Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Worst case scenario: Verkiezingen in de VS

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
149 berichten
  • Pagina 10 van 10
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
anonymous7

Re: Worst case scenario: Verkiezingen in de VS

• Citeer

Bericht door anonymous7 » 27 februari 2021, 10:32

Amerikaans minister van oorlog Henry Stimson:

President DeanThe2n! Het is tijd voor de invasie van Japan! We schatten dat het ongeveer 1.7-4 miljoen Amerikaanse slachtoffers gaat vergen, waaronder 4-800.000 doden. Aan Japanse kant schatten we 5-10 miljoen doden. Nu, we hebben ook ondertussen de atoombom ontwikkeld, en we denken dat als we die inzetten in Japan, dat ons een kans geeft dat ze zich over geven. Ook toont dat ons technologisch overwicht en kunnen we zo hopelijk vermijden dat Stalin heel Europa onder de voet loopt nu het daar afgelopen is. Wat zegt U, president DeanThe2n?

Amerikaans president DeanThe2n:

Ja mannekes dat is niet simpel beslissen hoor. Ma kga dat toch doen, die invasie. Even ons leger laten doodbloeden in Japan, hierna komt toch nooit meer oorlog. Niet meer nodig. En vooral, ik heb eens in mijn glazen bol gekeken. Ik vrees als we die bom smijten dan gaan we de rest van de tijd door sandalen-dragende peacenix verweten worden dat we dat gedaan hebben. Die zijn vergeten wat 'total war' is, en oordelen over mijn beslissing van vandaag met hun contemporary values.

Revisionistische B.S.

SparSpaar
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door SparSpaar » 27 februari 2021, 10:46

TooTall schreef: ↑26 februari 2021, 20:27 Churchill was dé oorlogsleider die Engeland nodig had tijdens de oorlog, en bij proxy wij ook.
Ongetwijfeld, in geval van een oorlog.
Maar men toch niet vergeten dat Engeland na de oorlog totaal verarmd was. Een oorlog die Hitler niet wenste (zie ook Rudolf Hess) en naar ik las ook niet verwachtte. De toekomst zou er voor Engeland heel anders uitgezien hebben. Nu hebben ze door hun eigen schuld hun Britse Rijk verloren.
Het alternatief (Nazi-Europa; in Europa één land de baas) was idd voor hen niet aantrekkelijk maar Hitler wou met hen toch vriendjes blijven ?
Terzijde: ook weinig geweten en vandaag graag vergeten: Engeland was erg Nazi-gezind ! Churchill stond lang alleen.

Terzijde 2: Engeland is ook genadeloos uitgebuit door de VS (leen- en pachtwet; Bretton Woods)

Terzijde 3: Mag een land zijn jeugd zo maar opofferen voor zijn eigen economische, politieke, ... ambities ?
Churchill zei: 'We zullen vechten op de stranden ...' maar bedoelde: 'GIJ zult ....' terwijl meneer in zijn blootje achter zijn sekretaresjes liep, een glas whisky in zijn hand en zijn sigaar in zijn ... bek.
Mij doet hij vooral denken aan Britse generaals in WOI en eerdere feodale tijden.

anonymous7

• Citeer

Bericht door anonymous7 » 27 februari 2021, 16:21

Young soldiers have always had to clean up after mediocre old statesmen. Dat was waar toen, en nu nog steeds.

DeanThe2nd
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door DeanThe2nd » 27 februari 2021, 20:39

TooTall schreef: ↑27 februari 2021, 10:32 Amerikaans president DeanThe2n
Ben je dan toch eindelijk aan de drank geraakt? Heb je ergens een trauma opgelopen? Kies je werkgever wijs en voorzichtig zou ik je dan willen zeggen.
M.a.w. je punt ontgaat me, ik weet niet wat je hiermee wil zeggen.

Revisionistische B.S.?

Zullen we het dan maar doen met de 'waarheid' van het Neurenbergproces? Waarvan ondertussen al niet meer te ontkennen valt dat de 'bekentenissen' er kwamen na zware folteringen.

Wat doen we met rapporten zoals deze?
Het bestaan ervan ontkennen en ergens onder een mat vegen?

Wat doen we met de geschiedenis die deze man heeft blootgelegd? Waarvan zijn tegenstanders op een gegeven moment hebben moeten toegeven dat het geschiedkundig niet fout is wat hij beweert (bewijst!!!) maar dat ze dit niet kunnen aanvaarden omdat ze anders de algemeen aanvaarde geschiedenis moeten herschrijven! ???
Doen of onze neus bloedt? Alles bij het oude laten en de leugen verder propageren, zoals die professoren van welbepaalde signatuur, omdat dat gewoon voor iedereen (toch vooral mensen met die bepaalde signatuur) beter is?

Gaan we de oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid van 1944 tot 1948 gewoon vergeten en blijven ontkennen? Er is anders niet meer naast te kijken, en we weten maar het tipje van de ijsberg. Heel Europa is in die jaren verkracht (Japan ook trouwens), en wat we vandaag zien is daar een direct gevolg van. Dat laatste meer dan waarschijnlijk om het nog eens te herhalen en dan openlijk, i.p.v. zoals nu achter de schermen, de boel hier te runnen en rijkelijk te leven op het zweet van die boze blanke man.

Gaan we gewoon verder in die zalige coma blijven liggen, zonder dieper te graven in het waarom omdat die waarom haaks staat op de reden die we braaf als warme broodjes geslikt hebben?

Laat dat revisionisme maar komen, we hebben het heel hard nodig. We zijn er alleen rijkelijk laat mee. Te laat, als je het mij vraagt.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.

There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.

anonymous7

• Citeer

Bericht door anonymous7 » 27 februari 2021, 23:01

DeanThe2nd schreef: ↑27 februari 2021, 20:39 Heb je ergens een trauma opgelopen?
Zo voelt het wel na het lezen van uw berichten. :o Ben je serieus? Of aan het trollen? ???

A. "Hitler wou geen oorlog".
Zijn drang naar Lebensraum zou hem vroeg of laat dwingen om naar het Oosten te kijken. Om een aanval in de rug te vermijden (en de schande van Versailles uit te wissen) moest eerst Frankrijk eraan geloven. Hij wou Engeland erna onder de voet lopen, toen dat niet lukte omdat ze een nogal omvangrijke slotgracht hebben (én de RAF) heeft hij ze dan maar gelaten in de hoop dat ze zouden sterven onder de U-boot blokkade. Dat hij een Anglofiel was wil niet zeggen dat het zijn beste maatjes waren hé. Pre-WO2 is heel de Europese en Amerikaanse beau-monde bij Adolf op de thee geweest. Complot much?

B. "Heel Europa is verkracht en Japan ook"
Ja maar daar geef ik eerder onze eigenste politiekers die de vrede niet konden bewaren de schuld van, dan de Yanks. Die hebben erna tenminste gezorgd voor een ongekende heropbouw en economische bloei in Europa met het Marshall plan, ditto in Japan dat zelfs met het "Japanese Miracle" de 2de economische wereldmacht is geworden na de VS. De VS zijn echt wel cruel victors, indeed. De USSR was zoveel beter voor de Oost-Berlijners...

C. De "Aanval" op "Pearl Harbour" die "zeker en vast" "opgezet spel was"
Please. Altijd een goed idee om je eigen vloot te kelderen en 2500 militairen laten doden, puur omdat je een complot hebt tussen centrale banken en politieke vriendjes. Get real. Een complot van die omvang kan je niet geheim houden tussen 3 man, laat staan in het voltallig Amerikaans overheidsapparaat van de jaren '40. Roosevelt wist dat er iets stond te gebeuren in de Pacific maar Pearl Harbour had niemand zien aankomen. Verzwijgen van voorkennis (laat staan mee in de hand werken) zou politieke zelfmoord zijn. Laat me raden, 9/11 was an inside job?

D. "Uitbuiten van Engeland door Lend-Lease".
-Zonder US lend-lease aan de Sovjets was Leningrad gevallen in 1941, wat hun rechteranker van de frontlijn was. Daarna zou het de beurt van Moskou zijn geweest, en daarna Stalingrad/De Kaukasus/olievelden van Baku. Exit USSR.
-Zonder US lend-lease aan de Britten zou het Brits leger na Duinkerken bestaan uit 5 mannen in een opgevorderde London Bus met bezemstelen voor geweren.

Uitbuiting, mijn gat. Broodnodig levensbloed, ja. Sinds de Industriële revolutie win je oorlogen niet met bloed, maar met logistiek. En dat ze er iets voor vroegen, ohwee-ende-rampspoed! Hoe durven ze! Hadden ze het uit de goedheid van het hart van de Amerikaanse belastingsbetaler moeten doen?? Hoe had Roosevelt (campagne gevoerd op isolationisme) dat anders door de Senaat gekregen denk je? Churchill zijn eindeloos zagen en bedelen heeft ervoor gezorgd dat de Russen niet zijn ineengestuikt in 1941, ditto voor Engeland.

E. "die bommen op Hiroshima en Nagasaki nadat Japan zich meermaals had overgegeven."
En hier stopt het voor mij. Wat een kul. Er waren in het Japanse kabinet dissidente elementen die de oorlog wilden beëindigen ja. Maar dat was geen valabele piste. Welke reden wil je, 1. De onderhandelingen met de USSR waren een moot point want die gingen toch Manchuria binnenvallen no matter what. 2. De Verklaring van Potsdam vroeg om een onvoorwaardelijke overgave, wat de Japanse onderhandelaars niet zouden laten gebeuren. 3. Na de atoombommen en nadat de Keizer zijn intentie tot overgave bekend maakte wilden hardliners in het Japans kabinet nog verder doen (Kyūjō incident). 4. Concept van totale oorlog, anno 2021 vergeten uiteraard. Een Showa-Japan laten bestaan in de Pacific na een overgave was onaanvaardbaar!

Je stelt je pure speculatie voor als historisch feit en bewijs van de slechte intenties van de VS. Dat kleurt je. Weet je trouwens hoe men deze flut-theorie van Alperovitz noemt? The Revisionist School. Zegt genoeg.

Ik zeg altijd "je kan niet genoeg lezen". In uw geval maak ik een uitzondering. Lees minder. :-X Ik heb al veel flauwe truut horen verkondigen in mijn leven, maar dees...Fall Gelb was uitlokking door de gehate Churchill, Hitler was een vredesduif geforceerd tot Blitzkrieg, Roosevelt heeft Pearl Harbour "gedaan" samen met Rockefeller et al, en dat alles onder het auspiciën van 'de geldmachine' achter het gordijn.

Afbeelding

They should study you. :-X

Enfin. We wijken af.

Ik ben trouwens op dit moment op een Chechen-binge. Niet echt relevant, ik weet het. Maar toch. Aan het lezen over de slag om Grozny in 1996.

Jeweetwel, die keer toen Rusland hun eigen deelrepubliek aanviel om de olie-aanvoer van de Caucasus via Tsjetsjenië naar de Zwarte Zee veilig te stellen.

Bizar, mijn geschiedenisleraar heeft me altijd gezegd dat het enkel damerikaonders waren die om olie vechten, en dat de rest van de wereld dat unaniem veroordeelde.

Ok, Amerika is slecht, en evil, dat is me wel duidelijk gemaakt hier. Daar moeten we vanaf, dat Amerikaans imperialisme. Rusland nu blijkbaar ook in hetzelfde bedje ziek. Verhip. Bij wie gaan wij arme Europeanen ons nu alignen??? Weet er iemand nog een supermacht die eerlijk en onbevlekt is?

China blijft over, ik ga daar eens mijn licht opsteken. Weet er iemand hoe het zit met mensenrechten en oliezucht daar? Hopelijk hebben die het beter gedaan dan de Yanks en de Ivans tot nu toe, want deze vallen al af volgens de hoge morele normen en waarden hier. We verdienen het.
.
Afbeelding

DeanThe2nd
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door DeanThe2nd » 28 februari 2021, 10:11

TooTall schreef: ↑27 februari 2021, 23:01 Zijn drang naar Lebensraum zou hem vroeg of laat dwingen om naar het Oosten te kijken.
Best criminelen opsluiten voor ze de misdaad plegen! Waar komen we dat de laatste tijd nog tegen?

Lebensraum: waar begon het en waarom?
https://www.quora.com/How-did-the-gover ... udetenland
van quora.com schreef: I wasn't around at the time, but as far as i know, it was a mixed bag.
From Sudeten Germans - Wikipedia:
Before 1945, Czechoslovakia was inhabited by over three million such German Bohemians, comprising about 23 percent of the population of the whole republic and about 29.5 percent of the population of Bohemia and Moravia.
This is a lot of people. Generally, governments try not to completely piss off a quater of the population, especially not if this is the part of the population that's responsible for much of the economic activity.
This said, Czech were definitely trying to get a bigger part of the cake into “right” hands and the German minority certainly wasn't overly happy.
Early policies of the Czechoslovak government, intended to correct social injustice and effect a moderate redistribution of wealth, had fallen more heavily on the German population than on other citizens. In 1919, the government confiscated one-fifth of each individual's holdings in paper currency.
The Land Control Act brought the expropriation of vast estates, many belonging to German-speaking nobility or large estate owners. Land was allotted primarily to Czech peasants, often landless, who constituted the majority of the agricultural population. Only 4.5 percent of all land allotted by January 1937 was received by ethnic Germans, whose protests were expressed in countless petitions.
and further down
Sudeten German industry, highly dependent on foreign trade and having close financial links with Germany, suffered badly during the Depression, particularly when banks in Germany failed in 1931. Czechs, whose industry was concentrated on the production of essential domestic items, suffered less. By the mid-1930s, unemployment in the Sudetenland was at about five times the level of the Czech-speaking areas. Tensions between the two groups resulted.
Relations between Czechs and Germans suffered further when Sudeten Germans were forced to turn to the Czechoslovak government and the small loans bank (Živnostenská banka) for assistance. These authorities often made the hiring of Czechs in proportion to their numbers in the population a condition for aid. Czech workmen, dispatched by the government to engage in public works projects and border fortification in Sudeten German territories, were resented by local populations.
Deze man beschrijft het diplomatisch, vandaar dat ik hem quote. Ikzelf zou nog een aantal andere wreedheden aangehaald hebben die de annexatie van Sudetenland verklaren.

Dit is ongeveer hetzelfde als zou vlaanderen, en meer bepaald de vlaming, in 2030 wakker worden en zich realiseren dat ze niet langer een turkse satellietstaat willen zijn omdat ze onderdrukt en uitgemolken worden. M.a.w. tweederangsburgers op hun eigen grondgebied en hier een einde aan willen maken. Slecht voorbeeld natuurlijk, want niks nieuws onder de zon en wereldwijd is de vlaming het makste schaap dat zich met plezier droog in de * laat pakken. Daarbovenop nog parmantig toont hoe braaf hij wel is en zich heel flink aan alle 'regeltjes' weet te houden.
Ben ik nu aan het trollen? Want dit is verre van politiek correct.

TooTall schreef: ↑27 februari 2021, 23:01 Hij wou Engeland erna onder de voet lopen, toen dat niet lukte omdat ze een nogal omvangrijke slotgracht hebben (én de RAF) heeft hij ze dan maar gelaten in de hoop dat ze zouden sterven onder de U-boot blokkade.
Bijzonder vreemd dan, dat Duitsland die pommies, met materiëel en al, de oversteek naar huis heeft laten maken nadat ze tegen het Kanaal in het nauw gedreven waren.

TooTall schreef: ↑27 februari 2021, 23:01 Ja maar daar geef ik eerder onze eigenste politiekers die de vrede niet konden bewaren de schuld van, dan de Yanks.
Waar je de notie vandaan hebt dat ik de Yanks ergens de schuld van geef, is me een klein raadsel.
De Yanks werden tegen hun Duitse broeders gepind (de meerderheid in de VS heeft een Germaanse achtergrond, tenminste toen, dat zou ondertussen al anders kunnen zijn), de wreedheden werden begaan door de regimenten die veilig in hun kielzog liepen. In het westen de frans koloniale, in het oosten turks/'mongoolse'.
Wie was die 'amerikaanse' generaal ook weer die in Italië zei: “wat jullie hier vanavond doen zal zijn alsof het nooit gebeurde en nooit de geschiedenisboeken halen!”?
Wie waren die commissarissen die de 'Russen' het bevel gaven vrouwen en kinderen te verkrachten en dan te vermoorden? Wat was de achtergrond van die commissarissen?
Dat is de bagger die de afgelopen 70 jaar is komen boven drijven, en waar niet meer naast te kijken is. Wat niet meer te ontkennen valt door officiële versies af te ratelen alsof het een vers uit de koran is.
Dat ik Italië aanhaal is ook weer omdat ik uit eerste hand verhalen heb mogen aanhoren van mensen die erbij waren, het is maar 1 van de talloze gevallen. Ik kan wel vertellen dat de cijfers van 2000 verkrachtingen en 800 doden die welbepaalde avond/nacht, hoewel al naar boven bijgesteld, nog steeds grove leugens zijn.

TooTall schreef: ↑27 februari 2021, 23:01 En hier stopt het voor mij. Wat een kul.
Voor mij stopt het hier in feite ook. Wie is precies de trol die feiten wil verdraaien of ontkennen? Hebben we weer een gevalletje van wiens brood men eet, diens woord men spreekt?
Japan lag letterlijk plat, met 2 steden staande die strategisch niet gebombardeerd werden. Deze steden zaten in het plan om die 2 atoombommen uit te testen, één uranium de ander plutonium. Als je niks te eten hebt, ben je rap uitgevochten, dat was de werkelijke situatie. Japan lag zo plat dat veel militairen (op die eilanden bijv.) geen communicatie meer kregen en niet wisten dat de oorlog voorbij was. Het is ondertussen een historisch feit dat Japan zich meermaals officieel heeft over gegeven. Onofficieel viel er ook niks meer te vechten, ze lagen zoals gezegd letterlijk plat. Kopieën van die documenten voor overgave heb ik met eigen ogen gezien in Hiroshima (museum) en de antwoorden daarop ook, tot ook die antwoorden staakten. Dit kunnen natuurlijk vervalsingen zijn, zover rijkt mijn expertise niet om dat onderscheid te kunnen maken, maar dan neem je iedere tv-reportage, ieder verslag en ieder boek ook maar best met een stevige korrel zout.

Het blijft verbazen hoe de propagandamachine de geesten en perceptie van mensen kan blijven beïnvloeden. Dit na meer dan 70 jaar waarin de waarheid langzaam aan het licht komt, en iedere keer er weer een verhaal van doorsijpelt dit door de propagandamachine onmogelijk weerlegt kan worden.

Voor de verkrachting van Manchuria bijv. heeft Japan meermaals excuses aangeboden. Onomstotelijk aangetoont dat de cijfers waar mee gegoocheld wordt onmogelijk juist kunnen zijn en met minimaal een factor 10 naar beneden bijgesteld moeten worden, en dat veel van de wreedheden Chinese verzinsels waren. Ik heb lang in Japan vertoefd en kan zeggen dat deze leugens de alledaagse Japanner raken, los van de politieke poppenkast in Tokio. Is dit dan een nieuwe casus belli in de maak?

Niet dat ik niet begrijp hoe die propaganda mensen in zijn greep kan houden. We hadden in het middelbaar bijvoorbeeld een leraar nederlands (een jood en een pedofiel, iets dat dikwijls lijkt samen te gaan) die geen kans onbenut liet om ons te onderwijzen in de slechtheid van de Duitser. Hitler was een psychopaat die het Arische ras verzonnen had en dit Arische ras zou uit het hoge noorden komen. Een Ariër zou ook enkel blond haar en blauwe ogen hebben, en minimaal 1m80 meten. Geschiedkundig helemaal fout natuurlijk, de enige die iets verzon stond voor een klas beïnvloedbare pubers. Arisch is gewoon de oude term voor Indo-Europeaan die door geweld in het westen in onbruik is geraakt en de oorsprong van dat volk lag volgens Hitler en de zijnen op het Noord-Indische subcontinent. Al de rest waren verzinsels en propaganda van dat vies ventje voor een klas beïnvloedbare pubers. Een Ariër meet niet per definitie meer dan 1m80 en heeft niet per definitie blond haar en blauwe ogen. Er is wel een Noordse tak die overwegend blond en rood haar heeft, en overwegend blauwe ogen.
Volgens datzelfde vies ventje vochten de Duitsers ook tot de dood omdat het zo'n fanatieke racisten waren. Opnieuw geschiedkundig helemaal fout, en gewoon hardnekkige propaganda opgedrongen aan jonge mensen die nog gewoon van niks wisten. De bereidheid van de Duitser om tot de dood te vechten had vooral te maken met de realisatie dat ze niet op enig fatsoen van de geallieerden hoefden te rekenen. De keuze was, overgeven en doodgeschopt (of erger) worden, of door vechten tot het einde. Dit spreekt voor de leeuwenmoed van die Duitser, vooral nadat hij zag wat burgers (vrouwen en kinderen) moesten ondergaan. Ik denk dat het heel wat criminelen zou sieren, de medailles die ze zich hebben laten opspelden voor hun misdaden tegen de menselijkheid, zouden afstaan ter ere van deze anonieme helden.
Wat die viezerik zijn verzonnen en racistische verhaaltjes met de nederlandse taal te maken had, is mij altijd een raadsel gebleven. Ik heb er wel van geleerd door propaganda heen te kijken en elders meer informatie te zoeken wanneer één en ander bij elkaar optellen niet de juiste uitkomst geeft. Een verantwoordelijkheid die volgens mij ieder individu heeft, i.p.v. dom en naïef politiek correcte onjuistheden uit te kramen.

Ik ben oud genoeg en heb het geluk gehad persoonlijk mensen gekend te hebben die aan beide zijden gevochten hebben. Meer bepaald de slag om El Alamein, wat eraan vooraf ging en wat erna kwam, heb ik van beide zijden, op verschillende tijdstippen, in detail mogen horen. Wat ik me daar vooral van herinner, is dat ze geen haat jegens elkaar hadden, dat ze door hoge machten in een situatie gebracht waren waar (Arische) broeder tegen broeder uitgespeeld werden en mekaar moesten doden wilden ze overleven. Die mannen wisten de klepel van het kwade maar al te goed hangen. Ik vraag me alleen af of ze dat voor de oorlog ook wisten, dat heb ik nooit willen vragen.
Dit waren ook mannen die uit hun gewone leven gerukt werden en ineens dienstplichtig waren. Een groot contrast met de beroepsmilitair van vandaag die de wereld rondreist en op bevel van een werkgever waar hij in de meeste gevallen zelf voor gekozen heeft (er zijn ook plaatsen op deze wereld waar de enige optie het leger is als je een 'leven' wil opbouwen met al het materiële dat daarbij hoort, Europa hoort daar niet bij) de verschillende vuurtjes gaande houdt. Stel je voor dat die brandjes uit zichzelf zouden doven, zeg!

On topic: we zijn dus in een worst case scenario terecht gekomen door de vervalsing van de verkiezingen in de VS. De geschiedenis herhaalt zich, wie ze niet kent herhaalt ineens ook de fouten.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.

There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.

anonymous7

• Citeer

Bericht door anonymous7 » 28 februari 2021, 10:31

Correctie voor mij: je bent geen troll.

SparSpaar
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door SparSpaar » 28 februari 2021, 10:52

Bedankt, Dean en TooTall, voor jullie achtergrondverhalen rond de recente geschiedenis zoals we ze op school en MSM nooit te horen krijgen.
Toch wel een boeiend vak !

Had het geluk op school als leraar Dr. Albert De Jonghe te hebben. Jammer dat hij aan deze discussie niet meer kan deelnemen.
Heb hem ooit 1 vraag gesteld: waarom heeft Hitler de 'gekke oorlog' ('39 - mei '40) niet laten verzanden ? Wellicht zouden er uiteindelijk toch gesprekken plaatsgevonden hebben ? Hij antwoordde dat Engeland/ Frankrijk uiteindelijk toch zouden aangevallen hebben. Wat denken jullie zelf ?

In het algemeen: geschiedschrijving is denk ik geen wetenschap, eerder een propaganda oorlog. Probleem voor een leek: we weten wel ongeveer wàt onze leiders gedaan hebben maar niet waaróm.

Wel komen steeds meer feiten naar boven, het gaat onze huidige leiders immers niet meer aan (ze worden er niet door beschadigd).

Vraag me in dit verband af wanneer we de volledige waarheid zullen te weten komen over:
- de koningskwestie (volgens Gaston Eyskens in Het laatste gesprek uitgelokt door de gewetenloze Theo Lefevre om de bevolking tegen elkaar op te zetten). Elke dode telt !
- Benden van Nijvel en van Dutroux
- In NL: het Englandspiel (op internet zwaar gecensureerd, google op Englandspiel + Charles Destree)
- ...(door jullie aan te vullen)

geebee
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer geebee
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door geebee » 28 februari 2021, 11:11

TooTall schreef: ↑27 februari 2021, 23:01 C. De "Aanval" op "Pearl Harbour" die "zeker en vast" "opgezet spel was"
Please. Altijd een goed idee om je eigen vloot te kelderen en 2500 militairen laten doden, puur omdat je een complot hebt tussen centrale banken en politieke vriendjes. Get real. Een complot van die omvang kan je niet geheim houden tussen 3 man, laat staan in het voltallig Amerikaans overheidsapparaat van de jaren '40. Roosevelt wist dat er iets stond te gebeuren in de Pacific maar Pearl Harbour had niemand zien aankomen. Verzwijgen van voorkennis (laat staan mee in de hand werken) zou politieke zelfmoord zijn. Laat me raden, 9/11 was an inside job?
Amerikanen die eigen burgers zouden doden om een oorlog uit te lokken ... nee, onmogelijk.

Deze zal je toch wel kennen : https://nl.wikipedia.org/wiki/Operation_Northwoods

Waarmee ik me niet uitspreek over Pearl Harbour, ik reageer enkel op het "false flag"-gegeven.
De Amerikanen zijn trouwens niet de enigen die zich af en toe eens bedienen van false flag-operations.

anonymous7

• Citeer

Bericht door anonymous7 » 28 februari 2021, 11:26

geebee schreef: ↑28 februari 2021, 11:11 Deze zal je toch wel kennen : https://nl.wikipedia.org/wiki/Operation_Northwoods
Krankzinnig plan wat meteen werd afgeschoten door SecDef McNamara en idem door JFK. De voorzitter van de Joint Chiefs (Lemnitzer) hebben ze weggepromoveerd als antwoord op al die fantasieën. De Chiefs waren op dat moment zeker niet goed bezig...maar voor jullie fantasten is dat natuurlijk meteen een blauwdruk van US Policy. Even hilarisch als jullie broekschijten omdat "Trump de oorlogsknop kan indrukken helemaal alleen!!!" (Ik praat de policy van de VS destijds tov. Cuba niet goed, maar zin voor realiteit mag er zijn...). Waar is jullie verontwaardiging op de "Seven Days to the River Rhine", het plan van het Warschaupact om de Koude Oorlog in West-Europa te 'winnen' door alle grote steden in Europa een atoombom te geven? Waarom houden we onze vrienden aan hogere morele waarden dan onze vijanden?
SparSpaar schreef: ↑28 februari 2021, 10:52 Heb hem ooit 1 vraag gesteld: waarom heeft Hitler de 'gekke oorlog' ('39 - mei '40) niet laten verzanden ? Wellicht zouden er uiteindelijk toch gesprekken plaatsgevonden hebben ? Hij antwoordde dat Engeland/ Frankrijk uiteindelijk toch zouden aangevallen hebben. Wat denken jullie zelf ?
Tsja. De phoney war is zo'n bitterzoete periode. Mijn mening is dat de Allies met de gedachten van de loopgraven van de vorige oorlog eerder een conflict wilden vermijden...Hitler had ook zijn "West Wall" zo gehyped dat het onineembaar leek...Ze wisten goed genoeg dat 1. Duitsland een modern leger met een gemiddelde leeftijd van 22.5 had, terwijl de leeftijd van de gemiddelde Franse opgeroepene rond de 38 zat. 2. Dat Duitsland een doctrine had die lijkt op 'Combined Arms' ipv de warrige structuur van de geallieerden en 3. hoe langer ze wachten, hoe sterker de geallieerden zouden moeten worden en hoe zwakker Duitsland...

Ik denk dat ze hoopten dat het verzamelen van een immens leger in Frankrijk uiteindelijk afschrikking genoeg ging zijn...het is niet zo gebleken. Ik geloof niet dat de geallieerden zelf de massale aanval zouden inzetten, de paar km in de Saar regio was veelal symbolisch om geen gezicht te verliezen tov. Polen, dat schreeuwde om hulp. Geallieerden waren bevroren in hun paniek en vooral in hun beleid, in die tijd.

Nu, ik voel me niet gemakkelijk met hierover te discussiëren want....het is een blinde vlek voor mij. Ik ken er niet genoeg van. Ik kan wel babbelen over de C&C van Duitse divisies en Blitzkrieg Ad Nauseam maar de phoney war ben ik geen kenner. Gaat wel op de lijst nu! :-)

Over de rest van uw interesses, ik kan aanraden;
SparSpaar schreef: ↑28 februari 2021, 10:52
- de koningskwestie
Afbeelding
Verslag van de Commissie zeker en vast!!!, als ge die kunt vastkrijgen. Zeker de getuigenissen van Gestapo - leden die belast werden met het 'veiligstellen' van de koning zijn openbarend.
- Benden van Nijvel
Afbeelding
Keuze genoeg...de waarheid zal er wel ergens instaan...
- In NL: het Englandspiel
Afbeelding
Dit lost uw vragen op over het Englandspiel. Briljante memoires van Leo Marks, hoofd codemaker van SOE in WO2. Dit is zijn verhaal van het opboksen tegen het flagrant misbruik van slechte codes door de verschillende ondersecties. Kort samengevat, een te makkelijk te breken code, verschillende secties (BE/NL/FR/....) met hun eigen nationale belangen. SOE (verantwoordelijk voor de comms met agenten in bezet gebied) wist dat de Nederlandse netwerken opgerold waren (security checks werden correct gebruikt om SOE te alarmeren door gepakte agenten). Hierop alarmeerde SOE telkens de verschillende regeringen van de betrokken landen, maar deze sloten ogen en oren om toch geen gezicht te verliezen. Agenten bleven landen in de armen van Giskes. Geweldig (én tragisch) boek. Er kleeft bloed aan de handen van de verschillende regeringen in ballingschap in Londen. Allemaal Churchill zijn fout, uiteraard ::)

Voor de rest, over de US Pacific Policy tijdens WO2, de capabiliteiten van de US NAVY, en de aanloop naar de invasie van Japan, deze:
Afbeelding

Ik heb deze net ffe uit de rekken getrokken dus ik mis allicht wel enkelen.

SparSpaar
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door SparSpaar » 28 februari 2021, 13:42

@Too Tall
Prof militaire geschiedenis aan de KMS ?

anonymous7

• Citeer

Bericht door anonymous7 » 28 februari 2021, 13:50

SparSpaar schreef: ↑28 februari 2021, 13:42 @Too Tall
Prof militaire geschiedenis aan de KMS ?
Jezus nee :D

SparSpaar
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door SparSpaar » 1 maart 2021, 06:46

@TooTall
1. Werk aan de winkel ! Mijn woorden waren nog niet koud of de Bende van Loch Ness steekt weer de kop op.
https://www.hln.be/binnenland/speurders ... ~afc21e2e/

Hoever kan men gaan in het beledigen van de bevolking ?
'Men' 'weet' al 50 jaar hoe de vork aan de steel zit en komt nog steeds met 'nieuwtjes' af.

2. i.v.m de VS en ter info van de Biden-aanhangers op dit forum: de aap begint daar uit de mouw te komen
https://palnws.be/2021/02/bidens-eerste-oekazen/

anonymous7

• Citeer

Bericht door anonymous7 » 1 maart 2021, 08:56

Ik denk dat ze bij Mediagroep goed weten welke artikels de meeste clicks genereren, en dus de meeste advertentie inkomsten. Geschreven media in ons land in even cyclisch als het weer...

1. Met deze 10 tips betaal je minder energie kosten! Exclusieve tips door onze experts!
2. Bende van Nijvel nieuwe elementen opgedoken
3. Celebrity X verkoopt zijn/haar huis in Tuscany. Kijk mee binnen! Exclusieve beelden!
4. Ruzie in Thuis - nog nooit gezien. Is dit het einde?
5. Hebben zomer/winterbanden nut? Dit zegt onze expert!
6. Beleggen in Bitcoin voor beginners door onze experts
7. Hoe hou je het koel in huis? Exclusieve tips door onze experts!
8. Hoe hou je het warm in huis? Exclusieve tips door onze experts!

Rinse, repeat.

Ik zeg, ik wacht af met te oordelen over Biden, maar het lijkt er inderdaad sterk op dat we terug naar de klassieke bewindvoering gaan in de VS. Maar hij stuurt tenminste geen gemene tweets....nu, Iran heeft de gewoonte om elke nieuwe president te 'testen', Biden volgt de lijn...

Afbeelding

Kunt ge het U voorstellen dat het The Donald you geweest zijn? De wereld stond in brand...nu...oorverdovende stilte...

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

149 berichten
  • Pagina 10 van 10
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy