Xior
TIP
Re: Xior
Voor mijn 4 studenten heb ik in totaal 22 jaar kothuur betaald. Daar zat ook 1 jaar Xior in.
De beste koten (prijs/kwaliteit) zijn echt wel het snelste weg.
Meestal zaten onze kinderen hun eerste jaar op een ietwat aanvaardbaar kot, en verhuisden dan 1-2 jaar later naar iets beter.
Natuurlijk is het ook zo dat een 18-jarige iets lagere eisen heeft dan een 21-jarige.
En als je student dan al een paar keer met goede resultaten een jaar afgesloten heeft, dan mag de huur ook wel eens met 50€ omhoog voor iets beter/groter.
De beste koten (prijs/kwaliteit) zijn echt wel het snelste weg.
Meestal zaten onze kinderen hun eerste jaar op een ietwat aanvaardbaar kot, en verhuisden dan 1-2 jaar later naar iets beter.
Natuurlijk is het ook zo dat een 18-jarige iets lagere eisen heeft dan een 21-jarige.
En als je student dan al een paar keer met goede resultaten een jaar afgesloten heeft, dan mag de huur ook wel eens met 50€ omhoog voor iets beter/groter.
Bij mijn dochter was het net omgekeerd : gestart in Leuven in een duur Xior-kot (waarna ik aandelen kocht
Mijn dochter zat op een Xior kot gedurende 1 jaar, maar dat was ca 7 jaar geleden. Xior was veel kleiner, en dat kot was in een omgebouwd huis met een slechte trap. Kamer was klein en onhandig in formaat.
Nu zijn de Xior koten vooral grote en relatief nieuwe gebouwen.
Daarna zat ze boven een sanitairwinkel. In elk geval een heel proper kot met heel mooie douches en keuken. Gedurende de 6 jaar dat ze daar zat heeft de kotbaas behoorlijk geïnvesteerd. Kleinste kamers werden samengevoegd met beperkt maar wel eigen sanitair, en er is een grote keuken/leefruimte bij gezet.
- Impact coronacrisis beperkt
- Stijgend dividend
- Kapitaalverhoging met voorkeursrecht (1/5 @ 42,5 EUR)
Ik doe mee.
- Stijgend dividend
- Kapitaalverhoging met voorkeursrecht (1/5 @ 42,5 EUR)
Ik doe mee.
Indien men vandaag nog koopt, worden deze dan nog toegewezen?
-
leergierig
- Newbie

- Contacteer:
Neen, zijn gisteren van het aandeel geknipt.
Onderstaande vandaag gekregen van mijn bank ivp kapitaalsverhoging coupon 18.
De koers zakt wel heel fel vandaag, zit nu al iets onder mijn gemiddelde aankoopprijs.
Indien de koers nog veel zakt heeft dit niet veel nut om er op in te gaan ?
Hier gaat ook nog eerst wat R.V. af ...
--------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Symbol : XIO18
XIOR (Brussel) Inschrijving met voorkeurrechten
Deelnemen is mogelijk via het online formulier tot 03/03/2021 om 23:59
XIOR lanceert een kapitaalverhoging met gratis toekenning van voorkeurrechten. De voorkeurrechten zijn tot 04/03/2021 verhandelbaar op de beurs van Brussel onder het symbool XIO18 en kunnen per 5 uitgeoefend worden om in te schrijven op 1 nieuw aandeel tegen de prijs van 42,5 EUR per nieuw aandeel.
De aankoop van voorkeurrechten XIO18 op de beurs is bij Keytrade Bank mogelijk tot 03/03/2021 om 16:00, waarna de openstaande aankooporders geannuleerd worden!
De verkoop van voorkeurrechten XIO18 op de beurs is mogelijk tot 04/03/2021 bij sluiting van de beurs.
* Deelnemen is mogelijk via het online formulier tot 03/03/2021 om 23:59
* Betaaldatum: ten vroegste op 09/03/2021
* Voor alle officiële informatie: https://www.xior.be/en/
* Transactiekost van toepassing: 5,- EUR
Symbol : XIO18
XIOR (Brussel) Inschrijving met voorkeurrechten
Deelnemen is mogelijk via het online formulier tot 03/03/2021 om 23:59
XIOR lanceert een kapitaalverhoging met gratis toekenning van voorkeurrechten. De voorkeurrechten zijn tot 04/03/2021 verhandelbaar op de beurs van Brussel onder het symbool XIO18 en kunnen per 5 uitgeoefend worden om in te schrijven op 1 nieuw aandeel tegen de prijs van 42,5 EUR per nieuw aandeel.
De aankoop van voorkeurrechten XIO18 op de beurs is bij Keytrade Bank mogelijk tot 03/03/2021 om 16:00, waarna de openstaande aankooporders geannuleerd worden!
De verkoop van voorkeurrechten XIO18 op de beurs is mogelijk tot 04/03/2021 bij sluiting van de beurs.
* Deelnemen is mogelijk via het online formulier tot 03/03/2021 om 23:59
* Betaaldatum: ten vroegste op 09/03/2021
* Voor alle officiële informatie: https://www.xior.be/en/
* Transactiekost van toepassing: 5,- EUR
fellowship
- Full Member

- Contacteer:
Inderdaad. Heeft er iemand soms een recent analyse-document over dit aandeel?
Ik neem opnieuw deel aan deze (intussen al de vierde) publieke kapitaalverhoging. De intekenkenkoers is een peulschil lager, rekent Beursgenoteerd Vastgoed mij voor. Het is ook een minder dure aangelegenheid omdat er nu maar één nieuw aandeel bijkomt voor vijf in portefeuille. Dat was ooit anders...
Idem hier, ik doe ook mee. De korting is maar een peulschil omdat de koers gedaald is, anders had het juist erg interessant geweest. Het is niet uitgesloten dat de koers nog verder daalt en dat we uiteindelijk een premium betalen, maar bon, that's life. Het is een gezond bedrijf in een specifieke niche, en het is een hele hoop minder gedoe dan fysieke koten kopen. Studenten zullen volgend academiejaar maar wat blij zijn dat ze terug op kot kunnen, en naast het studeren ook andere facetten van het leven exploreren.
Enig idee waarom de koers blijft dalen ?
Ik heb Xior lange tijd gehad, vorig jaar verkocht maar blijf het opvolgen ... stond op het punt te kopen net onder de 50 (en nog net voor de aankondiging van de kapitaalsverhoging) maar het blijft maar lager gaan ?
Ik heb Xior lange tijd gehad, vorig jaar verkocht maar blijf het opvolgen ... stond op het punt te kopen net onder de 50 (en nog net voor de aankondiging van de kapitaalsverhoging) maar het blijft maar lager gaan ?