop een bouwval/ruine. In tweede instantie wensen we deze bouwval te heropbouwen.
Wordt de aankoop van de grond incl bouwval nu aanzien als een 'tweede woning'? En verlies ik daardoor met andere woorden mijn verhoging van de woonbonus? Of geldt dit pas vanaf het moment dat we over een woning kunnen spreken?
-
fropskottel
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Woonbonus bij aankoop 2de verblijf/bouwval
Ha! Ik zit in identiek hetzelfde geval. Zo had ik het nog niet bekeken. "Het is geen woning, het is een bouwval." Dat ondersteunen met foto's (geen waterleiding, geen verwarming, kapotte vloer, ...) zou wel een grappige manier zijn om van de verhoogde bonus te blijven genieten als dat kan. In ons geval zou het maar een beperkt voordeel opleveren, want we zitten bijna aan het einde van de verhoging, maar...
Hou me op de hoogte als je hier meer over te weten komt! Dat kan een mooi bedragje opbrengen!
Hou me op de hoogte als je hier meer over te weten komt! Dat kan een mooi bedragje opbrengen!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.