Yet another herzieningsvraag
TIP
Yet another herzieningsvraag
Ik heb een voorstel gekregen van mijn bank AXA, voor herziening. Ik ging ervan uit dat spontane voorstellen wel niks zullen zijn, maar dit lijkt toch redelijk laag.
Huidige situatie :
Sinds 31jan 2005 variabele lening, jaarlijks herzien, 100k kapitaal oorspronkelijk op 20 jaar. Nog 51k af te betalen de komende 9 jaar.
Momenteel sta ik op de laatste herziening op 0,638 pct op jaarbasis. Het voorstel is 1,523 op jaarbasis vast.
Ik zou dan 19 euro extra betalen tov nu maar wel zekerheid hebben voor de toekomst.
Het is wel zo dat de variabele voet met max 1 pct kan stijgen of dalen en max tot 6 pct kan gaan.
Adviezen? Dank u!
Huidige situatie :
Sinds 31jan 2005 variabele lening, jaarlijks herzien, 100k kapitaal oorspronkelijk op 20 jaar. Nog 51k af te betalen de komende 9 jaar.
Momenteel sta ik op de laatste herziening op 0,638 pct op jaarbasis. Het voorstel is 1,523 op jaarbasis vast.
Ik zou dan 19 euro extra betalen tov nu maar wel zekerheid hebben voor de toekomst.
Het is wel zo dat de variabele voet met max 1 pct kan stijgen of dalen en max tot 6 pct kan gaan.
Adviezen? Dank u!
Re: Yet another herzieningsvraag
Waarom zou uw bank u spontaan een voorstel tot herziening doen, denk je? Ik zou gewoon rustig blijven zitten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wat bedoel je met "Het is wel zo dat de variabele voet met max 1 pct kan stijgen of dalen en max tot 6 pct kan gaan. "?
Ik zou voorlopig nog afwachten. Er is geen enkel teken dat de rente zou gaan stijgen, integendeel.
I
Ik zou voorlopig nog afwachten. Er is geen enkel teken dat de rente zou gaan stijgen, integendeel.
I
Is gestart in 2005 op 3 %, kan max verdubbelen, elke jaarlijkse herziening kan max dalen of stijgen met 1 % per jaar.
Is dat niet enkel het 1e en 2e en 3e jaar dat er maximaal 1 procent bij kan komen?
Bij mij is dat zo. Mijne rentevoet zou van 1.4 naar 4,5 kunnen gaan op 1 jaar...
Maar zo ver zie ik het allemaal niet komen!
Bij mij is dat zo. Mijne rentevoet zou van 1.4 naar 4,5 kunnen gaan op 1 jaar...
Maar zo ver zie ik het allemaal niet komen!
Er zijn banken die nu lenigen aan 1procent uitgeven op 10 jaar.
Ik denk dat AXA gemakkelijk er nog een deel van af kan pitsen! Zeker op 9jaar.
Ik denk dat AXA gemakkelijk er nog een deel van af kan pitsen! Zeker op 9jaar.
als hun voorstel zou willen zeggen dat jij minder gaat betalen, impliceert dat dat zij minder gaan verdienen...
Hun voorstel is duidelijk dat ik dit jaar meer betaal, staat ook in de beginpost, toch? Dus best toch nog een beetje onderhandelen dan?
Heb je dat voorstel al eens door de calculator gedraaid?
https://www.spaargids.be/sparen/herziening-lening.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je verandert naar de vaste, weet je inderdaad waar je aan toe bent. Je weet perfect wat je zal terugbetalen.
Bij je huidige variabele te behouden, weet je dat niet. Echter kan je wel je best én worst case berekenen.
Je hebt iets te weinig info gegeven zodat wij die calculator kunnen invullen, maar het kan best zijn dat dat voorstel om de switchen naar die vaste, dicht bij het worst case scenario komt te liggen.
Op het best case moet je niet teveel hopen, maar het worst case scenario is ook nog veraf.
Het ziet er niet naar uit dat de rentes de eerste tijd terug gaan stijgen, integendeel.
Dus reken het eens uit, bekijk waar in het prijsvork (dus best en worst case) je zit met die vaste rentevoet en beslis dan.
Mar ik ben er 99% zeker van dat je beter af zult zijn met te blijven zitten.
https://www.spaargids.be/sparen/herziening-lening.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je verandert naar de vaste, weet je inderdaad waar je aan toe bent. Je weet perfect wat je zal terugbetalen.
Bij je huidige variabele te behouden, weet je dat niet. Echter kan je wel je best én worst case berekenen.
Je hebt iets te weinig info gegeven zodat wij die calculator kunnen invullen, maar het kan best zijn dat dat voorstel om de switchen naar die vaste, dicht bij het worst case scenario komt te liggen.
Op het best case moet je niet teveel hopen, maar het worst case scenario is ook nog veraf.
Het ziet er niet naar uit dat de rentes de eerste tijd terug gaan stijgen, integendeel.
Dus reken het eens uit, bekijk waar in het prijsvork (dus best en worst case) je zit met die vaste rentevoet en beslis dan.
Mar ik ben er 99% zeker van dat je beter af zult zijn met te blijven zitten.