Zonnepanelen Solar Total
Zonnepanelen Solar Total
Iemand ervaring met zonnepanelen geplaatst door Solar Total? Rendement nog aantrekkelijk? Verandert er iets in juli? Technische evaluatie? Alle informatie welkom.
Re: Zonnepanelen Solar Total
Op het forum http://zonstraal.forumup.be/" onclick="window.open(this.href);return false; kan je een pak informatie vinden over zonnepanelen én over Solar Total . Effe de zoekfuntie daar gebruiken en je bekomt daar heel wat lectuur .
Heb zelf niet zo'n prachtige ervaring gehad in 2009 met dit bedrijf wegens het niet nakomen van de aangegane beloftes .
Heb zelf niet zo'n prachtige ervaring gehad in 2009 met dit bedrijf wegens het niet nakomen van de aangegane beloftes .

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
In welke zin "niet nakomen van aangegane beloftes"? Graag een verduidelijking aub
Het betreft voornamelijk contractuele afspraken die niet werden/worden nagekomen inzake levering/plaatsing van de bestelde materialen en de plaatsingstermijn .
http://zonstraal.forumup.be/viewtopic.p ... =zonstraal" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zonstraal.forumup.be/viewtopic.p ... =zonstraal" onclick="window.open(this.href);return false;
@ adnil
Dank voor je reactie en verwijzingen
Dank voor je reactie en verwijzingen
Ik heb 2x een installatie laten plaatsen door Solar Total en geen problemen gehad. Heb zelfs al eens de zorgeloze werkingsgarantie moeten aanspreken (productiefout in een zonnepaneel) en ben onmiddellijk geholpen. Dat er mensen zijn die al eens problemen hebben gehad met Solar Total vind ik ook wel normaal, want vergeet niet dat dit bedrijf één van de grootste is en dagelijks veel meer installaties plaatst dan zijn concurrenten. Kijk maar naar gelijk welke branche. Altijd zijn er wel slechte ervaringen. Ik en verscheidene kennissen zijn er toch tevreden over.
Beste forumbezoekers:
Is er iemand die zonnepanelen heeft geplaatst in 2010 die een VOLLEDIGE simulatie-berekening kan geven qua kosten/opbrengst en dit voor een periode van 20jaar; als ik dit aan mensen vraag dan is het steeds hetzelfde wat eruit komt nl. gratis (voor zover ik weet is er niks gratis in deze wereld) maar niemand kent de werkelijke kostprijs van zijn/haar installatie.
Is er iemand die zonnepanelen heeft geplaatst in 2010 die een VOLLEDIGE simulatie-berekening kan geven qua kosten/opbrengst en dit voor een periode van 20jaar; als ik dit aan mensen vraag dan is het steeds hetzelfde wat eruit komt nl. gratis (voor zover ik weet is er niks gratis in deze wereld) maar niemand kent de werkelijke kostprijs van zijn/haar installatie.
In dit geval bestaat gratis wel want het is je buurman ( lees alle electriciteitsverbruikers en alle belastingbetalers ) die je zonnepanelen helpen betalen.
De electriciteit is duurder doordat er mensen zonnepanelen hebben.
Maar inderdaad echt gratis bestaat nooit
paul schreef:In dit geval bestaat gratis wel want het is je buurman ( lees alle electriciteitsverbruikers en alle belastingbetalers ) die je zonnepanelen helpen betalen.
Het zal niet mijn buurman zijn want iedere buur heeft zonnepanelen bij mij waar ik woon.

Wie nu nog geen zonnepanelen heeft, als het technisch kan natuurlijk, is echt wel dom geweest.
In dat opzicht zijn alle zonnepaneelbezitters een beetje politicus. (graaien zolang het kan)
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Zonnepanelen Solar Total
Den eersten verkoper van zonnepanelen die hier geweest is een jaar of 4 a 5 geleden was ene van solar total, die wist maar half wat hij verkocht. Heb die onder tafel gebabbeld, en heeft nooit zijn offerte durven opsturen naar mij.
Was wss nen zelfstandige verkoper, maar de manier waar op solar total werkte deed mij op da moment denken aan incompetentie.
Was wss nen zelfstandige verkoper, maar de manier waar op solar total werkte deed mij op da moment denken aan incompetentie.
@lukske: Gelieve niet te lullen en je (voor)oordeel te bewijzen met CIJFERS!!!!! Zeiken kan iedereen maar ik heb geen zonnepanelen en ik wil er ook geen en weet ook voor mezelf waarom; maar mensen zoals jij kunnen geen enkel bewijs leveren gebaseerd op een termijnprognose van 20 jaar (garantie v/d panelen) dat het "lucratief" is of hopelijk een "nul"-operatie. Ik daag je uit met cijfermateriaal!
@paul: zoals jezelf zegt het is gratis maar niet echt gratis - wat is het verschil? - voor mij is er geen verschil; het is dus NIET gratis.
@paul: zoals jezelf zegt het is gratis maar niet echt gratis - wat is het verschil? - voor mij is er geen verschil; het is dus NIET gratis.
Het is wel gratis voor jezelf, maar iemand anders betaalt de rekening.
In casu moet ieder voor zichzelf interpreteren of het dan gratis is.
In casu moet ieder voor zichzelf interpreteren of het dan gratis is.
Snof schreef:@lukske: Gelieve niet te lullen en je (voor)oordeel te bewijzen met CIJFERS!!!!! Zeiken kan iedereen maar ik heb geen zonnepanelen en ik wil er ook geen en weet ook voor mezelf waarom; maar mensen zoals jij kunnen geen enkel bewijs leveren gebaseerd op een termijnprognose van 20 jaar (garantie v/d panelen) dat het "lucratief" is of hopelijk een "nul"-operatie. Ik daag je uit met cijfermateriaal!
Mijn investering is terugbetaald in 4,5 jaar. Al de rest is pure winst. Welke cijfers moet je dan nog hebben? Zelfs al gaan ze maar 10 jaar mee, dan heb ik nog altijd winst gemaakt.
Vreemd dat u daar nog steeds niet van overtuigd bent.
Waarom wil jij geen zonnepanelen?
Zoals mijn schoonvader die zegt dat dat lelijk is. Een paar maand geleden echter heeft zijn gebuur er 40 gelegd. Hij mag er nu op kijken telkens hij naar buiten gaat.

En zeggen dat het huis van mijn schoonvader pal in het zuiden ligt.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Zonnepanelen Solar Total
Bij mij zoals de opbrengsten nu gaan zal ik mijn geld terug hebben in net iets minder dan 5 jaar, natuurlijk zal ik dan nog 15 jaar groenestroomcertificaten blijven ontvangen aan 450€ per stuk aan gemiddeld tss de 4 en 5 per jaar.
Sorry maar zonnepanelen op een dak vind ik ook aartslelijk !!!