zichtrekening in dollars
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Sr. Member
- Contacteer:
zichtrekening in dollars
Een vriend van mij heeft een website'tje waar hij wat verdient aan de reclameboodschappen. Hiervoor krijgt hij dan een klein bedrag, maar wordt uigedrukt in dollars.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is een zichtrekening ergens te openen waar hij dan zijn geld kan toegestort krijgen in dollars?
Dit kan handig zijn als de dollar laag staat en je dus nog even wil wachten met de omzetting naar euro's
Nu is mijn vraag of het mogelijk is een zichtrekening ergens te openen waar hij dan zijn geld kan toegestort krijgen in dollars?
Dit kan handig zijn als de dollar laag staat en je dus nog even wil wachten met de omzetting naar euro's
Re: zichtrekening in dollars
Ik denk dat je bij de meeste banken wel een zichtrekening kunt openen in dollars. Meestal is dit wel niet gratis.
Groot nadeel: het geld brengt niets op.
Wellicht is het verstandiger één of ander beleggingsproduct te nemen in dollar, bvb. een obligatiefonds of een obligatietracker. Je moet dit dan wel doen op een manier dat je geen of weinig instapkosten hebt, gezien het over kleine bedragen gaat.
Groot nadeel: het geld brengt niets op.
Wellicht is het verstandiger één of ander beleggingsproduct te nemen in dollar, bvb. een obligatiefonds of een obligatietracker. Je moet dit dan wel doen op een manier dat je geen of weinig instapkosten hebt, gezien het over kleine bedragen gaat.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Indien je het over Google Adsense hebt dan kan je alles omzetten in Euro. Dan zou je de statistieken alsook de uitbetaling in Euro hebben. Voordeel is dat voor de europese adverteerders er geen dubbele omzetting is van Euro>Dollar>Euro.
Ik heb zo een Dollarzichtrekening bij BNP Paribas Fortis en is gratis dienst bij een gewone zichtrekening. Geen extra kosten. De intrestopbrengst is inderdaad te verwaarlozen.jawadde001 schreef: Een vriend van mij heeft een website'tje waar hij wat verdient aan de reclameboodschappen. Hiervoor krijgt hij dan een klein bedrag, maar wordt uigedrukt in dollars.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Indien je af en toe wat geld krijgt in dollars lijkt mij zo'n rekening nog vrij interessant.
Staat de dollar laag, dan wacht je met de omwisseling naar euro's.
Langs de andere kant kan je dit bedrag uitgeven aan online aankopen uitgedrukt in dollars. Zo hoef je niet eerst je euro's om te wisselen voor dollars (waar je dus X aantal op verliest voor allerlei kosten).
Ga eens vragen aan argenta of het daar ook kan (gratis uiteraard :-) )
Langs de andere kant kan je dit bedrag uitgeven aan online aankopen uitgedrukt in dollars. Zo hoef je niet eerst je euro's om te wisselen voor dollars (waar je dus X aantal op verliest voor allerlei kosten).
Bij argenta kan dit niet. Trouwens die online aankopen gebeuren normaal via visa of een tegenrekening in Amerika, met je zichtrekening hier ga je zomaar niet bij amazon.com of dergelijke kunnen betalen met je zichtrekening in dollars hier, dus totaal zinloos.jawadde001 schreef: Indien je af en toe wat geld krijgt in dollars lijkt mij zo'n rekening nog vrij interessant.
Enkel voor op het juiste moment het geld om te wisselen is enkel de moeite als het voor de grotere bedragen gaat. want behalve als je een kenner bent zal je zelden weten wat het juiste moment is. Plus je verliest in de tussentijd nog de intresten daar de dollarrekening zo goed als niets oplevert.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Bij Fortuneo kan je een zichtrekening openen in USD.
Opmerkingen: de intrest erop is nihil en zo'n rekening valt niet onder het garantiefonds.
Opmerkingen: de intrest erop is nihil en zo'n rekening valt niet onder het garantiefonds.
Pecunia non olet
Zou het eigenlijk interessant zijn door de eventuele koersdaling van de euro om een rekening te openen in dollar?