Zijn Termijnrekeningen en Kasbons ouderwets?
TIP
Re: Zijn Termijnrekeningen en Kasbons ouderwets?
--- quote verwijderd door webmaster, het heeft geen zin om te quoten bij iets wat vlak ervoor staat ---
Ik koop enkel termijnrekeningen van banken met minimum een A rating, die staatswaarborg is bij failliet van een (middel)grote bank een lege doos, liever een habbekrats minder, en om uw woorden te gebruiken, gerust slapen !
Ik koop enkel termijnrekeningen van banken met minimum een A rating, die staatswaarborg is bij failliet van een (middel)grote bank een lege doos, liever een habbekrats minder, en om uw woorden te gebruiken, gerust slapen !
Vandaag een mooi artikel gelezen over risico en veiligheid:
Een jaar of 5 à 6 geleden was Staatspapier van Griekenland absoluut veilig. We zien nu iets anders.
Velen denken dan dat vastgoed wel veilig is: je moet echter eens gaan praten met Spanjaarden of Amerikanen ( en de laatste weken met Nederlanders ) over risicoloos vastgoed...
Je kan binnenvaren in een veilige haven: maar aanmeren in een ( veilige ) haven kost geld. Sommige havens zijn zo duur dat je daar ook al verlies gaat lijden...
Wat is veiligheid en welke prijs betaal je daarvoor ?
Een jaar of 5 à 6 geleden was Staatspapier van Griekenland absoluut veilig. We zien nu iets anders.
Velen denken dan dat vastgoed wel veilig is: je moet echter eens gaan praten met Spanjaarden of Amerikanen ( en de laatste weken met Nederlanders ) over risicoloos vastgoed...
Je kan binnenvaren in een veilige haven: maar aanmeren in een ( veilige ) haven kost geld. Sommige havens zijn zo duur dat je daar ook al verlies gaat lijden...
Wat is veiligheid en welke prijs betaal je daarvoor ?
@robokat: En niet alleen de bank van de post.
Mijn ouders zijn beide tachtigers en worden overal van die "nieuwe" kasbons voorgesteld, of iets in de trend van "nu is het zo"...
Echt zielig wat elke bank probeert...
Gelukkig mag ik een oogje in het zeil houden... niet dat het over veel geld gaat, doch bedrog is bedrog.
Mijn ouders zijn beide tachtigers en worden overal van die "nieuwe" kasbons voorgesteld, of iets in de trend van "nu is het zo"...
Gelukkig mag ik een oogje in het zeil houden... niet dat het over veel geld gaat, doch bedrog is bedrog.
@patrick 1: ik ben ervan overtuigd dat, als in België één bank valt, er nooit zal gesproken worden van die 100.000 euro/p/bank...
Iedereen runt naar zijn bank om zijn centen af te halen... dat zal gebeuren!!!!!!
A rating: Zie Dexia en Fortis....
1 voordeel: als je héél rijk bent kun je 1 matras minder kopen....
Iedereen runt naar zijn bank om zijn centen af te halen... dat zal gebeuren!!!!!!
A rating: Zie Dexia en Fortis....
1 voordeel: als je héél rijk bent kun je 1 matras minder kopen....

-
- Sr. Member
- Contacteer:
De laatste 10 jaar heb ik gezien dat zeer veel ouderen door onze bankiers producten aangepraat zijn die ze voorstelden als de betere kasbon (gestructureerde beleggingen of beleggingen gelinkt aan aandelen) en die hen uiteindelijk helemaal niks of zelfs verliezen opleverden. Beleggen in kasbons of termijnrekeningen werd ontmoedigd en hen zelfs afgeraden. Als je dan een bankier hoort praten op tv dat het grote probleem voor onze economie is dat mensen hun centen op een spaarrekening houden, dan denk je bij jezelf : " Maar bankiers toch, jullie hebben dit zelf gezocht". Reeds lang denk ik :" Gaan ze nu nooit leren en eens producten op de markt brengen die weer vertrouwen brengen onder de mensen ?" In de gouden jaren waren ze zeer vindingrijk om heel snel en aggressief hun eigen omzetcijfers te verhogen en nu het door hun toedoen crisis is door hun roekeloos gedrag zouden ze de spaarder nog zijn voorzichtig gedrag verwijten. Gepensioneerden hoeven geen risicoproducten en als jullie banken geen behoorlijke rente meer kunnen bieden met veilige producten, dan maken jullie op grote schaal misbruik van de centen die u jarenlang toevertrouwd worden en zijn jullie het die de crisis verergeren door het wantrouwen in banken nog te vergroten.Luc B. schreef:@robokat: En niet alleen de bank van de post.
De meeste Spaargidsers die hier waarschuwen dat alle geld op een spaarboekje zetten gevaarlijk is, zijn helemaal geen bankiers. Het risico van die spaarboekjes ligt hem daar ook niet. Er is een sluipend gif en dat noemt inflatie.
Door de lage intrest is uw geld op vrij korte termijn ondergewaardeerd en niet veel meer waard: je kan er dan veelminder mee kopen.
Erg lang leven wordt dan helemaal geen geluk ...
Door de lage intrest is uw geld op vrij korte termijn ondergewaardeerd en niet veel meer waard: je kan er dan veelminder mee kopen.
Erg lang leven wordt dan helemaal geen geluk ...