Zegelrecht bij banken
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Zegelrecht bij banken
Contact opgenomen met Keytrade. Eerst was de reactie als volgt:
Op mijn vraag om mijn exact te zeggen over welk bedrag en wanneer dit ging kreeg ik plots deze reactie:U stond inderdaad één dag in het negatief met uw zichtrekening, u betaalt hiervoor een debetrente. Deze worden in het begin van elk trimester aangerekend.
Er zit dus blijkbaar wel een bug in het berekenen van die debetrente.Door een verschil in valuta datum stond u gedurend één dag zeer laag in negatief, dit was bij u wel niet zichtbaar en had niet moeten gebeuren.
We zijn ervan bewust dat u hier geen zicht over kon hebben, we gaan u de debetrente + zegelrecht terugbetalen.
Onze excuses voor het ongemak,
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik leid daar niet direct uit af dat er een bug is hoor
Ze zeggen letterlijk wat hier wordt gezegd door velen, is een valuta datum verschil waar je als klant eigenlijk weinig zicht op hebt, voor mij stellen ze je een commerciele geste voor omdat ze dit beseffen ... Wees blij 

6 euro betalen voor 'een zeer laag bedrag voor één dag' lijkt me inderdaad ook wel te wijzen op het verdoezelen van een bug.
Zelfs al is uw debetrente 10%, dat zou dan betekenen dat dit over tienduizenden euro's in het rood zou gaan voor 1 dag (wat niet strookt met het 'zeer laag bedrag').
Zelfs al is uw debetrente 10%, dat zou dan betekenen dat dit over tienduizenden euro's in het rood zou gaan voor 1 dag (wat niet strookt met het 'zeer laag bedrag').
uit FAQ Keytrade:
https://www.keytradebank.be/nl/support/faq/Kan ik negatief gaan op mijn zichtrekening?
U kan een aanvraag sturen per brief of per fax om negatief te kunnen gaan op uw zichtrekening tot een maximum bedrag van 1.215 EUR.
De kosten hiervoor zijn:
Toegelaten debet: 11% per jaar (3-maandelijks terugbetaalbaar)
Niet-toegelaten debet: 11% per jaar + 1.10% (3-maandelijks terugbetaalbaar)
Awel Nefertari, dat bewijst mijn punt hé.
Indien de poster met het maximum van 1215 EUR voor 1 dag in het rood zou staan aan 12.1%, zou dit 40 cent kosten. Geen zes euro.
Indien de poster met het maximum van 1215 EUR voor 1 dag in het rood zou staan aan 12.1%, zou dit 40 cent kosten. Geen zes euro.
-
- VIP member
- Contacteer:
Het max van 1215 EUR slaat op een toegestaan krediet.
Het volstaat een bedrag van 18 099,17 EUR (van een belegging ofzo) ongewild een dag te vroeg overgeschreven te hebben (vanwege de valuta-datum), om met een niet-toegelaten debet (12,1%) 6 EUR te moeten ophoesten

Prima opgave voor op een wiskunde-examen in het secundair

Het komt neer op het oplossen van de vgl: x*0,121/365 = 6 oehahah...
dat kan perfect zoals spaarfreakje zegt.
Je moet maar eens een groot bedrag op de effectenrekening hebben staan na een verkoop, en dit voor de valutadatum overschrijven.
Nu ja de keytrade support desk spreekt zelf over een "laag bedrag"... maar dat groot en klein is relatief natuurlijk
Je moet maar eens een groot bedrag op de effectenrekening hebben staan na een verkoop, en dit voor de valutadatum overschrijven.
Nu ja de keytrade support desk spreekt zelf over een "laag bedrag"... maar dat groot en klein is relatief natuurlijk

Akkoord, de rekensom is simpel. Maar dan kan de KT helpdesk het toch niet over 'een laag bedrag' hebben als het over 18000 EUR gaat? Daar wringt het schoentje een beetje.spaarfreakje schreef: ↑7 januari 2020, 04:24
Het max van 1215 EUR slaat op een toegestaan krediet.
Het volstaat een bedrag van 18 099,17 EUR (van een belegging ofzo) ongewild een dag te vroeg overgeschreven te hebben (vanwege de valuta-datum), om met een niet-toegelaten debet (12,1%) 6 EUR te moeten ophoesten![]()
Prima opgave voor op een wiskunde-examen in het secundair![]()
Het komt neer op het oplossen van de vgl: x*0,121/365 = 6 oehahah...
-
- Newbie
- Contacteer:
Nergens staat er in de reactie van Keytrade 'een zeer laag bedrag', wel 'zeer laag in negatief'.
Om terug on-topic te komen:
Bij mij werd de taks van 0,15 € ook alleen maar op de Argenta zichtrekening doorgerekend (net zoals vorig jaar het geval was).
Persoonlijk maak ik er géén probleem van om die jaarlijkse "15 centjes" te betalen, want zoals zovelen, ben ik daar indertijd klant geworden voor de gratis zichtrekening, gratis debetkaart en gratis kredietkaart.
En deze Argenta-betaalkaarten zijn bovendien ook nog eens veruit van de voordeligste bij gebruik in het buitenland, zowel binnen- als buiten-Europa.
Bij mij werd de taks van 0,15 € ook alleen maar op de Argenta zichtrekening doorgerekend (net zoals vorig jaar het geval was).
Persoonlijk maak ik er géén probleem van om die jaarlijkse "15 centjes" te betalen, want zoals zovelen, ben ik daar indertijd klant geworden voor de gratis zichtrekening, gratis debetkaart en gratis kredietkaart.
En deze Argenta-betaalkaarten zijn bovendien ook nog eens veruit van de voordeligste bij gebruik in het buitenland, zowel binnen- als buiten-Europa.
In 2015 had ik al dat probleem aangekaart bij Argenta en hiervoor een item in dit forum toegevoegd, namelijk "Betalen om geen intrest te krijgen bij Argenta" : betalen-om-geen-intrest-te-krijgen-bij- ... ml#p209945
Het is dus voor Argenta een belasting op elke intrestafrekening, of dat resultaat nu al dan niet positief, negatief of nul is.
Het is dus voor Argenta een belasting op elke intrestafrekening, of dat resultaat nu al dan niet positief, negatief of nul is.
Een zeer laag wàt in negatief dan? Een bedrag toch?vjkvkjajeoifgajol schreef: ↑7 januari 2020, 11:20 Nergens staat er in de reactie van Keytrade 'een zeer laag bedrag', wel 'zeer laag in negatief'.
Bij mijn moeder gaat het om €12,5 terwijl ze er zeker van is dat ze nooit zichtbaar in het rood heeft gestaan. Ik ga Argenta hier zeker over aanspreken.