Zes op de tien beleggers voelen zich rijk met portefeuille van half miljoen.
TIP
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Zes op de tien beleggers voelen zich rijk met portefeuille van half miljoen.
Een manier waarop het mogelijk was van 2000 tot nu: Een concreet voorbeeld
- men koopt een afgebrand rijhuis voor 1,15 miljoen BEF (28500,00 €)
- men renoveert zelf/hulp van familie-vrienden de woning volledig tot 2 appartementen (alle sanitair-elektriciteit-plafonds-isolatie-dak-terras-tuin zelf, maakt gebruik van 2de hands materialen waar mogelijk. Dit betekend 2 jaar elke avond werken, elke zaterdag werken en elk "vrij" moment opofferen
- Vervolgens verhuren voor een aantal jaar en verkopen wanneer je daar zin in hebt
Dat is uiteraard geen 500K maar wel al een zeer goede start, enkel met een normale job is dat niet mogelijk - er moet een soort van investering aan te pas komen - vastgoed/beurs/zelfstandige activiteit opstarten/ ..... Bijkomend moeten er heel wat kennis en vaardigheden aanwezig zijn in je directe familie of kennissenkring om bovenstaand voorbeeld effectief te realiseren.
Is dat vandaag de dag nog een optie: Ja, maar veel moeilijker en minder rendabel - veel meer regels waardoor kost renovatie veel duurder is, aanschafwaarde is ook flink gestegen, meerwaarde doorheen de jaren wellicht meer onder druk.
Er zijn forumleden die dat ook via de beurs kunnen realiseren (of reeds gerealiseerd hebben) maar dat houdt ook een zeker risico in - iets wat in bovenstaand voorbeeld niet/zeer beperkt aanwezig was.
Bottom line: 500K sparen in de zuivere betekenis van het woord is quasi onmogelijk, 500K realiseren is mogelijk
Re: Zes op de tien beleggers voelen zich rijk met portefeuille van half miljoen.
Wat ik mij afvraag: wat het nut is van dergelijke artikels in een financiele krant?
Bepaalde mensen zich rijk laten voelen,enzo tot consumeren aan te zetten? Ik denk het....
Bepaalde mensen zich rijk laten voelen,enzo tot consumeren aan te zetten? Ik denk het....
€925 / maand sparen voor een koppel, ok dat is haalbaar.
Heel dit bedrag gaan beleggen is zeer agressief, sterk afgeraden en zal niet voor een modaal koppel zijn.
Elk jaar 5% winst halen vereist toch wel wat kennis en ook hier dus niet voor een modaal koppel (tenzij een van de twee thuis is in de financiële marketen).
hebben die een nieuwe hoofdredacteur ?
Laatste tijd nog wel meer prutsartikelen geweest.
-
doorwinterd
- Hero Member

- Contacteer:
Het hangt enorm af van de leeftijdsgroep.
Hoe ouder je wordt, hoe meer exponentieel je vermogen toeneemt.
Dus als jongere ben je al rijk met een klein vermogen.
Je bent volgens vermogende Amerikanen echt rijk als je het meeste vermogen hebt T.O.V. 100 leeftijdsgenoten.
Dus als je bij de 1% rijksten bent van je leeftijdsgroep.
Ik heb deze statistieken van Amerikanen (ik denk iets dan een jaar oud) die steeds weer gecopieerd worden door goede traders, die beweren dat je maar rijk bent als je tot deze 1% van je leeftijdsgroep behoort.
Dit is het volledige nettovermogen, dus met huizen en al. Bij ons moeten de rijken wel veel meer belastingen betalen dan in Amerika, dus ik zou er 30% af doen voor hier in Belgie.
Ik zal helaas altijd in een te jongere groep blijven hangen.
Die frietuitbater die Ilse DMM liefdes cadeaus kon geven van 2,8 miljoen euro is bv rijk.
Om de sluipende onzekere dief "inflatie" zeker te kunnen bestrijden is echt wel een redelijk groot vermogen nodig om niet meer te moeten werken. Dan moet je al veel meer hebben als je nog jong bent, dan iemand van 50 jaar. Dit is dan weer mijn definitie van rijk zijn.
Are you in the 1% of your age? (nettoworth)
25-29 $80,000
30-34 $400,000
35-39 $1,250,000
40-44 $3,200,000
45-49 $5,200,000
50-54 $7,050,000
55-59 $8,460,000
60-64 $9,400,000
65+ $11,750,000
Je bent volgens vermogende Amerikanen echt rijk als je het meeste vermogen hebt T.O.V. 100 leeftijdsgenoten.
Ik heb deze statistieken van Amerikanen (ik denk iets dan een jaar oud) die steeds weer gecopieerd worden door goede traders, die beweren dat je maar rijk bent als je tot deze 1% van je leeftijdsgroep behoort.
Dit is het volledige nettovermogen, dus met huizen en al. Bij ons moeten de rijken wel veel meer belastingen betalen dan in Amerika, dus ik zou er 30% af doen voor hier in Belgie.
Die frietuitbater die Ilse DMM liefdes cadeaus kon geven van 2,8 miljoen euro is bv rijk.
Om de sluipende onzekere dief "inflatie" zeker te kunnen bestrijden is echt wel een redelijk groot vermogen nodig om niet meer te moeten werken. Dan moet je al veel meer hebben als je nog jong bent, dan iemand van 50 jaar. Dit is dan weer mijn definitie van rijk zijn.
25-29 $80,000
30-34 $400,000
35-39 $1,250,000
40-44 $3,200,000
45-49 $5,200,000
50-54 $7,050,000
55-59 $8,460,000
60-64 $9,400,000
65+ $11,750,000
- DeanThe4th
- Verbannen Gebruiker

Zo is dat.contextbinder schreef: ↑17 september 2021, 10:59 Ik denk dat veel mensen dat gevoel overschatten, wellicht zal dergelijk vermogen voor velen eerder een geruststelling zijn maar geen gevoel van Yes, we zijn rijk
- 1,5 miljoen is mooi maar men moet ook realistisch zijn, een beetje mooie woning en 2 wagens en that's it
- net zoals iemand met 20K "opkijkt" naar iemand met 200K zal dat met 1,5 miljoen niet drastisch wijzigen
Met zo een vermogen kan je heel goed leven uiteraard.
Ook waar en er wordt op dit moment heel, heel hard aan de spaarcentjes geknaagd. De meesten hebben het nog niet door maar we zitten al een tijdje in een periode van hyperinflatie.Dirk2 schreef: ↑17 september 2021, 18:30 Om de sluipende onzekere dief "inflatie" zeker te kunnen bestrijden is echt wel een redelijk groot vermogen nodig om niet meer te moeten werken. Dan moet je al veel meer hebben als je nog jong bent, dan iemand van 50 jaar. Dit is dan weer mijn definitie van rijk zijn.
Sparen en rijk zijn is een manier van leven. Als je spaarzaam leeft zonder het gevoel te hebben dat je jezelf dingen ontzegt die je absoluut zou willen, kan het soms heel hard gaan met de overschot op je rekening (in positieve zin in dit geval).
Als je rijk wil zijn om alles te kunnen kopen wat je ziet, is 20 miljoen, die bijvoorbeeld met de lotto in je schoot zou kunnen vallen, in geen tijd erdoor gedraaid. Als je met 20 miljoen de kunst verstaat van ook dan relatief "zuinig' te leven, ben je waarachtig rijk en heb je een van de grootste zorgen uit je leven gebannen. Dit trouwens ook met 2 miljoen, 1 miljoen en misschien zelfs met 500.000 al.
Maar 500.000 op de beurs belegd, kan inderdaad een machtig gevoel geven. Je zit niet met die kleine bedragen te wroeten om wat apennootjes aan rendement te halen. Een meevaller met 500.000 belegd, kan een meevaller zijn die je de komende jaren in een comfortabele beleggerszetel plaatst, en je lanceert naar het miljoenenrijk. Een tegenvaller kan flink pijn doen, maar hoeft ook niet meteen een serieuze stap terug te betekenen. Met kleine bedragen is dat anders, je komt al bijzonder moeilijk uit de startblokken, en een relatief kleine tegenvaller kan je al terug bij af brengen.
Iedereen met 500.000 belegd op de beurs zou zich rijk moeten voelen, want een normale fluctuatie met 200.000 belegd kan al een klein jaarloon opleveren. Je moet dan wel aan de goede kant van die fluctuatie zitten, natuurlijk, anders kost het je een jaarloon.
-
SamBG
Heb je al ooit de slogan gehoord: "Laat de rijken de crisis" betalen"...? Ik zou voorzichtig zijn met het "begrip" rijk; zeer rekbaar.Divi schreef: ↑17 september 2021, 09:17 Gisteren in de tijd dit artikel,dat zes op de tien beleggers zich rijk voelen met een portfolio van 500000 euro !
Wat moet je daar nou van denken?
Dit zijn zo van die artikels waar ik van in de war geraak. En denk velen met mij. Voor veel jonge mensen een paar mijlpalen te ver. Voor veel babyboomers een effectieve waarheid. Wil je wat opbrengst moet je er mee naar de beurs,en kan het plotsklaps 30% naar beneden donderen....Ga je dan je nog rijk voelen? Denk dat je,je dan vooral zeer slecht gaat voelen!
Nogmaals een bewijs in wat voor onzekere tijden we leven met een nulrente gemaakt door de centrale bankiers,ook voor mensen met 500000 euro in portfolio.
Om aan dat miljoen te geraken moet je succesvol beleggen, zelfs als je een wat groter inkomen hebt.
Over de laatste 5 jaar haalde ik 12% cagr, dus dat is nagenoeg een verdubbeling.
Doe dat een paar keer, en je zit daar.
Als je spaart op een spaarrekening, dan lukt dat nooit, tenzij je een ondernemer bent.
Over de laatste 5 jaar haalde ik 12% cagr, dus dat is nagenoeg een verdubbeling.
Doe dat een paar keer, en je zit daar.
Als je spaart op een spaarrekening, dan lukt dat nooit, tenzij je een ondernemer bent.
Amerikanen betalen meer belastingen op inkomen uit beleggingen.Dirk2 schreef: ↑17 september 2021, 18:30 Het hangt enorm af van de leeftijdsgroep.
25-29 $80,000
30-34 $400,000
35-39 $1,250,000
40-44 $3,200,000
45-49 $5,200,000
50-54 $7,050,000
55-59 $8,460,000
60-64 $9,400,000
65+ $11,750,000
Als ik winst maak met de koers van een aandeel betaal ik niks, een Amerikaan betaalt 20-30% afhankelijk van de termijn.
Blackbelt schreef: ↑20 september 2021, 08:18Amerikanen betalen meer belastingen op inkomen uit beleggingen.Dirk2 schreef: ↑17 september 2021, 18:30 Het hangt enorm af van de leeftijdsgroep.
25-29 $80,000
30-34 $400,000
35-39 $1,250,000
40-44 $3,200,000
45-49 $5,200,000
50-54 $7,050,000
55-59 $8,460,000
60-64 $9,400,000
65+ $11,750,000
Als ik winst maak met de koers van een aandeel betaal ik niks, een Amerikaan betaalt 20-30% afhankelijk van de termijn.
Het gaat enkel over minder belastingen van de inkomsten. Een Amerikaanse ondernemer of zo een kaderlid met een hoge maandwedde houdt netto veel meer over en gedurende vele jaren is het verschil parabolisch. Zelfs inclusief met de aldaar dure goede verzekeringen om het zelfde niveau van de sociale verzekering van hier te halen. Dit laatste alleen maar met heel hoge maand Weddes. Maar we spreken hier ook over de 1% rijksten.
Dat hoeft niet. Door laten we zeggen 100.000 EUR te investeren in een breed gespreide aandelentracker zul je binnen 30 jaar wellicht 500.000 hebben. De kans is zelf groot dat het veel meer zal zijn, mogelijk ben je multimiljonair.
De meeste beleggers zijn gepensioneerd. (*)
(*) Bron: uit mijn duim gezogen.
Grote vermogens spaar je niet!
Die komen tot stand door je talent, geld, etc aan het werk te zetten!
Je moet van geld, meer geld maken!
Durven schulden maken om bvb vastgoed te kopen.
Ik kan alleen maar naar mezelf kijken en met mijn beperkte financiële kennis slaag ik er toch in om mooie resultaten neer te zetten.
Soms is het ook gewoon geluk en vooral niet te zot te doen, maar toch te durven en geduld te hebben!
Het enige wat een belegger vaak het minst heeft is tijd!
Daar bedoel ik de jaren waar je het kapitaal kan laten groeien!
Ik ga mijn kinderen op zeer jonge leeftijd aanleren wat ik op latere leeftijd heb ontdekt!
Dat gaat hun hopelijk geen windeieren leggen.
Je moet de sneeuwbal aan het rollen krijgen, eenmaal die rolt ben je vertrokken
Die komen tot stand door je talent, geld, etc aan het werk te zetten!
Je moet van geld, meer geld maken!
Durven schulden maken om bvb vastgoed te kopen.
Ik kan alleen maar naar mezelf kijken en met mijn beperkte financiële kennis slaag ik er toch in om mooie resultaten neer te zetten.
Soms is het ook gewoon geluk en vooral niet te zot te doen, maar toch te durven en geduld te hebben!
Het enige wat een belegger vaak het minst heeft is tijd!
Daar bedoel ik de jaren waar je het kapitaal kan laten groeien!
Ik ga mijn kinderen op zeer jonge leeftijd aanleren wat ik op latere leeftijd heb ontdekt!
Dat gaat hun hopelijk geen windeieren leggen.
Je moet de sneeuwbal aan het rollen krijgen, eenmaal die rolt ben je vertrokken
Miljonair met 100 k in 30 jaarsintorama schreef: ↑20 september 2021, 16:31Dat hoeft niet. Door laten we zeggen 100.000 EUR te investeren in een breed gespreide aandelentracker zul je binnen 30 jaar wellicht 500.000 hebben. De kans is zelf groot dat het veel meer zal zijn, mogelijk ben je multimiljonair.
De meeste beleggers zijn gepensioneerd. (*)
(*) Bron: uit mijn duim gezogen.
Dan zal je zeer veel geluk nodig hebben en enorm veel risico moeten nemen .
Het verwachte rendement voor de volgende 10 jaar is maar rond de 4% maar dat terzijde .
Zelfs met het gemiddelde rendement kom je maar aan 750 k en dan mag je nog geen kosten hebben .
Besef dan goed dat die 750 k in koopkracht staat voor een kleine 400 k , of met andere woorden dat je ergens een klein huisje zal kunnen kopen op je oude dag .
Ben je dan rijk ?
In mijn ogen ben je dan een sukkelaar , heel je leven gewerkt en gespaard voor wat kleingeld .