Xior
TIP
Kapitaalverhoging met zelfde draaiboek
Xior: kapitaalverhoging met zelfde draaiboek
titelt de blog op ''Beursgenoteerd vastgoed'... met toch behoorlijk wat verschillen achter de gelijkenis.
titelt de blog op ''Beursgenoteerd vastgoed'... met toch behoorlijk wat verschillen achter de gelijkenis.
Krachtmeting vanmiddag
Het lijkt wel een krachtmeting tussen bulls en bears vandaag bij Xior. In bovenstaande blog las ik dat op de middag het volume boven 21000 stond en de koers enkele ticks hoger dan vrijdag. Intussen kwam er een koersoprisping die pas bij €36 werd geplafonneerd. In de afzink ging het al opnieuw even onder €34. Tijdens die krachtmeting werden (nog eens) 100.000 stuks verhandeld. Nog 20 min te gaan tot de slotbel; morgen de volgende ronde. Ik krijg er kop noch staart aan.
Re: Xior
Het zijn imo beleggers die via de aankoop van het inschrijvingsrecht willen instappen (aan 2 rechten + €31).
Inschrijvingsrecht noteert tussen €0,82 en €1,20 en de koers van het aandeel volgt.
Vergeet niet dat ook coupon 7 werd geknipt die het verlopen dividend over 2018 vertegenwoordigt. Herberekende waarde waarop de KV uitgifteprijs is gebaseerd is €34,67.
NB. oa. Keytradebank sluit de intekening vervroegd af. Kan wat volatiliteit verklaren.
Inschrijvingsrecht noteert tussen €0,82 en €1,20 en de koers van het aandeel volgt.
Vergeet niet dat ook coupon 7 werd geknipt die het verlopen dividend over 2018 vertegenwoordigt. Herberekende waarde waarop de KV uitgifteprijs is gebaseerd is €34,67.
NB. oa. Keytradebank sluit de intekening vervroegd af. Kan wat volatiliteit verklaren.
De kapitaalverhoging is achter de rug. Xior meldt dat 94% van de inschrijvingsrechten uitgeoefend werden en de rest werd als scrips geveild tegen €1.74 (niet zo slecht dus). Gisteren werd afgesloten op €34.50. Vandaag is de handel hernomen om 14:00.
In de blog Xior: kapitaalverhoging met zelfde draaiboek wordt het grillige koersverloop toegeschreven aan shorts en short-covering.
Dat verklaart dan ook de abnormaal hoge volumes; zou dus best kunnen.
In de blog Xior: kapitaalverhoging met zelfde draaiboek wordt het grillige koersverloop toegeschreven aan shorts en short-covering.
Dat verklaart dan ook de abnormaal hoge volumes; zou dus best kunnen.
Ik heb ingetekend op de verhoging maar ik zat met één coupon over wegens oneven aantal aandelen ... Keytrade gaf in zijn kennisgeving te kennen dat ze 5 euro aanrekenen bij de uitbetaling van de scripts, trouwens ook 5 euro voor de intekening ... ik mag er toch van uit gaan dat ik geen 3 komma zoveel euro zal moeten betalen voor die éne script ?
Bij Bolero bijvoorbeld is er nergens sprake van die 5 euro ...
Bij Bolero bijvoorbeld is er nergens sprake van die 5 euro ...
Bij de kapitaalverhoging van Tinc onlangs, had ik er ook 1 over.
Deze is op een gegeven moment gewoon verdwenen, zonder kosten.
Er werd alleen 5 euro aangerekend voor deelname aan de kapitaalverhoging.
Deze is op een gegeven moment gewoon verdwenen, zonder kosten.
Er werd alleen 5 euro aangerekend voor deelname aan de kapitaalverhoging.
Keytrade rekent 5 euro kosten aan om niet uitgeoefende of niet zelf verkochte scrips te verkopen (na veiling). Ze zijn wel zo fair om niet meer kosten aan te rekenen dan de opbrengst, maw voor 2 scrips die samen €3,48 opbrengen zullen €3,48 kosten aangerekend worden. Bij TINC zag dat er zo uit:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bedankt voor de uitleg ... 't was eigenlijk nog dat te kort dat ze wel 5 euro zouden aanrekenen, ik heb niet gevraagd om een kapitaalsverhoging dus mij zomaar kosten aanrekenen zonder dat ik expliciet iets gevraagd heb zou er dik over zijn ...
Belooft een stabiel dividend , niettegenstaande de kapitaalverhoging:
Xior vertaalt expansie in stevige winstgroei
cfr: PersberichtXior zet groei verder en bevestigt haar doelstellingen voor 2018: bevestiging verwachte minimum EPRA winst van 1,43 euro per aandeel en een bruto dividend van 1,20 euro, hoewel het aantal uitstaande aandelen toenam met 60% in de loop van 2018.
Xior vertaalt expansie in stevige winstgroei
Wil dat zeggen dat wie vandaag nog aandelen koopt, kan intekenen op de kapitaalverhoging en ook nog recht heeft op het dividend ?Xior lanceert kapitaalverhoging van 205,7 miljoen euro aan. De nieuwe aandelen worden uitgegeven aan 43 euro per stuk, wat een korting is van 14,2 procent tegenover een aangepaste slotkoers van gisteren. Die slotkoers wordt aangepast voor een dividend dat betrekking heeft op de periode vanaf 13 juni tot en met 28 oktober. Eigenaars van de nieuwe aandelen hebben immers geen recht op dat stukje dividend.
De inschrijvingsperiode start morgen en loopt tot en met 24 oktober. Vanavond worden coupons nummers 11 (het voorkeurrecht) en 12 (het pro rata-dividend) geknipt. Drie toewijzingsrechten geven het recht om in te schrijven op één nieuw aandeel.
Klopt!
Per 3 coupons nr11 + €43 opleg kan je vanaf morgen intekenen op 1 nieuw aandeel, coupon nr.13 aangehecht.
https://www.xior.be/uploads/inv_capital ... -22h22.pdf
Je kan ook, vandaag nog, je aantallen XIOR in je portefeuille afronden op een veelvoud van 3 en het overschot, vandaag nog, verkopen. De opbrengst kan je dan besteden aan het intekenen op nieuwe aandelen.
Voordeel: je int zo direct de beide coupons nr.11 (het overschot) en nr.12 (denk aan de RV) via de verkoop.
Even wat advies vragen...
Als (spijtig genoeg) niet aandeelhouder maar wel interesse om aan te kopen, best wachten tot na volledige afwikkeling KV?
Als (spijtig genoeg) niet aandeelhouder maar wel interesse om aan te kopen, best wachten tot na volledige afwikkeling KV?
Als de kapitaalverhoging succesvol is, zal dat waarschijnlijk niet de beste keuze zijn.
Tijdens de KV kan het koersverloop wel grillig zijn. Dat heeft ook zijn invloed op het intekenrecht.
Je kan XIOR aandelen kopen bij een koersflauwte ofwel intekenrechten kopen en dan meteen uitoefenen.
Voor die laatste mogelijkheid moet je in de gaten houden tot wanneer je nog kan intekenen. De deadline is niet bij alle brokers en banken gelijk.
Voor die laatste mogelijkheid moet je in de gaten houden tot wanneer je nog kan intekenen. De deadline is niet bij alle brokers en banken gelijk.
[/quote]
Volgens mij is een vervroegde afsluiting bij een K.V. niet mogelijk.Dit valt wel veelvuldig voor bij emmisies van obligaties. Dit staat trouwens niet vermeldt in het prospectus bij de k.v., de prospectus is 100 pagina's groot maar heb het opgezocht met de zoekfunctie van de pdf! De banken moeten deze tijdsduur respecteren.
[/quote]
Volgens mij is een vervroegde afsluiting bij een K.V. niet mogelijk.Dit valt wel veelvuldig voor bij emmisies van obligaties. Dit staat trouwens niet vermeldt in het prospectus bij de k.v., de prospectus is 100 pagina's groot maar heb het opgezocht met de zoekfunctie van de pdf! De banken moeten deze tijdsduur respecteren.
Van een vervroegde afsluiting is geen sprake, wel dat de deadline eerder is dan einde beurstijd op 24 okt.kaohsiung schreef: ↑17 oktober 2019, 16:28 Voor die laatste mogelijkheid moet je in de gaten houden tot wanneer je nog kan intekenen. De deadline is niet bij alle brokers en banken gelijk.
Een vervroegde afsluiting zou immers betekenen dat de KV voltekend is, wat onmogelijk is, tenzij alle intekenrechten uitgeoefend zouden worden. Een eerdere deadline is vooraf aangekondigd door de financiële tussenpersonen: Brokers/banken die niet tot het uitgifteconsortium behoren, hebben wat tijd nodig om de transacties voor hun klanten af te werken voor de officiële deadline. Dat 'wat tijd' is een rekbaar begrip, gaande van enkele uren (bvb op 24/10 tot 12:00 of tot 23/10 einde bankwerkdag...)
Je zal dat inderdaad vergeefs zoeken in het prospectus: Xior heeft daar immers geen vat op.