Woonlening aanvragen
TIP
Woonlening aanvragen
Beste,
Ik heb een vraag en kan momenteel niet direct ergens een degelijk antwoord vinden.
Mijn vriend en ik, beide 26, wonen reeds 2 jaar samen. Dit in een appartement dat hij enkele jaren geleden helemaal allezn heeft gekocht.
Echter hebben we nu een huisje op het oog (kangoeroewoning), waar we samen met zijn grootouders zouden willen gaan wonen.
Het huis kost 300.000 euro en dus zouden we 150.000 per koppel betalen. Mijn vriend wil dan zijn huidig appartement verkopen en dan samen een nieuwe lening aanvragen.
Echter heeft hij nog een interimcontract bij zijn bedrijf en ik volg momenteel een beroepsopleiding via de vdab (krijg dus werkloosheidsuitkering).
Kunnen wij in dit geval een lening aanvragen samen? Aangezien zijn huidig appartement nog niet verkocht is en ik momenteel niet werk?
En zo ja, heeft er iemand tips waar we dit het beste kunnen aanvragen?
Ik heb een vraag en kan momenteel niet direct ergens een degelijk antwoord vinden.
Mijn vriend en ik, beide 26, wonen reeds 2 jaar samen. Dit in een appartement dat hij enkele jaren geleden helemaal allezn heeft gekocht.
Echter hebben we nu een huisje op het oog (kangoeroewoning), waar we samen met zijn grootouders zouden willen gaan wonen.
Het huis kost 300.000 euro en dus zouden we 150.000 per koppel betalen. Mijn vriend wil dan zijn huidig appartement verkopen en dan samen een nieuwe lening aanvragen.
Echter heeft hij nog een interimcontract bij zijn bedrijf en ik volg momenteel een beroepsopleiding via de vdab (krijg dus werkloosheidsuitkering).
Kunnen wij in dit geval een lening aanvragen samen? Aangezien zijn huidig appartement nog niet verkocht is en ik momenteel niet werk?
En zo ja, heeft er iemand tips waar we dit het beste kunnen aanvragen?
Re: Woonlening aanvragen
Wij zitten in dezelfde situatie, maar wij hebben tenminste allebei vast werk en een goed loon. Dat zijn volgens mij de eerste vereisten voor het bekomen van een hipothecaire lening.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
sofienemie
- Full Member

- Contacteer:
Kan hij geen pandwissel doen?
Moeilijk maar eventueel mogelijk. Zal er vanaf hangen. Werkt hij al even?
Moeilijk maar eventueel mogelijk. Zal er vanaf hangen. Werkt hij al even?
Dubbel topic, gelieve verder te gaan in dit topic: woonlening-aanvragen-t27263.html#p412008
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!