Zes op de tien beleggers voelen zich rijk met portefeuille van half miljoen.
TIP
Re: Zes op de tien beleggers voelen zich rijk met portefeuille van half miljoen.
400 k kleingeld?
Nu spreekt de echte rijke

Nu spreekt de echte rijke
Re: Zes op de tien beleggers voelen zich rijk met portefeuille van half miljoen.
Als je heel je leven moet werken voor 400 k aan koopkracht ben je in mijn ogen een sukkelaar .
Je mooiste jaren opgeofferd voor een beetje kleingeld .
Dan ben je oud en val je dood
Maar het laat de wereld draaien dus lach ik hiermee , besef komt meestal maar laat in een mensenleven .
Dan ben je oud en val je dood

Maar het laat de wereld draaien dus lach ik hiermee , besef komt meestal maar laat in een mensenleven .
Het sleutelwoord hier is “opgeofferd”.lop schreef: ↑21 september 2021, 17:47 Als je heel je leven moet werken voor 400 k aan koopkracht ben je in mijn ogen een sukkelaar .
Dan ben je oud en val je dood![]()
We beleggen toch alleen geld dat we niet nodig hebben?

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik zit op mijn 60ste aan 500K en heb de bedoeling om dit langzaam af te bouwen zodat ik op mijn 85 , op mijn eigendom na , naar het nulpunt evolueer. Ik heb niet de intentie om op het kerkhof te belanden met een goedgevulde bankrekening of om mijn neefjes en nichtjes rijker te maken.lop schreef: ↑21 september 2021, 17:47 Als je heel je leven moet werken voor 400 k aan koopkracht ben je in mijn ogen een sukkelaar .
Wat mij betreft ben je rijk vanaf € 10 miljoen, dus dat lijkt aardig te kloppen.
Ik verwacht niet dat ik ooit nog aan zo'n bedrag geraak, maar who knows...

In België zit je trouwens volgens mij sneller bij die 1%.
-
- Hero Member
- Contacteer:
En dan nog, als de prijzen blijven stijgen zoals de laatste 3 maand ben je binnen 20 jaar een sukkelaar met 10 miljoen euro ;D
Zotte tijden vandaag de dag
FYI
Ongeveer 1 procent van de gezinnen of 50.000 huishoudens hebben een nettovermogen van minstens 3 miljoen euro. Dat blijkt uit de jongste studie van de Nationale Bank, die betrekking heeft op het jaar 2017. Zowat 5 procent van de gezinnen of 250.000 huishoudens hebben een nettovermogen van minstens 1 miljoen. Het nettovermogen omvat de waarde van al het spaargeld, financiële beleggingen en vastgoed en daarvan worden de schulden afgetrokken.
Geef je groot gelijk maar als je nu terugkijkt naar wat je hebt verdient op een hele carrière kom je nog niet uit aan 7 € per uur dat je hebt gewerkt .Brembos schreef: ↑21 september 2021, 20:31Ik zit op mijn 60ste aan 500K en heb de bedoeling om dit langzaam af te bouwen zodat ik op mijn 85 , op mijn eigendom na , naar het nulpunt evolueer. Ik heb niet de intentie om op het kerkhof te belanden met een goedgevulde bankrekening of om mijn neefjes en nichtjes rijker te maken.lop schreef: ↑21 september 2021, 17:47 Als je heel je leven moet werken voor 400 k aan koopkracht ben je in mijn ogen een sukkelaar .
Maar de best jaren van uw leven zijn wel weg . Was dit het waard ? Denk het niet

Zoals gewoonlijk wat sommigen hier verkondigen met een grote korrel zout nemen

18%ACKB - BFIT - BREB - COFB - COLR - ONTEX - SOF - SOLB - SYENS - UNA - VGP - WDP - WKL
22%SWRD&IWDA - 15%IMIE - 11%CSPX - 4%EMIM
19%Bonds - 2%IEGA - 9%CASH Updated 01/10/2025
22%SWRD&IWDA - 15%IMIE - 11%CSPX - 4%EMIM
19%Bonds - 2%IEGA - 9%CASH Updated 01/10/2025
Wel ja, gewoon geloven wat je ego nog aankan en de rest gewoon laten liggen
. Kan veel problemen oplossen, op Spaargids èn in de rest van de wereld.

-
- Verbannen Gebruiker
Mijn gedacht.Brembos schreef: ↑21 september 2021, 20:31 Ik zit op mijn 60ste aan 500K en heb de bedoeling om dit langzaam af te bouwen zodat ik op mijn 85 , op mijn eigendom na , naar het nulpunt evolueer. Ik heb niet de intentie om op het kerkhof te belanden met een goedgevulde bankrekening of om mijn neefjes en nichtjes rijker te maken.
Toch wat betreft je laatste zin.
Aan kapitaalsafbouw denk ik echter nog niet. Kom voorlopig nog ruim toe met de opbrengsten en allerlei inkomsten.
Niet dat ik tegen geplande kapitaalsafbouw ben maar het zit niet in mijn aard om onnodig met mijn kapitaal te gaan smossen.
Moest het later wel nodig blijken, inderdaad ook geen probleem.
Aan je eigendom raak je inderdaad best niet tot je het loodje legt. Alleen daaraan zullen de nabestaanden nog genoeg plezier kunnen beleven. Bebouwde grond dreigt in de toekomst in Vlaanderen immers een redelijk schaars goed te worden.
-
- Verbannen Gebruiker
Begrijp ik het goed dat deze cijfers dan gaan om het vermogen van het gezin (gemiddeld dus 2 personen?) en niet over ieder lid van het gezin?BRT schreef: ↑21 september 2021, 22:40 FYI
Ongeveer 1 procent van de gezinnen of 50.000 huishoudens hebben een nettovermogen van minstens 3 miljoen euro. Dat blijkt uit de jongste studie van de Nationale Bank, die betrekking heeft op het jaar 2017. Zowat 5 procent van de gezinnen of 250.000 huishoudens hebben een nettovermogen van minstens 1 miljoen. Het nettovermogen omvat de waarde van al het spaargeld, financiële beleggingen en vastgoed en daarvan worden de schulden afgetrokken.
Als je met een vermogen van 1 miljoen euro (inclusief woning) al tot de 5% rijksten behoort vraag ik me dan toch af of al die andere huiseigenaars in een halve krot wonen?
David_DeWa schreef: ↑22 september 2021, 13:05Begrijp ik het goed dat deze cijfers dan gaan om het vermogen van het gezin (gemiddeld dus 2 personen?) en niet over ieder lid van het gezin?
Als je met een vermogen van 1 miljoen euro (inclusief woning) al tot de 5% rijksten behoort vraag ik me dan toch af of al die andere huiseigenaars in een halve krot wonen?
Ik weet niet wat de huizen in Vl. Brabant of het Antwerpse kosten, maar voor 500k heb je toch een luxueuze woning in regio Limburg.. Vergeet ook niet dat die woning op schulden gekocht wordt & bij de meesten het krediet nog tot 50-55 loopt.
-
- Verbannen Gebruiker
Ok.
Die 5% vind je dus niet in Limburg.
Maar volgens die cijfers behoor ik sinds mijn veertigste tot de 5% rijksten van Belgie? Vlaanderen?
En dit voor in de tijd een gewone werknemer zonder veel ambitie noch uitzonderlijke talenten.
En zo uitzonderlijk rijk voel ik me nu ook weer niet. Ik woon ook in het kleinste huis van de straat. Ik weet natuurlijk niet of op al die andere huizen nog schulden rusten. Maar op hun 50-55ste steken ze me dus allemaal voorbij met de vingers in de neus.
Die 5% vind je dus niet in Limburg.

Maar volgens die cijfers behoor ik sinds mijn veertigste tot de 5% rijksten van Belgie? Vlaanderen?
En dit voor in de tijd een gewone werknemer zonder veel ambitie noch uitzonderlijke talenten.
En zo uitzonderlijk rijk voel ik me nu ook weer niet. Ik woon ook in het kleinste huis van de straat. Ik weet natuurlijk niet of op al die andere huizen nog schulden rusten. Maar op hun 50-55ste steken ze me dus allemaal voorbij met de vingers in de neus.