Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Zes op de tien beleggers voelen zich rijk met portefeuille van half miljoen.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
176 berichten
  • Pagina 9 van 12
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
lop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer lop
Verstuur privébericht Website

Re: Zes op de tien beleggers voelen zich rijk met portefeuille van half miljoen.

• Citeer

Bericht door lop » 19 oktober 2021, 17:52

Divi schreef: ↑19 oktober 2021, 17:12 Helemaal met je ééns.Maar het afschilderen als een belegging enkel goed"tegen ongelukken" en het" einde van de wereld" is volgens mij niet correct.
En natuurlijk de open vraag,wat zal het in de toekomst doen?
Mijn mening is,dat het beter zal doen dan de brede markt net vanwege die geldontwaarding.
Wat is het verschil met een eigendom zoals een stuk van een bedrijf ?
Zal het je zeggen een bedrijf groeit in de loop van tijd uw klomp goud blijft even groot .
Als je op termijn belegd zal goud altijd de verliezer zijn maar het heeft een zekere gemoedsrust .
Aan de andere kant als plots niemand geen interesse meer heeft in een nutteloos metaal zoals goud is de waarde 0
Aandelen kun je het zelfde zeggen maar aan de andere kant eten , medicatie enz kun je moeilijk als nutteloos beschouwen .
Als je de termijn die jij noemt 15 jaar afzet tegen de inflatie is je rendement inderdaad positief omdat de goudprijs in 2005 veel lager stond dan de inflatiegraad , vandaag staat de goudprijs zelfs hoger dan de inflatie graad . Dus nu staan roepen dat goud de ideale belegging is zou ik zeker niet doen er zit al veel in de prijs verwerkt op heden .

ignition
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ignition
Verstuur privébericht

Re: Zes op de tien beleggers voelen zich rijk met portefeuille van half miljoen.

• Citeer

Bericht door ignition » 19 oktober 2021, 18:41

Divi schreef: ↑19 oktober 2021, 17:12 Helemaal met je ééns.Maar het afschilderen als een belegging enkel goed"tegen ongelukken" en het" einde van de wereld" is volgens mij niet correct.
En natuurlijk de open vraag,wat zal het in de toekomst doen?
Mijn mening is,dat het beter zal doen dan de brede markt net vanwege die geldontwaarding.
Hangt ervan af op welke termijn je spreekt. Over de lange termijn zal goud het bijna altijd moeten afleggen tegenover de brede markt (= aandelen). Hier wordt uitgelegd waarom: https://www.joshuakennon.com/investing- ... -long-run/

Geldontwaarding hoeft niet per se te betekenen dat de markt het slecht gaat doen. Prijsverhogingen worden door bedrijven doorgerekend aan de klant en voorraden/machines/gebouwen/menselijk kapitaal/software blijven hun intrinsieke waarde behouden, of je dat nu uitdrukt in euro's of goud. Dus ook aandelen zijn op lange termijn een goede hedge tegen geldontwaarding, zoals ook gebleken de laatste 200 jaar: https://www.joshuakennon.com/stocks-vs- ... 200-years/

criticus
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door criticus » 19 oktober 2021, 22:20

Landen zoals Rusland, China, Turkije, Mexico, India, Irak ... kopen massaal tonnen goud aan. Na de loskoppeling van de dollar waren de verkopen altijd groter dan de aankopen. Vanwaar die kentering?

De centrale banken die nu nog goud verkopen zijn zeldzamer en hun hoeveelheden miniem. Venezuela verkocht wel 50% van haar voorraad om aan deviezen te geraken want haar eigen munt werd waardeloos. Verhofstadt verkocht ook deels onze goudvoorraad om bij de euromuntgroep te kunnen horen. Volgens Erik Geenen koop je het best kleine goudmunten zodat die ruilbaar blijven bij noodsituaties.

Ik zette wel wat cash om in wat sterke dranken en aperitieven, cava/cremant, groenten-, fruit- of visconserven/bokalen, zonnepanelen, regenwaterputten, superisolatie, 3-voudige beglazing, diverse voertuigen, batterijen, .....
Sigaretten/tabak koop ik niet want die bewaren niet lang. Tijdens de 2 oorlogen waren ze wel een gegeerd ruilmiddel voor eten, D. Marken,....

lop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer lop

• Citeer

Bericht door lop » 20 oktober 2021, 01:55

criticus schreef: ↑19 oktober 2021, 22:20 Landen zoals Rusland, China, Turkije, Mexico, India, Irak ... kopen massaal tonnen goud aan. Na de loskoppeling van de dollar waren de verkopen altijd groter dan de aankopen. Vanwaar die kentering?

De centrale banken die nu nog goud verkopen zijn zeldzamer en hun hoeveelheden miniem. Venezuela verkocht wel 50% van haar voorraad om aan deviezen te geraken want haar eigen munt werd waardeloos. Verhofstadt verkocht ook deels onze goudvoorraad om bij de euromuntgroep te kunnen horen. Volgens Erik Geenen koop je het best kleine goudmunten zodat die ruilbaar blijven bij noodsituaties.

Ik zette wel wat cash om in wat sterke dranken en aperitieven, cava/cremant, groenten-, fruit- of visconserven/bokalen, zonnepanelen, regenwaterputten, superisolatie, 3-voudige beglazing, diverse voertuigen, batterijen, .....
Sigaretten/tabak koop ik niet want die bewaren niet lang. Tijdens de 2 oorlogen waren ze wel een gegeerd ruilmiddel voor eten, D. Marken,....
Kijk eens welke landen jij allemaal noemt ! Geen enkel land is stabiel en ze zijn allemaal zo corrupt lijk de pest .
Goud verhandeld namelijk gemakkelijk zonder dat er rekening moet worden afgelegd tegen over derden .
Poetin en co die jij noemt zorgen voor hun zelf, Rusland , china en andere is geen land maar telkens 1 persoon .
Als je hierop je baseert dan sla je de bal volledig mis goud is niet meer dan een back up valuta en zal nooit meer waarde creëren dan harde eigendom omdat het eigenlijk een compleet nutteloos materiaal is . Het heeft industrieel bijna geen enkele toepassing , jij baseert u op personen ( landen ) die de grootste criminelen zijn van deze planeet dat is een feit .
Als criminelen plots beginnen te betalen met steenkool zal jij dan steenkool beginnen opkopen ???
Waardoor is de bitcoin zo gestegen denk je omdat het beheerd word in het zwarte circuit maar niet omdat het enige meerwaarde geeft . Toch staan de meeste achterdochtig tegenover bitcoins maar staan ze wel te springen voor goud .
Goud dankt zijn waarde maar aan wat de gek er voor wil betalen hetzelfde is waar voor bitcoins .

dreamy
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer dreamy
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door dreamy » 20 oktober 2021, 17:28

lop schreef: ↑20 oktober 2021, 01:55 Goud dankt zijn waarde maar aan wat de gek er voor wil betalen hetzelfde is waar voor bitcoins .
Daar zit wel wat in, maar ik vind het vreemd om deze twee "waardehouders"/beleggingen over één kam te scheren. Goud is zo'n beetje de oudste bekende waardehouder, terwijl bitcoin zo'n beetje de nieuwste is.

Dit geeft mij vertrouwen is goud. Als goud al 10.000 jaar als betaalmiddel/waardehouder aanvaard wordt, dan is het aannemelijk dat dit nog wel een tijd zo zal blijven. Zie b.v. al dat goud in de kluizen van de centrale banken. Aan de andere kant zou het mij niets verbazen als bitcoin over 10 jaar niet meer bestaat omdat er iets anders/beters is uitgevonden.

lop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer lop

• Citeer

Bericht door lop » 20 oktober 2021, 18:01

dreamy schreef: ↑20 oktober 2021, 17:28
lop schreef: ↑20 oktober 2021, 01:55 Goud dankt zijn waarde maar aan wat de gek er voor wil betalen hetzelfde is waar voor bitcoins .
Daar zit wel wat in, maar ik vind het vreemd om deze twee "waardehouders"/beleggingen over één kam te scheren. Goud is zo'n beetje de oudste bekende waardehouder, terwijl bitcoin zo'n beetje de nieuwste is.

Dit geeft mij vertrouwen is goud. Als goud al 10.000 jaar als betaalmiddel/waardehouder aanvaard wordt, dan is het aannemelijk dat dit nog wel een tijd zo zal blijven. Zie b.v. al dat goud in de kluizen van de centrale banken. Aan de andere kant zou het mij niets verbazen als bitcoin over 10 jaar niet meer bestaat omdat er iets anders/beters is uitgevonden.
Ja maar altijd vermelden de mensen oorlog , als het oorlog was en je betaalde ergens met goud dan stonden er binnen enkele dagen 4 man voor je deur met geweren en had je de keus afgeven of met hun meegaan op reis . Meestal zonder retour .
Was je vel een beetje anders gekleurd mocht je direct mee en smeten ze alles overhoop .
Wat is goud dan waard ? Niks 0 behalve een hoop miserie .
De mensen die deze uitspraken doen beseffen niet wat ze zeggen

criticus
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door criticus » 20 oktober 2021, 18:26

Dan kopen ze beter naast goud ook een pistool of een kruisboog ... :-)

lop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer lop

• Citeer

Bericht door lop » 20 oktober 2021, 18:38

criticus schreef: ↑20 oktober 2021, 18:26 Dan kopen ze beter naast goud ook een pistool of een kruisboog ... :-)
Je moet eens de geschiedenis bestuderen . Belgie , frankrijk , nederland enz denk het zou u moeten overkomen dat er geen smileys meer te bespeuren zouden zijn .
Je kan goud aanzien als belegging maar als bescherming gedurende oorlog :-\
En met een geweer of dergelijke tekende je zeker je doodvonnis

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 20 oktober 2021, 18:45

dreamy schreef: ↑20 oktober 2021, 17:28

Goud heeft wel degelijk waardevolle fysieke eigenschappen waardoor het doorheen de geschiedenis én vandaag waarde had en heeft.

Los daarvan kan je het ook gewoon nuttigen in een drankje als je daar zin in zou hebben ;)

Jozefien1969
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jozefien1969
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jozefien1969 » 20 oktober 2021, 21:34

Earth en welk drankje is dat?

troglodytes
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer troglodytes
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door troglodytes » 20 oktober 2021, 21:42

Ik geloof dat ik dat al eens gezien heb in een likeur: zo van die goudvlokken. Lekker decadent! (Ik zou ze er uit filteren!)

Jozefien1969
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jozefien1969
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jozefien1969 » 20 oktober 2021, 21:58

Drankje lijkt mij ongezond! U kunt beter die goudvlokken onder uw matras bewaren en vooral veel sla en groente eten is mijn advies!

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 20 oktober 2021, 22:09

Jozefien1969 schreef: ↑20 oktober 2021, 21:58 Drankje lijkt mij ongezond! U kunt beter die goudvlokken onder uw matras bewaren en vooral veel sla en groente eten is mijn advies!
Waarom dacht je dat men goud koopt ? Toch niet om onder een matras te bewaren!

criticus
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door criticus » 20 oktober 2021, 22:53

Drankje met goudschilfers van 23..5 karaat is Goldstrike. Ik heb er een 30. De flesjes zijn maar
50cl. Hoog percentage alcohol van 50. Kan puur of in cocktail worden gedronken. Geef dat graag als cadeau. Oogt mooi.

criticus
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door criticus » 21 oktober 2021, 00:10

https://www.youtube.com/watch?v=-h4WYnRUuGM
Uw geld wordt met de seconde minder waard.
1kg goud blijft 1 kg goud
50000 euro aan spaargeld wordt na 100 jaar 500 euro waard (verliest 99% van zijn waarde)

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

176 berichten
  • Pagina 9 van 12
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy