Wordt de roerende voorheffing op buitenlandse aandelen automatisch afgehouden?
TIP
Wordt de roerende voorheffing op buitenlandse aandelen automatisch afgehouden?
Wordt de roerende voorheffing op buitenlandse aandelen automatisch afgehouden? Zodoende deze op een Belgische rekening (Lynx) staan?
Re: Wordt de roerende voorheffing op buitenlandse aandelen automatisch afgehouden?
Op aandelen wordt de buitenlandse RV afgehouden. UK, GR,.. heffen geen RV.
Ik heb wel een fonds dat dividenden uitkeert en waarop geen RV wordt afgehouden door de bank. Vervelend is dat want ik moet dat dan aangeven in de belastingbrief.
Ik heb wel een fonds dat dividenden uitkeert en waarop geen RV wordt afgehouden door de bank. Vervelend is dat want ik moet dat dan aangeven in de belastingbrief.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Wordt de roerende voorheffing op buitenlandse aandelen automatisch afgehouden?
Dus voor gewone aandelen (Amerikaanse beurzen) wordt door de bank deze Belgische roerende voorheffing afgehouden?
... Als het een Belgische bank is. En dat staat dan ook vermeld op je rekening afschriften
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.