Zichtrekening vennootschap na persoonlijk faillissement
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Newbie
- Contacteer:
Zichtrekening vennootschap na persoonlijk faillissement
Ik ben een aantal jaar actief geweest als eenmanszaak, en onlangs overgegaan naar een vennootschap.
Door een overmatige schuldenlast ben ik vorige week mijn boeken moeten gaan neerleggen op mijn eenmanszaak. Op zich al problematisch genoeg, maar nu besloot mijn bank (KBC) ook mijn vennootschapsrekening te blokkeren.
Ik zou volgens hen geen statutair zaakvoerder zijn, dus... Op zich onzin, de statuten van mijn vennootschap (GCOMV) word ik aangeduid als zaakvoerder, wat van mij de facto een statutair zaakvoerder maakt.
Ook zijn de inkomsten van mijn vennootschap niet aanspreekbaar voor de schulden van mijn eenmanszaak...
Anders gezegd, KBC wil mij gewoon kwijt als klant...
Maar ik zit er wel mee in de problemen. Ik heb een rekening voor mijn vennootschap nodig wil ik mijn facturen laten uitbetalen, om nog maar te zwijgen over mijn eigen verplichtingen.
Heeft er iemand hier enig idee waar ik dat zou kunnen doen? Of wat de alternatieven zijn.
Door een overmatige schuldenlast ben ik vorige week mijn boeken moeten gaan neerleggen op mijn eenmanszaak. Op zich al problematisch genoeg, maar nu besloot mijn bank (KBC) ook mijn vennootschapsrekening te blokkeren.
Ik zou volgens hen geen statutair zaakvoerder zijn, dus... Op zich onzin, de statuten van mijn vennootschap (GCOMV) word ik aangeduid als zaakvoerder, wat van mij de facto een statutair zaakvoerder maakt.
Ook zijn de inkomsten van mijn vennootschap niet aanspreekbaar voor de schulden van mijn eenmanszaak...
Anders gezegd, KBC wil mij gewoon kwijt als klant...
Maar ik zit er wel mee in de problemen. Ik heb een rekening voor mijn vennootschap nodig wil ik mijn facturen laten uitbetalen, om nog maar te zwijgen over mijn eigen verplichtingen.
Heeft er iemand hier enig idee waar ik dat zou kunnen doen? Of wat de alternatieven zijn.
Re: Zichtrekening vennootschap na persoonlijk faillissement
Een bank zoeken die niet moeilijk doet
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik dank u voor het bondige antwoord.
Heeft u enig idee de welke?
De klassieke banken, record - fortis - ing - argenta -enz.freelancerIT schreef:Ik dank u voor het bondige antwoord.
Breng bij allemaal tegelijk uw statuten binnen, en tracht daar een rekening te openen,en wacht af of ze moeilijk doen over uw profiel. Hetgeen je nadien niet nodig hebt bij goedkeuring bij die verschillende banken, kan je dan alsnog opzeggen als je de beheerskost niet wil betalen.
Gokken op verschillende banken tegelijk.
http://economie.fgov.be/nl/consument/Be ... FEGP2ciy70
Basisbankdienst.
De bank mag evenwel uw aanvraag weigeren:
wanneer u reeds over de basisbankdienst beschikt of wanneer u reeds een andere zichtrekening hebt, zelfs bij een andere bank;
wanneer u reeds rekeningen heeft voor minstens 6.000 euro; hierbij komt ook het geld dat u op rekeningen hebt bij andere banken in aanmerking;
wanneer u reeds kredietovereenkomsten heeft voor minstens 6.000 euro;
wanneer u oplichting, misbruik van vertrouwen, frauduleus faillissement, valsheid in geschrifte, of het witwassen van kapitalen gepleegd hebt.
Basisbankdienst.
De bank mag evenwel uw aanvraag weigeren:
wanneer u reeds over de basisbankdienst beschikt of wanneer u reeds een andere zichtrekening hebt, zelfs bij een andere bank;
wanneer u reeds rekeningen heeft voor minstens 6.000 euro; hierbij komt ook het geld dat u op rekeningen hebt bij andere banken in aanmerking;
wanneer u reeds kredietovereenkomsten heeft voor minstens 6.000 euro;
wanneer u oplichting, misbruik van vertrouwen, frauduleus faillissement, valsheid in geschrifte, of het witwassen van kapitalen gepleegd hebt.
Wat ook een mogelijkheid is, een privé rekening openen, en deze gebruiken voor je vennootschap.
De bank houdt er geen rekening mee als er een storting op die rekening binnen komt met een vreemde naam op. Het is enkel het rekening nummer dat voor hen van belang is,ongeacht welke naam erop staat.Naam & adres is niet belangrijk, enkel rekeningnummer.
De bank houdt er geen rekening mee als er een storting op die rekening binnen komt met een vreemde naam op. Het is enkel het rekening nummer dat voor hen van belang is,ongeacht welke naam erop staat.Naam & adres is niet belangrijk, enkel rekeningnummer.