Woonlening Belgie, wonende in het buitenland
TIP
Woonlening Belgie, wonende in het buitenland
Hoi,
Ik ben op zoek naar een bank die een woon lening zou kunnen geven aan iemand die buiten de EU woont (verloning niet in Euro). Zijn er banken die dit in Belgie doen ?
Het zou om een investering gaan om te verhuren, zelf kan tot 50 % van de aankoop zelf ingelegd worden. Bij banken in buurlanden zou dit kunnen, helaas in Belgie nog geen bank gevonden.
Iemand een ideetje?
Ik ben op zoek naar een bank die een woon lening zou kunnen geven aan iemand die buiten de EU woont (verloning niet in Euro). Zijn er banken die dit in Belgie doen ?
Het zou om een investering gaan om te verhuren, zelf kan tot 50 % van de aankoop zelf ingelegd worden. Bij banken in buurlanden zou dit kunnen, helaas in Belgie nog geen bank gevonden.
Iemand een ideetje?
Re: Woonlening Belgie, wonende in het buitenland
Fortis was in verleden via een constructie ( via kantoor ) niet vies van.Djordi schreef: ↑29 mei 2018, 14:04 Hoi,
Iemand een ideetje?
EN voor zo een lening , best via een groot kantoor.
Om de hoek zal het al snel njet zijn.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Full Member
- Contacteer:
Proberen bij grotere Fortis, zoals platin al zei. Mss Nagelmackers? Ze zijn daar nogal tuk op vastgoed (toch als ge in het groot werkt, geen idee voor kleinere projecten).
Deutsche Bank misschien ook eens proberen.
KBC zou ik alvast meteen afschrijven, die denken echt niet buiten de lijntjes van wat standaard is.
KBC zou ik alvast meteen afschrijven, die denken echt niet buiten de lijntjes van wat standaard is.
Ik zit in in een gelijkaardig geval: Mijn vriendin woont en werkt op dit moment in Denemarken en krijgt haar loon dus uitbetaald in DKK. We willen samen iets kopen in België. KBC wil haar inkomen alleen in aanmerking nemen als het in EUR gestort wordt op een Belgische bankrekening. Volgens hun is op 1 April 2017 de Belgische wetgeving hieromtrent veranderd, maar ik vind hier nergens referenties naar terug..
De banken wensen zo veel mogelijk zekerheid dat de lening afbetaald zal worden: daarom hypotheek op[ het pand (indien het pand in het buitenland is is dit niet makkelijk) , loondomicilie op een rekening bij de bank, ....
Hoe minder zekerheid jij de bank kan geven, hoe minder zij geneigd zullen zijn om je de lening toe te staan.
Hoe minder zekerheid jij de bank kan geven, hoe minder zij geneigd zullen zijn om je de lening toe te staan.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Neemt niet weg dat bankbedienden regels durven te verzinnen om iemand af te schepen. Als ze u zoiets vertellen, vraag dan gewoon waar dat staat. Als ze daar niet op kunnen antwoorden zou ik mijn conclusies trekken.