Zoekmachine voor banken voor fondsen
TIP
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Zoekmachine voor banken voor fondsen
Van tijd tot tijd vind ik een nieuw fonds dat me wel aanstaat, om dan te constateren dat mijn banken het niet aanbieden. Leuk is anders. Nu, in deze tijd van "alles gratis" kost het niet veel meer om een extra rekening te openen, buiten extra administratie. Dus ik zou overwegen voor de juiste fondsen extra rekeningen te openen.
Alleen... Bij welke bank? Hoe kan je vlot opzoeken welke bank je fonds aanbiedt? Google blijkt niet efficiënt te werken.
Alvast bedankt.
Alleen... Bij welke bank? Hoe kan je vlot opzoeken welke bank je fonds aanbiedt? Google blijkt niet efficiënt te werken.
Alvast bedankt.
Re: Zoekmachine voor banken voor fondsen
Altijd gedacht ( en dat blijkt ook wel zo te zijn ) dat er in Nederland veel meer fondsen worden aangeboden dan in BE. Deze week op een Nederlands forum gelezen dat de Nederlanders naar Duitsland kijken met dezelfde opmerking. Ikzelf haal ook heel wat data bij DE-distributeurs.
Maar een effectenrekening openen in DE is niet evident. Men wil je daar niet als Belgske. Bovendien is het niet evident voor de Belgische fiscus.
Zoeken wie wat aanbiedt is ook niet vanzelfsprekend: tegen dat je dat genoteerd hebt, is het uit het aanbod verdwenen.
Maar een effectenrekening openen in DE is niet evident. Men wil je daar niet als Belgske. Bovendien is het niet evident voor de Belgische fiscus.
Zoeken wie wat aanbiedt is ook niet vanzelfsprekend: tegen dat je dat genoteerd hebt, is het uit het aanbod verdwenen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Nu is het zo dat je per bank eens de fondsen screent, maar doe je het via Morningstar, zit je daarna je rot te zoeken waar ze dat ene fonds nu in godsnaam hebben...
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Smijt het in de groep over welk fonds het gaat. Wij zijn op het forum van spaargids jouw zoekmachine om te kijken waar je wat kan aankopen.
Kijk ook eens bij Fradaems zijn jukeboxtunes.
Ik had met dezelfde achterliggende gedachte een demo rekening geopend bij KeyTrade, om hun fondsenlijsten te kunnen overlopen.
Heb het opgegeven ... tenzij de 'echte' omgeving anders werkt (of tenzij ik de juiste wijze van ermee werken niet gevonden had) is me dat een extreem gebruiksonvriendelijke zoekwijze: je selecteert een fondsbeheerder, ververst het overzicht (om enkel de fondsen van die beheerder te zien), kiest er een fonds uit om het in detail te bekijken, en dan wil je terug naar het overzicht met de selectie die je het laatst gekozen had ... noppes, dus ... terug alle fondsen van alle beheerders, terug 50 fondsen per pagina in plaats van de 10 die ik had ingesteld, zelfs bij het gebruik van de back-toets van de browser.
Heb het opgegeven ... tenzij de 'echte' omgeving anders werkt (of tenzij ik de juiste wijze van ermee werken niet gevonden had) is me dat een extreem gebruiksonvriendelijke zoekwijze: je selecteert een fondsbeheerder, ververst het overzicht (om enkel de fondsen van die beheerder te zien), kiest er een fonds uit om het in detail te bekijken, en dan wil je terug naar het overzicht met de selectie die je het laatst gekozen had ... noppes, dus ... terug alle fondsen van alle beheerders, terug 50 fondsen per pagina in plaats van de 10 die ik had ingesteld, zelfs bij het gebruik van de back-toets van de browser.
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Momenteel sta ik niet op kopen, doch bedankt voor het aanbod. Het is gewoon frustrerend in het algemeen als je iets goed meent te vinden, maar je dit nergens kan kopen.JulusCesar schreef:Smijt het in de groep over welk fonds het gaat. Wij zijn op het forum van spaargids jouw zoekmachine om te kijken waar je wat kan aankopen.
Voor een breed aanbod moet je terecht bij de Belgische fondsensupermarkten. Het grootste aanbod krijg je bij Binckbank, daarna volgt Deutsche Bank.
Keytrade en anderen zijn hierbij vergeleken slechts klein bier.
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Tonijnbelegger heeft momenteel geen zin in tonijntartaar met sesamolie. Tonijnbelegger is overigens IRL al maanden op zoek naar een winkel die hem Gillardeau's kan leveren, doch niet het hele jaar door want ondanks dat deze minder melk bevatten in de zomer dan andere oesters. Idem voor fondsen.
Yaris begrijpt het goed, alleen op één puntje niet helemaal: een Gillardeau ken ik, die fondsen dus niet. Of ze lekker zijn zal ik pas weten als ik ze gegeten heb.
(Tonijnbelegger en eten, die dikke pens komt ergens van he)
Yaris begrijpt het goed, alleen op één puntje niet helemaal: een Gillardeau ken ik, die fondsen dus niet. Of ze lekker zijn zal ik pas weten als ik ze gegeten heb.
(Tonijnbelegger en eten, die dikke pens komt ergens van he)
En iemand een zicht op Fortuneo ?robokat schreef:Voor een breed aanbod moet je terecht bij de Belgische fondsensupermarkten. Het grootste aanbod krijg je bij Binckbank, daarna volgt Deutsche Bank.
Staat toch op de site http://www.fortuneo.be/nl/beveks.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2118 verschillende
2118 verschillende
Het was maar omdat mijn collega Fortuneo niet vermelde.
Je kunt niet bij alle banken klant zijn...
Je kunt niet bij alle banken klant zijn...