Zijn er hier bezitters van de Skagen fondsen ?
TIP
-
Kiwi-Banaan
- Jr. Member

- Contacteer:
Re: Zijn er hier bezitters van de Skagen fondsen ?
Vind ik ook ... Europa ... tja ... vrij verkeer van kapitaal enzo ... theoretisch wel mooi, maar helaas ... in de praktijk moeilijk of niet mogelijk ! Twee maand geleden eens met SNS Fundcoach gebeld toen het niet lukte om online bij hen een account te openen. Kreeg toen te horen dat het inderdaad niet mogelijk was om bij hen toe te treden zonder adres in Nederland ... Maar het is wel mogelijk om als Belg bij hen een Nederlandse effectenrekening te openen, met uw eigen Belgische rekening als tegenrekening. Op deze manier kan je wel sommige fondsen kopen bij SNS, die in België niet verkrijgbaar zijn. Nadeel hiervan is dan weer dat de kostenstructuur veel nadeliger is dan bij Fundcoach, waaronder een jaarlijkse 0.2% all-in beheerskost en aankopen aan 'verhoogd tarief' voor bepaalde interessante fondsen (110€ + 0.15% per verrichting). Ook bepaalde interessante alternatieve fondsen vermeld bij Fundcoach, zoals Man AHL Diversified Markets of Credit Suisse Tremont All Hedge, kunnen niet meer gekocht worden. Bovendien dient men zich als Belg ook persoonlijk bij een Nederlandse SNS bank te gaan legitimeren.
Een quote uit de laatste mail die ik op 26/10/2010 van SNS kreeg :
Een quote uit de laatste mail die ik op 26/10/2010 van SNS kreeg :
Ik heb het nog even bij onze administratie neergelegd en ik begrijp u kunt als tegenrekening een rekening in België opgeven. We hebben dan wel de Swift en Ibancode nodig. Nadeel als u nog geen rekening bij de SNS heeft is dat u zich bij een kantoor in NL zou moeten legitimeren ter identificatie. U hoeft echter geen betaalrekening te openen.
Wat betreft de fondsen: Ik krijg de mededeling dat wij in de MAN en CS fondsen niet kunnen handelen dit omdat we volgend jaar op een nieuw platform gaan werken en men het niet wenselijk acht hierin te handelen.
Goed nieuws !!!
Dear Mr. X,
Thank you for your e-mail and your interest in our funds. Unfortunately there are no Belgian banks or financial institutions that offer our funds and we are not sure if or when the funds will be available in Belgium. However it is possible for you to subscribe in our funds directly with us.
Enclosed you will find a subscription form with settlement instructions and the simplified prospectus for our funds. Please complete the subscription form and return this to us and then transfer the money to the bank account(s) in accordance with the fund details and settlement instructions. You may choose whether you want to transfer the amount in EUR, CHF, USD, GBP or NOK.
The first time you buy fund units from SKAGEN Funds we kindly ask you to present us with valid proof of identity (passport or national identity card issued within the EEA). SKAGEN Funds is instructed by the authorities, through the Money Laundering Act, to collect such information. You will not need to send us a copy for subsequent transactions.
A certified copy may be provided by two people of legal age or by a bank, post office or government department. The copy certified by two people of legal age should include the two peoples' names, dates of birth, signatures, contact details and date/place of certification.
In addition we need a second document to identify you. This could be a copy of a electricity bill, insurance policy or a similar document stating the name of the company together with the address.
Please send the documents to SKAGEN Funds, P.O. Box 160, 4001 Stavanger, Norway. Faxed copies are difficult to read, so we kindly request that you post the information instead. Furthermore you could send it by email contact@skagenfunds.com
We have marketing approval in Norway, Sweden, Denmark, Finland, Iceland, Luxembourg, the Netherlands and the United Kingdom.
Do not hesitate to contact us if you have any questions or comments.
Regards
SKAGEN Funds
Customer Services
Telephone: +47 51 21 38 58
Fax: +47 51863700
http://www.skagenfunds.com" onclick="window.open(this.href);return false;
firmapost@skagenfondene.no
Our ref. BHO
Dear Mr. X,
Thank you for your e-mail and your interest in our funds. Unfortunately there are no Belgian banks or financial institutions that offer our funds and we are not sure if or when the funds will be available in Belgium. However it is possible for you to subscribe in our funds directly with us.
Enclosed you will find a subscription form with settlement instructions and the simplified prospectus for our funds. Please complete the subscription form and return this to us and then transfer the money to the bank account(s) in accordance with the fund details and settlement instructions. You may choose whether you want to transfer the amount in EUR, CHF, USD, GBP or NOK.
The first time you buy fund units from SKAGEN Funds we kindly ask you to present us with valid proof of identity (passport or national identity card issued within the EEA). SKAGEN Funds is instructed by the authorities, through the Money Laundering Act, to collect such information. You will not need to send us a copy for subsequent transactions.
A certified copy may be provided by two people of legal age or by a bank, post office or government department. The copy certified by two people of legal age should include the two peoples' names, dates of birth, signatures, contact details and date/place of certification.
In addition we need a second document to identify you. This could be a copy of a electricity bill, insurance policy or a similar document stating the name of the company together with the address.
Please send the documents to SKAGEN Funds, P.O. Box 160, 4001 Stavanger, Norway. Faxed copies are difficult to read, so we kindly request that you post the information instead. Furthermore you could send it by email contact@skagenfunds.com
We have marketing approval in Norway, Sweden, Denmark, Finland, Iceland, Luxembourg, the Netherlands and the United Kingdom.
Do not hesitate to contact us if you have any questions or comments.
Regards
SKAGEN Funds
Customer Services
Telephone: +47 51 21 38 58
Fax: +47 51863700
http://www.skagenfunds.com" onclick="window.open(this.href);return false;
firmapost@skagenfondene.no
Our ref. BHO
@Ezeltje Strekje
En jij gaat het fiscale aspect allemaal zélf regelen? Succes ermee!
Waarom niet gewoon kopen via een Belgische bank? Het noteert gewoon op de beurs... Waarom toch zo moeilijk doen als het makkelijk ook kan.
En nu moet er mij ook eens iemand vertellen wat er zo speciaal is aan die Skagen fondsen? Waarom zouden deze beter zijn? Hun resultaten uit het verleden?? "Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst". Is dat geen geijkt label? En hoe zijn ze aan die resultaten gekomen?
We hebben het "beste" onderwijs ter wereld en we hebben meer vertrouwen in de know how van een paar illustere mensen dan in onze eigen kennis. Waarom niet de Transparant fondsen van Dierickx Leys bvb? Ze zeggen het zélf op hn website het zijn "doorkijk-fondsen". De kosten zijn minimaal. Je kan met die mensen gaan praten en je investeert een keer niet in buitenlandse zogenaamde spitstechnologie.
We lopen constant te klagen dat het hier minder goed goed gaat, 't is crisis.. En dan helpt men het buitenland nog een beetje meer. Het moet hier écht wel slecht zijn
Waarom niet gewoon kopen via een Belgische bank? Het noteert gewoon op de beurs... Waarom toch zo moeilijk doen als het makkelijk ook kan.
En nu moet er mij ook eens iemand vertellen wat er zo speciaal is aan die Skagen fondsen? Waarom zouden deze beter zijn? Hun resultaten uit het verleden?? "Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst". Is dat geen geijkt label? En hoe zijn ze aan die resultaten gekomen?
We hebben het "beste" onderwijs ter wereld en we hebben meer vertrouwen in de know how van een paar illustere mensen dan in onze eigen kennis. Waarom niet de Transparant fondsen van Dierickx Leys bvb? Ze zeggen het zélf op hn website het zijn "doorkijk-fondsen". De kosten zijn minimaal. Je kan met die mensen gaan praten en je investeert een keer niet in buitenlandse zogenaamde spitstechnologie.
We lopen constant te klagen dat het hier minder goed goed gaat, 't is crisis.. En dan helpt men het buitenland nog een beetje meer. Het moet hier écht wel slecht zijn
- Depechemode10
- Jr. Member

- Contacteer:
Ben dit fonds ook al een tijdje aan het volgen.
Het enige dat mij ook een beetje afschrikt is de rompslomp qua taxatie.
Iemand die weet hoe dit concreet in elkaar zit?(qua aangifte enzo.)
- Depechemode10
- Jr. Member

- Contacteer:
En wat vind Robocat van deze fondsen?Depechemode10 schreef:Ben dit fonds ook al een tijdje aan het volgen.
Er is een dubbelbelastingsverdrag met Noorwegen, 25% RV voor natuurlijke personen op dividenden.STEINKTB schreef:@Ezeltje Strekje
Link (klik)
Geen idee of dit up-to-date is en ook geen zin om het uit te zoeken. Deed bovenstaande oefening enkel om te tonen dat het wel mogelijk is voor Belgen om in te tekenen op zo'n fonds.
"Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst" : Dat klopt in absolute zin: aandelenbeurzen gaan omhoog en omlaag; een periode van stijging is geen garantie voor een verdere stijging...STEINKTB schreef: En nu moet er mij ook eens iemand vertellen wat er zo speciaal is aan die Skagen fondsen? Waarom zouden deze beter zijn? Hun resultaten uit het verleden?? "Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst". Is dat geen geijkt label? En hoe zijn ze aan die resultaten gekomen?
Vooral eind jaren '90 waren er mensen (zelfs bij banken!) die dachten dat aandelen nooit meer zouden dalen.
Maar ik maak deze variant: "Relatieve resultaten uit het verleden zijn een indicatie voor relatieve prestatie in de toekomst"
Met andere woorden: een goede fondsmanager zal hoogstwaarschijnlijk ook in de toekomst een goede fondsmanager zijn.
"Hoe zijn ze aan die resultaten gekomen?" : Door beter/slimmer te beleggen dan fondsmanagers van "slechtere" fondsen.
En de kans dat ze opeens dommer worden is niet zo groot
-
woutie-dax
- Newbie

- Contacteer:
JosTM, Ik heb je website eens goed bekeken.
Mooie site. Aangezien je er toch veel mee bezig bent heb ik toch nog een vraag.
Heb je ook de rendementen naar euro toe?
Bv Comgest Growth Emerging Markets wordt uitgedrukt in dollar. Nu is de dollar de afgelopen 5 jaar wel in waarde verandert.
En als je de rendementen in euro hebt, hoe maak je de berekening van dollar naar euro? Kwestie van ook iets bij te leren.
Alvast bedankt.
Bv Comgest Growth Emerging Markets wordt uitgedrukt in dollar. Nu is de dollar de afgelopen 5 jaar wel in waarde verandert.
En als je de rendementen in euro hebt, hoe maak je de berekening van dollar naar euro? Kwestie van ook iets bij te leren.
Alvast bedankt.
Goede vraag.woutie-dax schreef:JosTM, Ik heb je website eens goed bekeken.
Bij de grafiekjes op Morningstar staat dat het resultaat is berekend in Euro's. Maar het fonds is genoteerd in dollars.
Mij is niet duidelijk of de door Morningstar aangegeven rendementen ook al zijn teruggerekend naar euro's, zoals de grafieken dat schijnbaar wel zijn.
Kortom: ik weet het niet...
Zelf heb ik dit fonds niet, en ben ook niet van plan dit te kopen.