zeezoutjes versus de bel20 tracker
TIP
Re: zeezoutjes versus de bel20 tracker
Is er een bepaalde reden voor de afstraffing van KBC de laatste dagen ?
KBC Ancora 39,88 EUR -4,52 (-10,20%)afgelopen 5 dagen
KBC Groep 65,40 EUR -9,54 (-12,73%)afgelopen 5 dagen
KBC Ancora 39,88 EUR -4,52 (-10,20%)afgelopen 5 dagen
KBC Groep 65,40 EUR -9,54 (-12,73%)afgelopen 5 dagen
Schrik voor domino van problemen bij banken mbt de sancties tegen Rusland. Daarvoor hoef je als bank zelfs niet rechtstreeks betrokken te zijn.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Texaf, zeezout kampioen par excellence.
Dividendvoorstel van 1,42857 EUR (1 EUR netto) per aandeel, een stijging van 11 % per aandeel. Dit dividend zal betaalbaar worden gesteld vanaf vrijdag 27 mei 2022.
Dividendvoorstel van 1,42857 EUR (1 EUR netto) per aandeel, een stijging van 11 % per aandeel. Dit dividend zal betaalbaar worden gesteld vanaf vrijdag 27 mei 2022.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
bekaert en vandevelde laten hun dividend stijgen en de verwachting is dat ze dat volgende jaren ook gaan doen
Vandevelde haalt de hoogste zeezout score en kiepert UCB dus uit de beide portefeuilles.
Met Bekaert, Solvay en Barco nog drie aandelen op reservebank om opgenomen te worden.
nog een paar dividendaankondigingen te gaan ATEB IMMO DIE FLUX SMART
natuurlijk kan je meer dan 20 aandelen in portefeuille houden .
door het overaanbod van zeezoutjes zijn de beide portefeuilles nu gelijk qua aandelen, enkel de gewichten verschillen door de historische bewegingen. Niemand wordt gedelibereerd met gelijkblijvend dividend.
ga eens nadenken om bijkomende regels op te leggen voor de groei portefeuille zodat de inhoud van de portefeuilles terug verschilt.
mogelijkheden minimum verwachte groei. , groeivoet veel meer laten meespelen dan huidig dividend
ook de regel voor opname voor aandelen die terug hun dividend verhogen na gedaald dividend.
maar eerst de laatkomers nog hun dividend laten aankondigen !
ook op one drive gezet
https://onedrive.live.com/?id=1B867892B ... 92BB2D53CA
PS kent iemand een site waar je dividendverwachtingen voor B NL aandelen kan vinden. Marketscreener gebruik ik nu maar staat steeds minder vind ik.
Vandevelde haalt de hoogste zeezout score en kiepert UCB dus uit de beide portefeuilles.
Met Bekaert, Solvay en Barco nog drie aandelen op reservebank om opgenomen te worden.
nog een paar dividendaankondigingen te gaan ATEB IMMO DIE FLUX SMART
natuurlijk kan je meer dan 20 aandelen in portefeuille houden .
door het overaanbod van zeezoutjes zijn de beide portefeuilles nu gelijk qua aandelen, enkel de gewichten verschillen door de historische bewegingen. Niemand wordt gedelibereerd met gelijkblijvend dividend.
ga eens nadenken om bijkomende regels op te leggen voor de groei portefeuille zodat de inhoud van de portefeuilles terug verschilt.
mogelijkheden minimum verwachte groei. , groeivoet veel meer laten meespelen dan huidig dividend
ook de regel voor opname voor aandelen die terug hun dividend verhogen na gedaald dividend.
maar eerst de laatkomers nog hun dividend laten aankondigen !
ook op one drive gezet
https://onedrive.live.com/?id=1B867892B ... 92BB2D53CA
PS kent iemand een site waar je dividendverwachtingen voor B NL aandelen kan vinden. Marketscreener gebruik ik nu maar staat steeds minder vind ik.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Voor de Belgische dividenden gebruik ik soms : https://www.dividendnieuws.be/p/ex-dividend.html
Op de homepagina krijg je recent nieuws daarover.
Voor de Nederlandse dividenden was het wat zoeken, maar misschien ben je hier iets mee : https://www.dividendinfo.nl/
Zeezout bedoeld het verwachte dividend in de toekomst of met andere woorden de verwachte groei .annetje schreef: ↑26 februari 2022, 13:07Voor de Belgische dividenden gebruik ik soms : https://www.dividendnieuws.be/p/ex-dividend.html
Voor de Nederlandse dividenden was het wat zoeken, maar misschien ben je hier iets mee : https://www.dividendinfo.nl/
Niet wat er binnen 1 of 2 maand zal worden uitbetaald .
Voor Belgie weet ik niet waar je dit kunt vinden ,
Zacks geeft dit voor US aandelen maar voor de waardering ben je beter af met gurufocus , gratis heeft wel zijn beperkingen .
Probeer eens "zonebourse.com". In de sectie "Finances" vind je dividendvoorspellingen voor huidig en komend jaarlop schreef: ↑27 februari 2022, 19:02Zeezout bedoeld het verwachte dividend in de toekomst of met andere woorden de verwachte groei .annetje schreef: ↑26 februari 2022, 13:07
Voor de Belgische dividenden gebruik ik soms : https://www.dividendnieuws.be/p/ex-dividend.html
Niet wat er binnen 1 of 2 maand zal worden uitbetaald .
Voor Belgie weet ik niet waar je dit kunt vinden ,
Zacks geeft dit voor US aandelen maar voor de waardering ben je beter af met gurufocus , gratis heeft wel zijn beperkingen .
Dieteren smartphoto immobel en atenor verhogen allemaal dividend
blijven aan boord
nog wachten op de laatkomers Fluxys en Sofina
verder nagedacht over hoe meer verschil tussen classic en groei krijgen
ga er voor kiezen om een minimum verwachte dividendgroei komende jaren in te bouwen
5% bijvoorbeeld.
nu inflatie en hogere rente terug zijn zou een bedrijf zijn dividend meer moeten verhogen dan de inflatie en/of rente
wie ieder jaar dividend met 2% verhoogt is dan wel een zeezoutje maar een groeier is het niet.
zou ongeveer de helft van de zeezoutjes in de groei portefeuille vervangen.
ga dit doorvoeren nadat de laatste dividenden gekend zijn.
benieuwd of deze toevoeging een meetbaar verschil gaat opleveren .
wait and see in 2025
blijven aan boord
ga er voor kiezen om een minimum verwachte dividendgroei komende jaren in te bouwen
5% bijvoorbeeld.
nu inflatie en hogere rente terug zijn zou een bedrijf zijn dividend meer moeten verhogen dan de inflatie en/of rente
wie ieder jaar dividend met 2% verhoogt is dan wel een zeezoutje maar een groeier is het niet.
wait and see in 2025
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Zeezout je moet kijken naar wat het bedrijf doet niet naar wat het dividend doet . Wat ben je met een dividend die 5% stijgt als het bedrijf 2% achteruit gaat qua winst . Op die manier selecteer je de verliezers en niet de winnaars .zeezout schreef: ↑10 maart 2022, 19:10 Dieteren smartphoto immobel en atenor verhogen allemaal dividend
blijven aan boord
5% bijvoorbeeld.
wait and see in 2025![]()
Denk er eens over na
Idd wat verdien je aan dividenden.Rijk ga je er ook niet van worden.lop schreef: ↑10 maart 2022, 19:38Zeezout je moet kijken naar wat het bedrijf doet niet naar wat het dividend doet . Wat ben je met een dividend die 5% stijgt als het bedrijf 2% achteruit gaat qua winst . Op die manier selecteer je de verliezers en niet de winnaars .zeezout schreef: ↑10 maart 2022, 19:10 Dieteren smartphoto immobel en atenor verhogen allemaal dividend
blijven aan boord
5% bijvoorbeeld.
wait and see in 2025![]()
Denk er eens over na![]()
Liever aandelen die enorm fluctueren dan klein bedrag dividenden.
Ik denk dat meeste mensen zich wat verkijken op dividendaandelen
Z'n rendementen over de laatste 20jaar bewijzen toch dat z'n model véél beter doet dan de indexen.
& het grote voordeel is dat het model eenvoudig toe te passen is.
90% van de bedrijven laat de dividenden enkel stijgen als ze betere onderliggende cijfers verwachten.. Je mag bij beleggen de bal soms ook eens misslaan.
Strategie gebruikt de absolute stijging van het dividend, niet de procentuele stijging van dividend koers verhouding zoals jij het voor hebt. Een bedrijf dat elk jaar een groter bedrag aan dividenden kan uitkeren is in principe goed bezig,
Ik ken anders wel een paar mensen die leven van hun dividend. En met leven bedoel ik rijkelijk leven.
Wat dacht je van 7000 euro dividend per maand. Natuurlijk moet je daarvoor al een aardig bedrag belegd hebben maar die mens geeft geen zier om de hoogte of laagte van de koers. Hij telt elke maand zijn dividentjes. Bedrijven die hun dividend verlagen gaan eruit en worden vervangen.
7000 euro per maand ? Hoe ktijg je dat niet in hemelsnaam op ? Ik moet moeite doen om 1.000 euro uit te geven
7000 euro aan 30% RV is 10.000 bruto, dat is 120.000 bruto per jaar.Trivium schreef: ↑11 maart 2022, 10:36Ik ken anders wel een paar mensen die leven van hun dividend. En met leven bedoel ik rijkelijk leven.
Wat dacht je van 7000 euro dividend per maand. Natuurlijk moet je daarvoor al een aardig bedrag belegd hebben maar die mens geeft geen zier om de hoogte of laagte van de koers. Hij telt elke maand zijn dividentjes. Bedrijven die hun dividend verlagen gaan eruit en worden vervangen.
Moet je al 2 a 3 miljoen hebben staan.
Rijke "mensen" die jij kent!