Zijn er ratings voor MeDirect België ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Zijn er ratings voor MeDirect België ?
Zijn er ratings (Moody's, Fitch) voor MeDirect België ? Googlen levert niets op.
Is het een Belgische bank dwz met Belgische garantie ?
Is het nog steeds een dochter van de Maltese MeDirect Group plc ? Hoe zit dat dan met de Belgische garantie ? Heeft het dochter zijn van de Maltese MeDirect Group plc enig gevolg/invloed op de Belgische garantie ?
Mvg
Is het een Belgische bank dwz met Belgische garantie ?
Is het nog steeds een dochter van de Maltese MeDirect Group plc ? Hoe zit dat dan met de Belgische garantie ? Heeft het dochter zijn van de Maltese MeDirect Group plc enig gevolg/invloed op de Belgische garantie ?
Mvg
Re: Zijn er ratings voor MeDirect België ?
Hier leest u meer info over MeDirect:
https://www.mijnkapitaal.be/obligatie-s ... rect-bank/
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Medirect België heeft geen rating,ook het moederbedrijf heeft dit niet.
De bank heeft nog geen obligaties uitgegeven dus daar kun je ook geen rating bij vinden.
De bank heeft nog geen obligaties uitgegeven dus daar kun je ook geen rating bij vinden.
Sinds de bankencrisis van 2008 is, volgens mij, bewezen dat die ratings totaal geen realistisch beeld geven.
Alle Belgische banken die achteraf moesten gered worden door de Staat, hadden voordien de hoogst mogelijke ratings.
Waarom dan nog vertrouwen op ratings
Alle Belgische banken die achteraf moesten gered worden door de Staat, hadden voordien de hoogst mogelijke ratings.
Waarom dan nog vertrouwen op ratings
De beste strategie lijkt mij nog altijd om spaargeld te spreiden over meerdere banken.
-
Mooiuitzicht
- Newbie

- Contacteer:
Is er ondertussen meer bekend omtrent de rating van MeDirekt Bank?evita schreef: ↑24 februari 2019, 12:43 Hier leest u meer info over MeDirect:
Ik ben er klant sinds MeDirect een Belgische banklicentie kreeg. Over de ganse lijn ben ik zeer tevreden.
Om grotere bedragen te parkeren bij deze bank voel ik toch enige terughoudendheid omdat de bank geen rating heeft.
Sindsdien zijn de MeDirect spaartegoeden beschermd onder het Belgische Depositostelsel.
Is voor mij voldoende om er wat geld te parkeren
Is voor mij voldoende om er wat geld te parkeren
Bij een grootbank en er duiken problemen op of ge dan uw centjes gaat terugzien.Mooiuitzicht schreef: ↑24 november 2019, 14:23Is er ondertussen meer bekend omtrent de rating van MeDirekt Bank?evita schreef: ↑24 februari 2019, 12:43 Hier leest u meer info over MeDirect:
Ik ben er klant sinds MeDirect een Belgische banklicentie kreeg. Over de ganse lijn ben ik zeer tevreden.
Om grotere bedragen te parkeren bij deze bank voel ik toch enige terughoudendheid omdat de bank geen rating heeft.
Bij een kleinere bank met minder inlagen daarentegen.
Maar ja ieder maakt zijn eigen keuze's.
Estate Guru believer.
Moest er ooit iets misgaan met een bank zoals MeDirect (wat trouwens overal mogelijk is), dan zal er wel een andere bank zijn die deze zal overnemen (zoals in het verleden al bij andere banken gebeurde).
En voorzichtige spaarders weten al langer dan vandaag dat men onder de 100.000 euro spaargeld per bank moet blijven.
Goede ratings geven een goed gevoel, maar bieden zéker geen garantie voor een goede afloop.
En voorzichtige spaarders weten al langer dan vandaag dat men onder de 100.000 euro spaargeld per bank moet blijven.
Goede ratings geven een goed gevoel, maar bieden zéker geen garantie voor een goede afloop.
het is gemakkelijk om onder de honderdduizend per bank te blijven als je geldbezit niet veel méér is dan dat bedrag.Nefertari schreef: ↑25 november 2019, 10:53 Moest er ooit iets misgaan met een bank zoals MeDirect (wat trouwens overal mogelijk is), dan zal er wel een andere bank zijn die deze zal overnemen (zoals in het verleden al bij andere banken gebeurde).
Als je enkele milijoenen bezit wordt het al iets gecompliceerder, of ga je 33 spaarboeken openen?
Dus er komt een moment dat je die honderdduizend moét overschrijden, en bij mijn weten is het nog maar slechts 1 keer gebeurd dat de bank failliet ging, en zelfs dààr heeft iedereen zijn geld teruggekregen.
JoopDoder schreef: ↑25 november 2019, 12:29het is gemakkelijk om onder de honderdduizend per bank te blijven als je geldbezit niet veel méér is dan dat bedrag.Nefertari schreef: ↑25 november 2019, 10:53 Moest er ooit iets misgaan met een bank zoals MeDirect (wat trouwens overal mogelijk is), dan zal er wel een andere bank zijn die deze zal overnemen (zoals in het verleden al bij andere banken gebeurde).
Als je enkele milijoenen bezit wordt het al iets gecompliceerder, of ga je 33 spaarboeken openen?
Dus er komt een moment dat je die honderdduizend moét overschrijden, en bij mijn weten is het nog maar slechts 1 keer gebeurd dat de bank failliet ging, en zelfs dààr heeft iedereen zijn geld teruggekregen.
Geen enkel persoon die miljoenen bezit is zo dom om meer dan een buffer van max 100k op een spaarrekening te parkeren en verspreid de rest over slimme assets, naar mijn mening.
Als ik enkele miljoenen zou bezitten, dan zou ik mij helemaal niet meer druk maken over die enkele peanuts die zouden verloren gaan, indien er een bank waar ik klant ben failliet gaat.
Dat is een zeer goede ingesteldheid, daarom heb ik ook meermaals procifiat gezegd voor uw zienswijze. Moge het privaatbelang primeren op het gemeenbelang.