Yuzzu verzekeringen
Re: Yuzzu verzekeringen
Gewoon bellen en vragen hoe je moet opzeggen. Dat heeft bij mij ook de prijs doen zakken. Want op dat moment kon ik opzeggen..
Verder zoveel miserie mee gehad, administratief, bij het wisselen van voertuig, veranderen van woonplaats en de extra's die ze me toen aanrekenden.. buitensporig !
Want toen kon ik (even) niet opzeggen.
Nu ben ik bij ING en goedkoper af.
Yuzzu neem ik zelfs niet meer als ze 100 euro goedkoper zijn dan een ander (ik betaal maar een goede 200-250 per jaar nu).
Ik raad iedereen die ik ken aan om bij yuzzu weg te blijven.
Verder zoveel miserie mee gehad, administratief, bij het wisselen van voertuig, veranderen van woonplaats en de extra's die ze me toen aanrekenden.. buitensporig !
Want toen kon ik (even) niet opzeggen.
Nu ben ik bij ING en goedkoper af.
Yuzzu neem ik zelfs niet meer als ze 100 euro goedkoper zijn dan een ander (ik betaal maar een goede 200-250 per jaar nu).
Ik raad iedereen die ik ken aan om bij yuzzu weg te blijven.
Ben al 4 jaar bij YUZZU, omnium verzekerd.
1 maal schade door tegenparty en 1 maal eigen schade.
Tot hiertoe alles perfekt geregeld, en administratief alles in orde..
Dus helemaal geen klagen van YUZZU.
1 maal schade door tegenparty en 1 maal eigen schade.
Tot hiertoe alles perfekt geregeld, en administratief alles in orde..
Dus helemaal geen klagen van YUZZU.
Ik heb net een offerte online gemaakt bij Yuzzu en bij Ethias.
Ethias is zowat 15pct goedkoper dan wat ik nu betaal bij KBC. Yuzzu is nog eens een 10pct goedkoper!
Bij Ethias is het wel onduidelijk welke kortingen éénmalig zijn en welke definitief.
DVV geeft bijvoorbeeld het eerste jaar 3 maanden gratis, maar dan zou je eigenlijk elk jaar moeten gaan veranderen van verzekeringen als was het een energiecontract.
Positieve aan het verhaal, ik heb aan KBC laten weten dat ik weg wil gaan en ze gaan het dossier toch nog eens voorleggen om te kijken of er niet iets gedaan kan worden voor mij.
Met andere woorden wie vraagt krijgt iets, wie braaf en stil is betaalt de rekening.
Ethias is zowat 15pct goedkoper dan wat ik nu betaal bij KBC. Yuzzu is nog eens een 10pct goedkoper!
Bij Ethias is het wel onduidelijk welke kortingen éénmalig zijn en welke definitief.
DVV geeft bijvoorbeeld het eerste jaar 3 maanden gratis, maar dan zou je eigenlijk elk jaar moeten gaan veranderen van verzekeringen als was het een energiecontract.
Positieve aan het verhaal, ik heb aan KBC laten weten dat ik weg wil gaan en ze gaan het dossier toch nog eens voorleggen om te kijken of er niet iets gedaan kan worden voor mij.
Met andere woorden wie vraagt krijgt iets, wie braaf en stil is betaalt de rekening.
Kijk eens naar de voorwaarden van bv premiebescherming na ongeval als dat voor jou interessant is.
Probeer ING eens. Die waren voor mij goedkoopst van alle offertes die ik al gekregen heb.
Probeer ING eens. Die waren voor mij goedkoopst van alle offertes die ik al gekregen heb.
Ik ben net overgestapt van Yuzzu naar Corona.
Yuzzu lokt je met lage premies, en het jaar erop verhogen ze, zonder dat je een schadegeval had, terwijl als je een offerte aanvraagt, je de prijs zonder verhoging aangeboden krijgt.
Ik heb hen gevraagd om de prijs van de offerte toe te passen, maar dat werd geweigerd, dat zou enkel kunnen als ik eerst aangetekend opzeg, en vervolgens dezelfde polis terug bestel.
Niet echt klantvriendelijk
, en daarom heb ik uitgekeken naar iets anders.
Ik neem enkel BA en rechtsbijstand, maar als promo werd er een gratis bestuurdersverzekering bijgezet.
Die zal ik volgend jaar waarschijnlijk moeten opzeggen, omdat ik die niet nodig heb wegens overlap met mijn hospitalisatieverzekering.
Er zit ook een safe driver bonus bij, omdat ik geen voorafgaand schadegeval had de laatste 5 jaar, zal mijn premie niet verhogen bij een eerste schadegeval.
Goedkoper dan Yuzzu, en meer schade dekking.
Beiden zijn directe verzekeraars, ik veronderstel dat de afhandeling van schadegevallen dan ook wel ongeveer gelijk zal lopen.
Yuzzu lokt je met lage premies, en het jaar erop verhogen ze, zonder dat je een schadegeval had, terwijl als je een offerte aanvraagt, je de prijs zonder verhoging aangeboden krijgt.
Ik heb hen gevraagd om de prijs van de offerte toe te passen, maar dat werd geweigerd, dat zou enkel kunnen als ik eerst aangetekend opzeg, en vervolgens dezelfde polis terug bestel.
Niet echt klantvriendelijk

Ik neem enkel BA en rechtsbijstand, maar als promo werd er een gratis bestuurdersverzekering bijgezet.
Die zal ik volgend jaar waarschijnlijk moeten opzeggen, omdat ik die niet nodig heb wegens overlap met mijn hospitalisatieverzekering.
Er zit ook een safe driver bonus bij, omdat ik geen voorafgaand schadegeval had de laatste 5 jaar, zal mijn premie niet verhogen bij een eerste schadegeval.
Goedkoper dan Yuzzu, en meer schade dekking.
Beiden zijn directe verzekeraars, ik veronderstel dat de afhandeling van schadegevallen dan ook wel ongeveer gelijk zal lopen.
Hou er rekening mee dat bij Corona niet automatisch een sleepdienst inbegrepen is; Dit is enkel inbegrepen indien je de optie 'vervangauto' neemt. Stel dat je de zondag een ongeval in fout hebt en uw wagen moet worden gesleept... de voordelige premie zal snel weg zijn. En ook bij Corona zal je een tariefverhoging aan uw broek hebben volgend jaar.
Als je enkel een pure BA verzekering wil zoals ik, is daar inderdaad geen sleepdienst inbegrepen.
Ongevallenverzekering dekt ook eventueel loonverlies denk ik. Vb 6m kliniek is 5m ziekenkas. Ze betalen dàuw inkomensverlies. Dacht ik toch.
Ik heb op spaargids die offertes aangevraagd. Verwacht er niet veel van.
Ik wil ba zonder rechtsbijstand maar met glasbraak. Meestal zit glasbraak in klein omnium, dit had ik tot nu toe, voor de diefstal vnl.
Een verwarmde voorruit of achterruit kan nogal eens een kostelijk grap worden, daarmee...
Net bij ING op de site gekeken. Duurste van allemaal tot nu toe, met voorsprong.
Denk dat alle verzekering elk jaar een verhoging doorvoeren. De ene een euro per maand, de andere 5euro of meer....
Ik moet ook wel zeggen dat ik af en toe voor mijn werk met mijn wagen rij. Loopt toch op tot 20pct van mijn kilometers. Daardoor ING misschien zo duur....
Ik heb op spaargids die offertes aangevraagd. Verwacht er niet veel van.
Ik wil ba zonder rechtsbijstand maar met glasbraak. Meestal zit glasbraak in klein omnium, dit had ik tot nu toe, voor de diefstal vnl.
Een verwarmde voorruit of achterruit kan nogal eens een kostelijk grap worden, daarmee...
Net bij ING op de site gekeken. Duurste van allemaal tot nu toe, met voorsprong.
Denk dat alle verzekering elk jaar een verhoging doorvoeren. De ene een euro per maand, de andere 5euro of meer....
Ik moet ook wel zeggen dat ik af en toe voor mijn werk met mijn wagen rij. Loopt toch op tot 20pct van mijn kilometers. Daardoor ING misschien zo duur....
Als je jaarlijks onderhoud laat uitvoeren bij de meeste merkdealers krijg je automatisch gratis één jaar sleep service erbij. Aan een recente wagen kan de pech dienst nog weinig doen, buiten een platte batterij.. In alle andere gevallen is het wegslepen naar de garage,zit teveel gevoelige en kwetsbare electronica in het voertuig..
Ik had bij mijn vorige wagen VAB omdat die startproblemen begon te krijgen.ludo schreef: ↑5 december 2020, 09:45Als je jaarlijks onderhoud laat uitvoeren bij de meeste merkdealers krijg je automatisch gratis één jaar sleep service erbij. Aan een recente wagen kan de pech dienst nog weinig doen, buiten een platte batterij.. In alle andere gevallen is het wegslepen naar de garage,zit teveel gevoelige en kwetsbare electronica in het voertuig..
Heb dan problemen gehad met de batterij op een ochtend als vandaag. Goed geholpen geweest, maar ze proberen dan een batterij te verkopen van 175 euro. Heb er een gehaald voor minder dan de helft van het geld en ik kon weer verder.
Mijn ouders hadden ook een oudere wagen met problemen. Heb hun 10x gezegd, neem touring of VAB, dat kost een 100 euro, maar dan ben je gerust. Dan zijn ze in panne gevallen op ca. 60km van hun thuis, om 22u s' avonds met slecht weer. Ik had dag erna vroeg een meeting dus wou geen uren rijden om hun te gaan halen en zij wouden hun auto daar niet achter laten.
Er is een depanneur gestopt en die heeft hun wagen naar hun garage gebracht voor 120 euro (uiteraard zonder factuur).
Dus uiteindelijk waren zijn nog de grote winnaar

Voor de krenten onder onder ons:
https://www.total.be/nl/promoties/total-assistance
Hier maakte ik vroeger gebruik van voor ik op vakantie ging. De verplichte 25 liter tanken per 3 weken tanken en de rest ergens tanken waar het 15cent goedkoper is

Hebben mij ook eens geholpen, ook met een kapotte batterij bij 35 graden. Een plaatselijke garagist gestuurd die mij op gang heeft geholpen en mij tips heeft gegeven om mijn batterij op te laden.
Touring heeft een zeer betaalbare formule. 60 euro per jaar voor 1 voertuig, enkel België. Of 120-135 euro per jaar voor auto + moto +fiets, België + 100km over de grens. En dat is de voertuigen waarmee je aan het rijden bent, variabel. Geen koppeling aan nummerplaat maar aan bestuurder.
https://www.touring.be/nl/producten/onz ... gsformules
Ik heb de 2de formule. Door covid en last met mijn arm 5 maanden niet gereden met de scooter. Platte batterij. Blij dat ik niet gierig ben geweest op dit punt. Goed geholpen geweest door Touring.
TotalAssistance heb ik ook gehad. Is geldig X weken na tanken. Mijn dekking was vervallen. Ik ga tanken en registratie van de punten voor de pechverhelping. En val in panne bij het uitrijden van het tankstation. Bel de helplijn en vraag uitdrukkelijk of ik gedekt ben, aangezien ik pas tankte. Ja, dat was in orde. Pechverhelper komt. Was niet in orde. In de 200 euro cash moeten betalen. Dekking gaat in de dag na het tanken. Ik had dat jaar ook pechverhelping in Peru. Ze rekenen de max formule aan.
Sindsdien daarmee gestopt
https://www.touring.be/nl/producten/onz ... gsformules
Ik heb de 2de formule. Door covid en last met mijn arm 5 maanden niet gereden met de scooter. Platte batterij. Blij dat ik niet gierig ben geweest op dit punt. Goed geholpen geweest door Touring.
TotalAssistance heb ik ook gehad. Is geldig X weken na tanken. Mijn dekking was vervallen. Ik ga tanken en registratie van de punten voor de pechverhelping. En val in panne bij het uitrijden van het tankstation. Bel de helplijn en vraag uitdrukkelijk of ik gedekt ben, aangezien ik pas tankte. Ja, dat was in orde. Pechverhelper komt. Was niet in orde. In de 200 euro cash moeten betalen. Dekking gaat in de dag na het tanken. Ik had dat jaar ook pechverhelping in Peru. Ze rekenen de max formule aan.
Sindsdien daarmee gestopt

Ik rij al meer dan 40 jaar met de wagen, en heb nog nooit pechverhelping nodig gehad, en daar ook nooit een abonnement/verzekering voor afgesloten, dus als ik dat nu eenmaal zou nodig hebben, doe ik nog dikke winst als ik al die uitgespaarde premies bij elkaar tel.
Ik heb ook maar 1 ongeval gehad, als ik pas mijn rijbewijs had (wegens overmoed en onoplettendheid),
met defensief rijden, geen drank/drugs geen gsm gebruiken als je rijdt kom je al een heel eind.
Bovendien heb ik ondertussen een spaarbuffer, en koop ik geen dure auto's, daarom heb ik ook geen (mini)omnium of allerlei toeters en bellen in mijn verzekeringspolis nodig, daarom neem ik enkel een BA+rechtsbijstand
Ik heb ook maar 1 ongeval gehad, als ik pas mijn rijbewijs had (wegens overmoed en onoplettendheid),
met defensief rijden, geen drank/drugs geen gsm gebruiken als je rijdt kom je al een heel eind.
Bovendien heb ik ondertussen een spaarbuffer, en koop ik geen dure auto's, daarom heb ik ook geen (mini)omnium of allerlei toeters en bellen in mijn verzekeringspolis nodig, daarom neem ik enkel een BA+rechtsbijstand
Ik sluit me aan bij Nuyttie zijn mening. Directe verzekeraars werken goed als het een "standaard" ongeval is MET Belgische tegenpartij. Van zodra dit afwijkt, is het een heel ander verhaal.nuyttie schreef: ↑18 februari 2020, 20:52 Ik denk dat je met de laatste post de nagel op de kop slaat
een ongeval al dan niet in fout waarbij de papieren (aanrijdingsformulier) volledig en correct worden ingevuld zal bij elke maatschappij vlot afgehandeld worden.
Maar speciale gevallekes zoals 'beiden stonden stil', voor beiden groen, beiden reden achteruit en natuurlijk de lichamelijke schade... dat is een ander verhaal.
Een dossierbeheerder van een directe verzekeraar die totaal geen persoonlijke band heeft maar één doel : zo snel en goedkoop mogelijk het dossier afsluiten. Ze worden er op geëvalueerd ook.
Het is voor een dossierbeheerder een heel ander verhaal als er plots een gezicht wordt op geplakt.
Bij KBC krijg je een formulier waarbij je gegevens al voorgedrukt zijn . Zeer handig want als je in de koude of natte de papieren moet invullen....