Zes op de tien beleggers voelen zich rijk met portefeuille van half miljoen.
TIP
Re: Zes op de tien beleggers voelen zich rijk met portefeuille van half miljoen.
Terechte opmerking dat je aan juwelen niks verdient, maar als de goudprijs ooit 10000$ zou worden per ounce, zal je er toch winst op maken. Maar dan zal goud terug in het monetaire systeem moeten kunnen komen. Dat kan maar bij 'A great reset'. Dit zit er niet direct in ondanks dat in september heel veel goud is ingekocht door centrale banken in Azië.
Anderzijds verliezen zware gouden kettingen van 18 of meer karaat het minst aan waarde onder de juwelen.
Een klein voordeel is misschien dat je die juwelen zomaar kan schenken aan je kinderen. Als je dan nog 3 jaar leeft, bespaar je successierechten. En ze hebben ook een sentimentele waarde.
Anderzijds verliezen zware gouden kettingen van 18 of meer karaat het minst aan waarde onder de juwelen.
Een klein voordeel is misschien dat je die juwelen zomaar kan schenken aan je kinderen. Als je dan nog 3 jaar leeft, bespaar je successierechten. En ze hebben ook een sentimentele waarde.
Re: Zes op de tien beleggers voelen zich rijk met portefeuille van half miljoen.
Je kan alles schenken als je nog 3 jaar leeft , aandelen , geld ,huizen , kunst , auto's , boten , wijn wat is de meerwaarde dat het dan goud is ? Integendeel als je ooit een grote hoeveelheid goud wil verkopen kun je dit niet doen zonder aankoopbewijs en certificaat probeer maar eens een staaf van 500 gram te verkopencriticus schreef: ↑28 oktober 2021, 15:01 Terechte opmerking dat je aan juwelen niks verdient, maar als de goudprijs ooit 10000$ zou worden per ounce, zal je er toch winst op maken. Maar dan zal goud terug in het monetaire systeem moeten kunnen komen. Dat kan maar bij 'A great reset'. Dit zit er niet direct in ondanks dat in september heel veel goud is ingekocht door centrale banken in Azië.
Huizen kan je niet zomaar schenken. Daar volgen wel schenkingstaksen op via notaris .
Op boten kan een hypothecaire schuld rusten ondanks dat het in wezen roerende goederen zijn en ik vermoed dat die ook zomaar niet kunnen worden geschonken aan kinderen.
Op boten kan een hypothecaire schuld rusten ondanks dat het in wezen roerende goederen zijn en ik vermoed dat die ook zomaar niet kunnen worden geschonken aan kinderen.
Je kan het zelfde zeggen over goud , kan als onderpand dienen voor lening waardoor het niet zomaar geschonken kan worden .
-
- Hero Member
- Contacteer:
Natuurlijk is beleggen in juwelen geen goede belegging! Maar ach, wanneer u uw echtgenote daar mee een plezier doet!!reteiP schreef: ↑28 oktober 2021, 12:59Leg eens een ring op de weegschaal en vermenigvuldig met de goudprijs en je zal direct snappen dat een juweel de allerslechtste belegging in goud is die je kan doen.Divi schreef: ↑28 oktober 2021, 12:53 Gouden juwelen zijn GEEN goudbelegging !!
Nog onlangs in de familie aan de lijve ondervonden.Kan hier een pagina vol over schrijven.Maar om het kort te zeggen.
Bij verkoop ben je afhankelijk van dubieuze goudopkopers(vb goudwisselkantoor,bandieten!!) oftewel van juweliers,die ook hun kans zien om je te pluimen.Ze rekenen zelfs een mindering aan op de goudprijs om dat het goud in een juweel steekt.
Steentjes(vb diamanten) worden zelfs niet in rekening gebracht!
Ondanks dat ik tegen merken ben merk ik toch dat sommige juwelen meer opbrengen dan de goudprijs. Het is zoiets zoals met kunst; een schilderij van Picasso met een waarde van een paar miljoen of was het miljard is toch ook niet te verklaren? Schilder rustig door...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dan is de vraag: waar kan je tegenwoordig schilder materiaal halen met een goede prijs/kwaliteit verhouding ?
Ik heb er nog van alles liggen... olie, acryl, conté, pastel...EarthNvstr1 schreef: ↑29 oktober 2021, 20:59Dan is de vraag: waar kan je tegenwoordig schilder materiaal halen met een goede prijs/kwaliteit verhouding ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Marcel1 schreef: ↑30 oktober 2021, 19:56Ik heb er nog van alles liggen... olie, acryl, conté, pastel...EarthNvstr1 schreef: ↑29 oktober 2021, 20:59
Dan is de vraag: waar kan je tegenwoordig schilder materiaal halen met een goede prijs/kwaliteit verhouding ?

Maar wat is de kwaliteit ? En wat is de prijs ?

-
- Hero Member
- Contacteer:
Lijkt mij eerder een vraag voor: Wat is uw schilderkunst? Hoeveel inspiratie heeft u om de toekomst te zien? Immers Picasso schilderde - wellicht zonder het zelf te weten - de toekomst. Overigens makkelijker dan de toekomst van aandelen te voorspellen! AHum
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als ik een schilderset kan kopen aan 10% van de intrinsieke waarde, dan zou dat wel eens een goede investering kunnen zijn.Jozefien1969 schreef: ↑30 oktober 2021, 20:07 Lijkt mij eerder een vraag voor: Wat is uw schilderkunst? Hoeveel inspiratie heeft u om de toekomst te zien? Immers Picasso schilderde - wellicht zonder het zelf te weten - de toekomst. Overigens makkelijker dan de toekomst van aandelen te voorspellen! AHum
Probleem is dat ik geen netwerk heb waarin er potentiële kandidaten zijn die die schilderset vervolgens van mij zouden kopen aan 50% van de intrinsieke waarde.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het gaat niet om de schilderset die u koopt maar om uw schilderwerk! Het is handig om al uw onaantrekkelijke schilderijen aan de muur van uw huis te hangen, mensen kopen wat u heeft ''hangen'' in ''uw'' huis. U betere schilderkunst - althans volgens u - verbergt u dan maar.EarthNvstr1 schreef: ↑30 oktober 2021, 20:11Als ik een schilderset kan kopen aan 10% van de intrinsieke waarde, dan zou dat wel eens een goede investering kunnen zijn.Jozefien1969 schreef: ↑30 oktober 2021, 20:07 Lijkt mij eerder een vraag voor: Wat is uw schilderkunst? Hoeveel inspiratie heeft u om de toekomst te zien? Immers Picasso schilderde - wellicht zonder het zelf te weten - de toekomst. Overigens makkelijker dan de toekomst van aandelen te voorspellen! AHum
Probleem is dat ik geen netwerk heb waarin er potentiële kandidaten zijn die die schilderset vervolgens van mij zouden kopen aan 50% van de intrinsieke waarde.