woonkrediet vervroegd terugbetalen
TIP
woonkrediet vervroegd terugbetalen
vandaag stond in de tijd/netto (p33) de uitleg dat met de huidige lage intrest op spaarboekjes en de hoge inflatie, het veel rendabeler is om geld dat je op overschot hebt (ze geven als vb 20.000 euro) te gebruiken om je woonkrediet gedeeltelijk vervroegd terug te betalen dan dat dat geld op een spaarboekje elke dag minder waard wordt.
zou dat wel waar zijn? ik vind het allemaal zo ondoorzichtig om dat na te rekenen. En als je het doet, kies je dan beter voor een inkorting van de looptijd (dus je laat je huidige maandelijkse bedrag ongewijzigd) of voor een verlaging van de maandelijkse afbetaling?
zou dat wel waar zijn? ik vind het allemaal zo ondoorzichtig om dat na te rekenen. En als je het doet, kies je dan beter voor een inkorting van de looptijd (dus je laat je huidige maandelijkse bedrag ongewijzigd) of voor een verlaging van de maandelijkse afbetaling?
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Re: woonkrediet vervroegd terugbetalen
Ik overweeg het al een tijdje.
Gewone hypotheek van 100000 en een hypothecaire volmacht van 65000 op 20j, 3j geleden gestart.
Ik heb veel zin om ipv mn spaargeld tegen de inflatie te zien verdampen die volmacht te betalen.
Gewone hypotheek van 100000 en een hypothecaire volmacht van 65000 op 20j, 3j geleden gestart.
Ik heb veel zin om ipv mn spaargeld tegen de inflatie te zien verdampen die volmacht te betalen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wel rekening houden met de wederbeleggingsvergoeding (3 maanden intrest)
Ook fiscaal kan je de vervroegde terugbetaling niet in mindering brengen (o.a. omdat je korf waarschijnlijk toch al vol zit)
En je moet uw beschikbare geld natuurlijk niet aan 1% intrest beleggen.
Alles hangt van uw persoonlijke situatie af.
Ook fiscaal kan je de vervroegde terugbetaling niet in mindering brengen (o.a. omdat je korf waarschijnlijk toch al vol zit)
En je moet uw beschikbare geld natuurlijk niet aan 1% intrest beleggen.
Alles hangt van uw persoonlijke situatie af.
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Ja dat weet ik, de korf zit toch vol (die eerste 100k) en ja 3 maand wederbelegging maar wat is dat op een nog af te betalen lening van 17 jaar??
Ale, vlug even rekenen. 17 jaar x 12 maand x 385eu= 78500eu voor een ontleend bedrag van 65000eu (reeds 3 j afbetaald he)
Ok, de huidige spaarboek is weg, maar ben ik verkeerd als ik stel dat ik zo n 13000 uitspaar, en met die voorwaarde dat ik 385eu / maand vastzet (ipv af te betalen) ik toch binnen 17j meer 'opbrengst' ga hebben? Of mis ik iets??
Ale, vlug even rekenen. 17 jaar x 12 maand x 385eu= 78500eu voor een ontleend bedrag van 65000eu (reeds 3 j afbetaald he)
Ok, de huidige spaarboek is weg, maar ben ik verkeerd als ik stel dat ik zo n 13000 uitspaar, en met die voorwaarde dat ik 385eu / maand vastzet (ipv af te betalen) ik toch binnen 17j meer 'opbrengst' ga hebben? Of mis ik iets??
Ben je de opbrengst van uw geld niet vergeten en nagekeken in hoever je belastingvoordeel verliest .ik zit beetje met de zelfde vraag? Is ook afhankelijk hoeveel je geld opbrengt of kan opbrengen en hoeveel je aan interest betaalt voor hypothecaire lening.
Als je een gedeelte van je lening vervroegd afbetaalt, en hierbij kiest voor een inkorting van de looptijd, ipv voor een vermindering van het maandelijks bedrag:
Stel dat je looptijd onder de 10 jaar komt te liggen, ben je dan je woonbonus kwijt?
Stel dat je looptijd onder de 10 jaar komt te liggen, ben je dan je woonbonus kwijt?