zeezoutjes versus de bel20 tracker
TIP
Re: zeezoutjes versus de bel20 tracker
Het was voor mensen die hier minder mee vertrouwd zijn, dat ik dat statement ivm herinvesteren wou verduidelijken.Didymus schreef:Ik wéét dat zeezout dat ook wel weet. Hij zegt trouwens nergens dat bij een turbo de dividenden worden geherinvesteerd, gewoon dat je er geen krijgt, dus minder werk.
Zeezout; nieuw gegeven dat je nu ook voor Belgische aandelen (waar mogelijk) bent overgestapt op turbo's.
Ik merk wel op dat het RV voordeel (deels) wegvalt voor Belgische aandelen; althans dat is het geval bij ING sprinters...
* bij buitenlandse aandelen (bv. RDSA) zie ik: dividend verwerkt in financieringsniveau = 100%
* bij Belgische aandelen (bv. ABI) zie ik: dividend verwerkt in financieringsniveau = 85%
Bij turbo's op Belgische aandelen betaal je dus toch nog 15% RV op dividenden.
@Molenveld,
Je weet waarover je praat, dat is duidelijk.
Kon de kosten die overstap aandelen => turbo's met één dividenduitkering terugwinnen en beheer vereenvoudigen dus ...
Fiscaal voordeel is inderdaad afhankelijk van land to land en soms zelf van uitgever.
Meeste sites van de uitgevers zijn wel heel transparant.
Jammer genoeg bnp paribas france niet. Ik kan daar de financieringskost niet vinden.
Heb geen zin om het met reverse engineering zelf uit te zoeken.
Je weet waarover je praat, dat is duidelijk.
Kon de kosten die overstap aandelen => turbo's met één dividenduitkering terugwinnen en beheer vereenvoudigen dus ...
Fiscaal voordeel is inderdaad afhankelijk van land to land en soms zelf van uitgever.
Meeste sites van de uitgevers zijn wel heel transparant.
Jammer genoeg bnp paribas france niet. Ik kan daar de financieringskost niet vinden.
Heb geen zin om het met reverse engineering zelf uit te zoeken.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Bedankt voor het werk Zeezout, ga het dit weekend eens nader bestuderen.
Heb je enig idee wanneer we bovenstaande aandelen in de portefeuilles kunnen verwachten ?zeezout schreef:vanaf nu ga ik ook AHOLD, ENGIE en ING, in rekening nemen voor de portefeuilles, ze zitten immers ook in de bel20. Ahold is een zekerheid dat ze er in zullen komen,
Ik zou misschien Samsung Electronics wel durven tippen, zelf heb ik het aandeel niet. Maar Samsung is een vertrouwde naam en brengt de komende jaren nog heel wat nieuws op de markt (zie ook technologiewebsites) die kunnen aanslaan bij het grote publiek.
Samsung is de laatste weken negatief in het nieuws door het nieuwste vlaggenschip (Galaxy Note 7) die spontaan begint te branden. Ze deden daarna een omruilactie om het toestel in te leveren voor een nieuw exemplaar, maar het nieuwe toestel ontploft ook. Verschillende mensen zijn daarbij gewond geraakt dus Samsung besliste om de productie stop te zetten en de huidige S7 en S7 Edge verder te produceren en te verkopen.
Wel zou Samsung in het voorjaar van 2017 al opnieuw uitkomen met de volgende high-end telefoon.
Het aandeel zit al 10 jaar in een stijgende lijn, overleefde ook de crash van 2007 en 2011 zeer goed wat er op kan bewijzen dat het stand houdt in tijden van crisis. Samsung staat momenteel 1.557.000,00 KRW (€1 245,48) als ik de koers doortrek dan kom ik op een koersdoel van €1 599,85.
Nadeel is wel dat Samsung van Android wil afstappen en het eigen OS 'TIZEN' verder wil integreren in haar smartphones, tablets en smartwatches. TIZEN is relatief nieuw en naar mijn gevoel totaal niet de robuustheid van Android. Als TIZEN wel doorbreekt dan verwacht ik een koersdoel van 3.500.000,00KRW.
Maar Zeezout is natuurlijk de man om dit alles te bekijken.
Samsung is de laatste weken negatief in het nieuws door het nieuwste vlaggenschip (Galaxy Note 7) die spontaan begint te branden. Ze deden daarna een omruilactie om het toestel in te leveren voor een nieuw exemplaar, maar het nieuwe toestel ontploft ook. Verschillende mensen zijn daarbij gewond geraakt dus Samsung besliste om de productie stop te zetten en de huidige S7 en S7 Edge verder te produceren en te verkopen.
Wel zou Samsung in het voorjaar van 2017 al opnieuw uitkomen met de volgende high-end telefoon.
Het aandeel zit al 10 jaar in een stijgende lijn, overleefde ook de crash van 2007 en 2011 zeer goed wat er op kan bewijzen dat het stand houdt in tijden van crisis. Samsung staat momenteel 1.557.000,00 KRW (€1 245,48) als ik de koers doortrek dan kom ik op een koersdoel van €1 599,85.
Nadeel is wel dat Samsung van Android wil afstappen en het eigen OS 'TIZEN' verder wil integreren in haar smartphones, tablets en smartwatches. TIZEN is relatief nieuw en naar mijn gevoel totaal niet de robuustheid van Android. Als TIZEN wel doorbreekt dan verwacht ik een koersdoel van 3.500.000,00KRW.
Maar Zeezout is natuurlijk de man om dit alles te bekijken.
Euh, neen dat is een VOORDEEL. De afhankelijkheid van Google is een zeer groot probleem, zeker nu Google zelf flagship smartphones in de markt zet. Gebruikers van een Samsung telefoon kunnen zonder enig probleem overstappen op om het even welke andere Android telefoon. Dat is het echte probleem van Samsung. Geweldig om te horen dat de grootste smartphone producent ter wereld een eigen OS en dus een ecosysteem wilt ontwikkelen. Als er 1 partij is die dat kan, dan is het Samsung wel. Ze zijn volop in de transitie van een hardware fabrikant naar een software bedrijf. En dat is schitterend nieuws voor de aandeelhouder.Kevva schreef:Nadeel is wel dat Samsung van Android wil afstappen en het eigen OS 'TIZEN' verder wil integreren in haar smartphones, tablets en smartwatches.
-
Incremental
- Full Member

Ken nog zo'n bedrijf dat ooit aan de top van de mobile industrie stond en dan ook koppig genoeg was om hun eigen OS voor te laten gaan op Android.Kevva schreef: en het eigen OS '.......' verder wil integreren in haar smartphones
En van die fouten kan Samsung leren om het goed te doen.Incremental schreef:Ken nog zo'n bedrijf dat ooit aan de top van de mobile industrie stond en dan ook koppig genoeg was om hun eigen OS voor te laten gaan op Android.Kevva schreef: en het eigen OS '.......' verder wil integreren in haar smartphones
De strijd van de mobiele platformen al een tijdje beslecht: iOS (Apple) en Android (Alphabet) zijn de grote overwinnaars. Een mobiel OS kan nooit succesvol worden als er niet genoeg apps voor worden ontwikkeld, cf. Windows Phone (Microsoft). De achterstand is gewoon té groot om nog goed te maken. De enige uitweg is native ondersteuning van Android apps, maar dan haak je toch weer je karretje aan Android en Alphabet.
Wat belangrijk is, is dat je een onderscheid creeert met de andere fabrikanten. Je ziet dat Samsung dit nu al doet door eigen apps te ontikkelen (voor Android), eigen diensten (vb: S-mail als alternatief op Gmail, S Planner als alternatief van de native agenda van Google, Svoice,...) daarna komt een 2de app store van Samsung, een eigen grafische schil bovenop Android om de look-en-feel te veranderen. En op die manier kan de dependency naar Android stelselmatig worden afgebouwd. In se is Android een Linux variant, en kan het nieuwe OS dat ook zijn. Kijk bvb naar SailfishOS: https://sailfishos.org/Didymus schreef:De strijd van de mobiele platformen al een tijdje beslecht: iOS (Apple) en Android (Alphabet) zijn de grote overwinnaars. Een mobiel OS kan nooit succesvol worden als er niet genoeg apps voor worden ontwikkeld, cf. Windows Phone (Microsoft). De achterstand is gewoon té groot om nog goed te maken. De enige uitweg is native ondersteuning van Android apps, maar dan haak je toch weer je karretje aan Android en Alphabet.
Als TIZEN een succes wordt wel ja, maar de software wordt enkel geïnstalleerd op toestellen van Samsung en de HUAWEI horloges. Lijkt me dus een enorm kleine markt waarvoor ontwikkelaars niet veel gaan schrijven. Want een OS is maar zo succesvol als zolang er apps zijn.sintorama schreef:Euh, neen dat is een VOORDEEL. De afhankelijkheid van Google is een zeer groot probleem, zeker nu Google zelf flagship smartphones in de markt zet. Gebruikers van een Samsung telefoon kunnen zonder enig probleem overstappen op om het even welke andere Android telefoon. Dat is het echte probleem van Samsung. Geweldig om te horen dat de grootste smartphone producent ter wereld een eigen OS en dus een ecosysteem wilt ontwikkelen. Als er 1 partij is die dat kan, dan is het Samsung wel. Ze zijn volop in de transitie van een hardware fabrikant naar een software bedrijf. En dat is schitterend nieuws voor de aandeelhouder.Kevva schreef:Nadeel is wel dat Samsung van Android wil afstappen en het eigen OS 'TIZEN' verder wil integreren in haar smartphones, tablets en smartwatches.
Ik heb hier een telefoon liggen die Sailfish draait. In de schuif.sintorama schreef:En op die manier kan de dependency naar Android stelselmatig worden afgebouwd. In se is Android een Linux variant, en kan het nieuwe OS dat ook zijn. Kijk bvb naar SailfishOS: https://sailfishos.org/
De voorsprong die Android heeft kan nooit meer bijgebeend worden; nieuwe pogingen zullen niet meer zijn dan een pseudo-OS zoals ik beschreef.
Samsung is de grootste smartphone fabrikant TER WERELD. Apple is een veel kleinere fabrikant, en heeft toch ook een OS dat door geen enkele andere fabrikant gebruikt wordt. Akkoord, Apple was eerst op de markt, maar gezien de resources die Samsung heeft geef ik hen wel een kans. TIZEN zou bvb zodanig gemaakt kunnen worden dat het OOK apps van Android kan draaien.Kevva schreef:Als TIZEN een succes wordt wel ja, maar de software wordt enkel geïnstalleerd op toestellen van Samsung en de HUAWEI horloges. Lijkt me dus een enorm kleine markt waarvoor ontwikkelaars niet veel gaan schrijven. Want een OS is maar zo succesvol als zolang er apps zijn.
Het is dat of sterven, want bovenaan in de markt heb je Apple en Google, en vanaf het middensegment naar beneden heb je goedkope chinese fabrikanten die de markt bezetten. Je moet ergens in diversifieren. Alleen maar betere specs steeds sneller naar buiten pushen om de concurrentie te snel af te zijn daarvan weten we ondertussen tot wat het leidt.
Overigens is dit niet het eerste Samsung schandaal. In het verleden is reeds gebleken dat Samsung benchmark resultaten vervalst. (http://arstechnica.com/gadgets/2013/10/ ... -up-to-20/).
Samsungs Tizen zit al zo lang in de pijplijn dat het wel stilaan duidelijk is dat ze er zelf niet heel hard meer in geloven: oorspronkelijke releasedatum voor de eerste toestellen was de tweede helft van 2012. We zijn ondertussen 4 (!) jaar later en Tizen heeft het als smartphone OS nog niet verder geschopt dan een paar budgettoestellen specifiek voor een paar landen. Dat is toch allemaal niet erg hoopgevend?
Apple heeft wel een grote groep fanboys die alles kopen waar een appel met een hap uit op staat. Apple heeft ook een zeer goede naam naar usability en betrouwbaarheid. Apple was ook de eerste met zijn tablet en smartphone, toen was de markt nog niet verzadigd en de OS strijd nog niet gestreden. Apple heeft ook een OS voor computers, apple tv, iTunes, iCloud, wat allemaal perfect geïntegreerd is. Je kan die vergelijking tussen Apple en Samsung dus niet zo eenvoudig maken.sintorama schreef:Samsung is de grootste smartphone fabrikant TER WERELD. Apple is een veel kleinere fabrikant, en heeft toch ook een OS dat door geen enkele andere fabrikant gebruikt wordt. Akkoord, Apple was eerst op de markt, maar gezien de resources die Samsung heeft geef ik hen wel een kans. TIZEN zou bvb zodanig gemaakt kunnen worden dat het OOK apps van Android kan draaien.Kevva schreef:Als TIZEN een succes wordt wel ja, maar de software wordt enkel geïnstalleerd op toestellen van Samsung en de HUAWEI horloges. Lijkt me dus een enorm kleine markt waarvoor ontwikkelaars niet veel gaan schrijven. Want een OS is maar zo succesvol als zolang er apps zijn.
Het is dat of sterven, want bovenaan in de markt heb je Apple en Google, en vanaf het middensegment naar beneden heb je goedkope chinese fabrikanten die de markt bezetten. Je moet ergens in diversifieren. Alleen maar betere specs steeds sneller naar buiten pushen om de concurrentie te snel af te zijn daarvan weten we ondertussen tot wat het leidt.
Overigens is dit niet het eerste Samsung schandaal. In het verleden is reeds gebleken dat Samsung benchmark resultaten vervalst. (http://arstechnica.com/gadgets/2013/10/ ... -up-to-20/).
Is het onmogelijk voor Samsung om met een 'eigen' OS te komen? Volgens mijn mening enkel als ze het OS gedeelte van Android gebruiken en daarop verder bouwen, zodat alle apps van android compatibel zijn met Tizen. Net zoals OnePlus doet en hoe CyanogenOS werkt. Is dat een unique selling point waardoor meer mensen Samsung smartphones gaan kopen? Volgens mij niet...