woonverzekering bij Belfius
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
woonverzekering bij Belfius
Momenteel voer ik onderhandelingen over een woonkrediet.
In 2006 ging ik een woonkrediet aan, nu wil ik kapitaal van dat krediet opnieuw opnemen en ook nog een nieuw krediet aangaan.
Men biedt een korting van 0,15% op het tarief, maar onder voorwaarden: 1 SSV (100%) of 2 SSV (samen 100%) en een woningverzekering bij Belfius.
Ik ben nu al bijna 10 jaar verzekerd bij Ethias, maar had die verzekering gelukkig nog nooit nodig.
Bij Belfius zou ik +/- evenveel betalen als bij Ethias voor de woonpolis, overschakelen biedt me 60 euro/jaar minder afbetalen...
Zijn er verschillen tussen Ethias en Belfius (in de polis en/of klantvriendelijkheid)?
In 2006 ging ik een woonkrediet aan, nu wil ik kapitaal van dat krediet opnieuw opnemen en ook nog een nieuw krediet aangaan.
Men biedt een korting van 0,15% op het tarief, maar onder voorwaarden: 1 SSV (100%) of 2 SSV (samen 100%) en een woningverzekering bij Belfius.
Ik ben nu al bijna 10 jaar verzekerd bij Ethias, maar had die verzekering gelukkig nog nooit nodig.
Bij Belfius zou ik +/- evenveel betalen als bij Ethias voor de woonpolis, overschakelen biedt me 60 euro/jaar minder afbetalen...
Zijn er verschillen tussen Ethias en Belfius (in de polis en/of klantvriendelijkheid)?
Re: woonverzekering bij Belfius
Nog één en ander nagetrokken in de polissen en voorwaarden:bsk schreef:Zijn er verschillen tussen Ethias en Belfius (in de polis)?
Momenteel ben ik verzekerd via Ethias, volgens die polis is mijn huis verzekerd voor de 'volledige heropbouwwaarde' en de inhoud wordt verzekerd voor een elk jaar veranderend/geïndexeerd(?) bedrag (momenteel ca. 80000 euro).
Belfius simuleerde een verzekering en gebruikte daarvoor een vragenlijst. Op basis daarvan verzekeren ze het gebouw voor een bepaald bedrag van 216810 euro en de inhoud schatten ze op 35000 euro.
Op het eerste zicht lijkt de ethiaspolis me dus zekerder qua verzekerde bedragen of zie ik hier iets over het hoofd en gebruiken de twee maatschappijen verschillende meetsystemen voor een gelijkaardige dekking?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Voor het gebouw moet je er niet wakker van liggen omdat ze daar in 99% van de gevallen werken met systemen met afschaffing van de evenredigheidsregel. Qua inhoud kan je altijd beslissen om een hoger bedrag dan die 35 000 EUR te verzekeren.
Je zit over het algemeen zeer vlug aan een inhoud van 35 000 EUR.
Qua waarborgen kan ik geen advies geven omdat ik de voorwaarden van die maatschappijen niet ken.
Met vriendelijke groet,
Geblin
Je zit over het algemeen zeer vlug aan een inhoud van 35 000 EUR.
Qua waarborgen kan ik geen advies geven omdat ik de voorwaarden van die maatschappijen niet ken.
Met vriendelijke groet,
Geblin
Ik ken de voorwaarden ook niet maar ik vermoed wel dat die van ethias op papier beter zullen zijn.
Bij belfius kan je bij een schadegeval wel naar uw kantoor gaan, bij ethias moet je alles per telefoon/email doen.
Bij belfius kan je bij een schadegeval wel naar uw kantoor gaan, bij ethias moet je alles per telefoon/email doen.
Ik stel vast dat Ethias in een aantal steden kantoren heeft (http://www.ethias.be/nl/pc/Contact/Part ... ntoren.htm), ik veronderstel dat er ook met die kantoren gewerkt kan worden.nuyttie schreef:bij ethias moet je alles per telefoon/email doen.
ik zou het niet weten. Als dat waar is zijn ze wel hun grootste voordeel kwijt (kostenbesparing door geen regionale kantoren te hebben).