Zin om geld bij MeDirect te laten staan ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Zin om geld bij MeDirect te laten staan ?
Ik haal morgen alles weg bij Medirect (dus effectief over 3 maand).
Aan deze nieuwe rentevoet zijn ze zelfs niet meer de beste optie voor slapend spaargeld op de Belgische markt: Santander biedt meer rendement EN is een veel hoger gewaardeerde bankengroep: dan is de beslissing snel gemaakt.
Bye bye Me Direct: u was een tijdlang een leuke optie, maar vanaf nu dus niet meer.
Aan deze nieuwe rentevoet zijn ze zelfs niet meer de beste optie voor slapend spaargeld op de Belgische markt: Santander biedt meer rendement EN is een veel hoger gewaardeerde bankengroep: dan is de beslissing snel gemaakt.
Bye bye Me Direct: u was een tijdlang een leuke optie, maar vanaf nu dus niet meer.
Succes voor de tijd dat ze de beste zijn.inquirer schreef: ↑3 juli 2017, 17:02 Ik haal morgen alles weg bij Medirect (dus effectief over 3 maand).
Meer rendement is gewoonlijk hoger risico , Kaupthing al vergeten.
Estate Guru believer.
Het bericht van inquirer is een echo van de reacties op Rabobank vele jaren geleden, toen zij de hoogste spaarrente op de markt gaven maar in ongenade vielen na na twee renteverlagingen in een paar maanden tijd.
Zelfs moneyou is opnieuw te overwegen
Santander kun je nu wel niet vergelijken Kaupthing. Het is nu ook niet dat hun rente zoveel hoger is dan andere banken. Mij hebben ze er toch niet mee kunnen lukken.De woonspaar-en sterspaarrekening bij fortis geeft zelf nog ietsje meer
Het is een slimme zet van Inquirer. Als ik bij medirect zou geweest zijn had ik zelf al minder lang gewacht. Zelfs al kreeg ik dan een lagere rente bij een andere bank. De rente is het gewoon al een tijdje niet meer waard om spaargeld elke keer 3 maanden vast te zetten.
Ik hoop ook dat de rente dit jaar stijgt maar ik verwacht het niet.
Het is een slimme zet van Inquirer. Als ik bij medirect zou geweest zijn had ik zelf al minder lang gewacht. Zelfs al kreeg ik dan een lagere rente bij een andere bank. De rente is het gewoon al een tijdje niet meer waard om spaargeld elke keer 3 maanden vast te zetten.
Er is een verschil tussen hopen en verwachtten.
Ik hoop ook dat de rente dit jaar stijgt maar ik verwacht het niet.
Doet me denken aan de Titanic waar de passagiers wanhopig naar het plaatsje zochten om het langst droog te blijven. Uiteindelijk verdronk toch iedereen.
Rabobank veel bla bla....de hoogste rente hebben ze NOOIT gegeven.
-
anonymous
MoneYou geeft ook een totaal van 0.40%, maar voor geld dat je 1 jaar laat staan, anders heb je nog 0,05%. Bij MD krijg je die 0.40% op dagbasis.
MD geeft 0.40% en keert de rente na 3 maand al uit. Dus die rente levert na 3 maand ook terug rente op.
Op een bedrag van € 100.000 geeft dit op 1 jaar tijd toch een verschil van 60 cent
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
Misschien is Izola ook een optie.
Waarschijnlijk zal het helemaal geen zin hebben om spaargeld weg te halen bij MeDirect- om het elders op een spaarrekening te plaatsen.
Zoals gewoonlijk zullen de andere banken wel volgen met hun renteverlagingen.
Zoals gewoonlijk zullen de andere banken wel volgen met hun renteverlagingen.
@anonymous: " MD geeft 0.40% en keert de rente na 3 maand al uit. Dus die rente levert na 3 maand ook terug rente op."
Je moet ook nog wel 30% belasting op die 0,40% rente betalen , dus in feite is het (0,40-30%=) 0,28 % netto. De Europese en Belgische graaiers niet vergeten hé die moeten ook nog leven van ons spaargeld.
Je moet ook nog wel 30% belasting op die 0,40% rente betalen , dus in feite is het (0,40-30%=) 0,28 % netto. De Europese en Belgische graaiers niet vergeten hé die moeten ook nog leven van ons spaargeld.
-
anonymous9
Wat hebben graaiers te maken met uw spaarvergoeding, Pol? Niets belet er u toch om zelf ook te lenen aan goedkope tarieven en er iets rendabelers mee te doen?
Absoluut niet !
Dat heb je verkeerd voor, hoor.
Die 0,40% is de netto rente, die men overhoudt nà afhouding van de 30% RV (belasting).
Laatst gewijzigd door Nefertari op 4 juli 2017, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.