Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
  • Bank Awards 2025
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Besparingstips
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Zonnepanelen

Het leven wordt alsmaar duurder. Deel hier je tips om te besparen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
577 berichten
  • Pagina 20 van 39
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • …
  • 39
  • Volgende
paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

Re: Zonnepanelen

• Citeer

Bericht door paul » 7 oktober 2012, 10:59

Al Fonds schreef:En dan worden we allemaal communist...
EDR is al goed begonnen.

Dat eerste hoor ik graag

fid509
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer fid509
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door fid509 » 7 oktober 2012, 11:07

En waarom niet gewoon de werkelijke upload/download van stroom bijhouden? Door de gsc weten ze toch hoeveel stroom je hebt geproduceerd en door het verschil van de meter te bekijken kan je de gevraagde stroom berekenen. Slimme meters doen het zelfs in real-time.
Als je tweemaal gebruikt maakt van het net dan moet je dan ook maar twee keer betalen want nu is het systeem ronduit schandalig oneerlijk. Iemand met zonnepanelen krijgt geld toe en moet zelfs niets mee betalen voor de distributiekosten. En dan maar klagen dat ze een extra taks moeten betalen! Op het nieuws gisteren zei er zelfs iemand dat hij een VOLLE 6 MAANDEN langer zou moeten wachten voor alles terugbetaald zou zijn.

Nu nog een juiste prijs afspreken per kWh en iedereen is tevreden.

peter
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer peter
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door peter » 7 oktober 2012, 13:41

fid509 schreef:En waarom niet gewoon de werkelijke upload/download van stroom bijhouden? Door de gsc weten ze toch hoeveel stroom je hebt geproduceerd en door het verschil van de meter te bekijken kan je de gevraagde stroom berekenen. Slimme meters doen het zelfs in real-time.
Als je tweemaal gebruikt maakt van het net dan moet je dan ook maar twee keer betalen want nu is het systeem ronduit schandalig oneerlijk. Iemand met zonnepanelen krijgt geld toe en moet zelfs niets mee betalen voor de distributiekosten. En dan maar klagen dat ze een extra taks moeten betalen! Op het nieuws gisteren zei er zelfs iemand dat hij een VOLLE 6 MAANDEN langer zou moeten wachten voor alles terugbetaald zou zijn.

Nu nog een juiste prijs afspreken per kWh en iedereen is tevreden.
Ik denk dat ze lang hebben moeten zoeken om een pipo te vinden die met de nieuwe maatregelen nog op TV durft vertellen dat het nog steeds zeer rendabel is om zonnepanelen te leggen en dat het nu maar 6 maanden langer gaat duren voor hij uit de kosten is. KLOPT NIET !!! Met de verlaging van de huidige GSC en de verkorte looptijd+afschaffing van het fiscaal voordeel geraak je niet meer uit de kosten. Wat er bij de berekening van de brake even ook nooit wordt vermeld is dat je na 10 a 12 jaren ook je omvormers moet vervangen omdat deze versleten zijn. Heb zelf een installatie liggen van 4500 wp die mij netto tussen de 3300 en 3600 wp levert.Deze ligt gedeeltelijk op een pannendak en gedeeltelijk op een plat dak. Hier zijn 3 omvormers op aangesloten die mij +- 5000 a 6000 euro gaan kosten als die vervangen moeten worden. Dit is de helft van de prijs van een nieuwe installatie. Daarbij komt nog de jaarlijkse vermindering van rendement. Als mijn looptijd van de GSC is afgelopen gaan bij mij de zonnepanelen van mijn dak, Ik ga niet meer kosten meer maken dan dat het opbrengt.

Drollie
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Drollie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Drollie » 7 oktober 2012, 18:13

Jhn schreef:
Drollie schreef:Als het overschot door de buur opgenomen wordt, is het wel de buur die zorgt voor de netontlasting en niet de producent van de extra elektriciteit. Dus de buur zou op dat moment enkel een kostprijs voor elektriciteit moeten betalen en niet de distributiekost en transportkost. Aangezien die buur in de huidige situatie die kosten wel moet betalen, is het de buur die zo vriendelijk is om jouw overschot op te nemen en op dat moment nog te veel betaalt. Dus in feite zou de extra belasting die de zonnepaneeleigenaars nu moeten betalen, dienen om deze vriendelijke buren een deel van de distributiekost terug te betalen. Ik zeg niet dat ik verwacht dat de distributiekosten nu gaan dalen of dat die belasting helemaal eerlijk is.

Slimme meters lijken mij de eerlijkste oplossing voor dit probleem, maar daar hangt natuurlijk een enorme kost aan vast.
Wat jij wil zeggen is dat je de distributie en transport kosten betaalt per afgelegde afstand!
Dat is nu toch ook niet, iemand die naast de elektriciteitsfabriek woont betaalt nu toch ook niet minder dan dat verre boerke in de polders! Goe bezig drollie ;)
Nee, dat heb ik niet gezegd. Dit was als reactie op het feit dat volgens lowietje het net amper extra belast wordt door PV bezitters, omdat de elektriciteit door de buren opgenomen wordt. Indien dit echt het geval is, is dit niet door de PV bezitters, maar door de buren en zouden de buren te veel kosten betaald hebben, want de buren draaien op voor de huidige, hoge distributiekosten.

lowietje
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer lowietje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door lowietje » 7 oktober 2012, 18:56

@drollie
De hoge distributiekosten komen niet voort, doordat het net extra belast wordt door de kleine zonnepaneel installaties, maar door de groene stroom certificaten, die uitbetaad worden.
Uw tweede redenering, als we stroom van het net afnemen, ok.
Als we stroom op het net zetten, niet ok. Geen enkele stroomproducent betaalt distributie en transport, maar wel de gebruiker van het ogenblik.

zwembad
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer zwembad
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door zwembad » 7 oktober 2012, 19:58

Wanneer de overheid / overheden elk jaar of zelfs 2x per jaar de spelregels herzien, dan duidt dit op wanbeleid. Wanbeleid waar elke kleine man slachtoffer van is, of hij/zij nu zonnepanelen op het dak heeft liggen of niet. En wie gelooft dat de distriubutiekosten die vorig jaar verhoogd werden, volgend jaar terug zullen dalen, die gelooft wellicht ook in de Kerstman, Sinterklaas en de Paashaas.

Vanaf 2014 of zo wordt de fiscaliteit van de hypothecaire leningen ovegeheveld van de nationale naar de gewesten. Gaan ze dan de spelregels ook elk jaar aanpassen? Dat zou dan een echte ramp zijn voor wie dan een lening aangaat.

Zonet gelezen: er zijn nog nooit zoveel subsidies betaald voor isolatie als in 2012. Vandaar een prima ideetje voor de policiti: een zolderbelasting, te betalen door iedereen die zijn zolder gesubsidieerd heeft geisoleerd. En een isolatieboete voor wie het vertikt van te isoleren!

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 7 oktober 2012, 20:35

reppiepeppie schreef:Stel, iemand heeft 4kwp op zn dak, westgericht, met schaduw, brengt 3000kwh op, die hij dus op en van het net neemt (gebruik net), die zal dus evenveel 'netvergoeding' betalen als iemand die 4kwp, zuidgericht, zonder schaduw en die 4000kwh opbrengt. Terwijl die laatste meer het net zal gebruiken.
Je kan ze in je kelder leggen, of naar het noorden gericht, maakt het verschil om uw groene lening in te brengen? D'er is toch niemand die maar 75% mag aftrekken omdat ze die naar het noorden richten?
reppiepeppie schreef:Wie 90eu gsc krijgt betaalt evenveel vergoeding als iemand die 450eu gsc heeft. Die gsc's zijn trouwens 20j vast, ik vermoed die netvergoedingen niet. Die worden wel geindexeerd. En zit er al btw ingerekend?
En wat met de degradatie van de panelen, die elk jaar minder opbrengen?
De opbrengsten van de GSC worden toch ook niet aangepast voor diegene die d'er al liggen hebben?
reppiepeppie schreef:En wacht es, worden er geen bepaalde groene maatregelen verplicht in 2014 als je bouwt? Gaan ze de andere ook belasten? 'we verplichten u tot zonnepanelen maar u zal wel een vergoeding betalen'...
Als je bouwt worden de eisen op het vlak van uw "E-peil" toch ook steeds verhoogt met hogere kosten tot gevolg. Iemand die van z'n tak maakt?

Ik zou zeggen: wat met diegene die maar 4000Kwh verbruikte per jaar en voor 9.000 of 9.500 opwekt en nu met olieradiatoren werken op elektriciteit. In de zomer volle bak op het net zetten, meewerken aan het overbelasten van het net (wat de energieproducenten geld kost), GSC binnenhalen (idem) en in de winter het net leegroven (idem) door bij te verwarmen met elektrische vuurtjes om hun teller toch op NUL te krijgen. Normaal mag m'n maar panelen plaatsen volgens z'n normaal verbruik maar je kan 'n groene lening krijgen, fiscaal gunstig, en we kunnen profiteren, of de rest er moet voor opdraaien of het net ontploft kan hen niet schelen.

reppiepeppie
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer reppiepeppie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door reppiepeppie » 7 oktober 2012, 21:07

Wat PV betreft hoor je met velen op de 'reaktie rubriek' van HLN.be hoor.
''.....in de winter het net leegroven...'' :D :D :D

Geen enkele pv eigenaar betwist dat t oneerlijk is dat er geen netvergoeding is voor hen die een nulverbruik hebben.
Ik als pv eigenaar wil direct een CORRECTE en eerlijke vergoeding betalen, net zoals elke gebruiker vh net.
Nogmaals: geen enkel probleem om een correcte vergoeding te betalen, zo denken volgens mij 99% vd eigenaars erover.

Waar t om gaat, is dat men zomaar met een forfait afkomt. Ten eerste niet juist, ten tweede te hoog en ten derde oneerlijk.
En zoals steeds verandert men constant de spelregels.

jij bent het bewijs, spruit, dat de hetze tegen PV in de media heeft gewerkt. Hoe zetten we verschillende groepen tegen elkaar op om er beter van te worden?
Denk je nu echt dat de nettarieven gaan dalen als men zo'n vergoeding invoert? want was groene stroom niet de oorzaak vd stijgingen?
Eerst iets promoten en subsidieren, onder druk van europa, om dan de factuur door te schuiven, spelregels te evranderen en wrevel en tweespalt kweken.

Het probleem zit m bij onze beleidsmakers en hoe tganse systeem in elkaar zit! Daar zit de fout. Of moeten we aan de vreg en dnb vragen: neenee aub, geen gsc's voor mij, neenee dank u.

Maar ja, de massa 7000000 niet PV eigenaars zijn tevreden getemd, een weekje voor de verkiezingen. '200eu' goed zo! Eindelijk! Wat hadden ze eigenlijk gedacht?

'het net overbelasten' hahahaha ja, daar zullen die 200000 particulieren met hun 5% vd totale PV zeker voor zorgen.

Ale, laat er maar vlug een vergoeding komen, dan kan ik zonder schuldgevoel ''in de winter het net leegroven''(sic) benieuwd wiens schuld t dan zal zijn. Afspraak op 1/1/2015, als de prijzen terug vrij gelaten worden. Wie zal t dan zijn? De zolder isolatoren? Of de sociale tarieven? De 'gratis' kwh?

Drollie
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Drollie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Drollie » 8 oktober 2012, 08:48

Keuze tussen netvergoeding van 50€/kWp of slimme meter:
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 7_00325883

freetotax2005
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer freetotax2005
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door freetotax2005 » 8 oktober 2012, 09:02

de slimme meter kan wel een nog slechtere keuze zijn, die komt er bij mij niet in :)

Lukske
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Lukske
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Lukske » 8 oktober 2012, 09:17

Ach, er ging niks veranderen met die slimme meter voor zonnepaneeleigenaars zegden ze.
Via het tussenstapje van 50Euro/per kilowattuur zullen deze slimme meters dus toch dienen om injectietarieven aan te rekenen.
Het is zelfs de eerste "nuttige" toepassing voor de infrastructuurbeheerders van die dure ondingen. Het zal waarschijnlijk bij die ene blijven.
Maar ja niet gevreesd, door die slimme meter, beloven ze ons, zullen we veel minder verbruiken.

Misschien kan facebook nu eens nuttig van pas komen: op geregelde tijdstippen afspreken om op hetzelfde moment de installatie af te leggen. Zo kunnen we misschien een black-out genereren en zo de politici onder druk zetten.

lowietje
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer lowietje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door lowietje » 8 oktober 2012, 10:47

Ik lees zopas in de standaard, dat men ook bij teruglevering 5,7 Euro per 1000kw zou moeten betalen, met de slimme teller
Nu betalen om gratis elektriciteit aan mijn buur te leveren, en hem daarna ervoor te doen betalen, dit wordt een echte klucht?

Nu mijn garagist die 9,800 KWp liggen heeft, en weinig verbruik heeft, hij werkt alleen, zal zeker niet graag betalen om teruglevering te doen. Het belooft deze zomer dus lekker warm worden in zijn garage.

Nu mijn vrouw zal tijdens de zomer inplaats van de wasdraad te gebruiken, na de middag de droogkast aanleggen, komt dus goedkoper uit. Ik stel die aankoop van een A+40 droogkast maar even uit.

Als dat de bedoeling is van de groene energie, zou ik zeggen stop er mee.

reppiepeppie
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer reppiepeppie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door reppiepeppie » 8 oktober 2012, 11:01

En pas op, de slimme meters voor een 'prikje' he! Slechts 160eu! Voor de 50000 die ze nu al hebben geplaatst is het gratis maar voor de PV eigenaars 'een koopje'! ;D

Ik veronderstel dat ze ook ambtenaren in het stadhuis gaan aanstellen om de arme PV eigenaars te begeleiden in hun keuze: forfait of slimme meter. Want hey, niemand wil teveel betalen he.

Wanneer wordt de V-test aangepast?

Heeft Freya niet getwittert: 'mensen mogen slimme meters weigeren'? Dan zal ze nu een extraatje moeten bijtweeten: '...maar bepaalde zullen er voor moeten betalen'

Mensenlief toch, een nieuw VAA debacle is in de maak.

lowietje
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer lowietje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door lowietje » 8 oktober 2012, 11:20

@davy V

Lees dit maar, twee mogelijkheden.
Ik replikeerde op de slimme teller, zoals trouwens vermeld.

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 7_00325879" onclick="window.open(this.href);return false;

reppiepeppie
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer reppiepeppie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door reppiepeppie » 8 oktober 2012, 11:26

Hoeveel PV eigenaars? 200 000? Alé, dan zullen we maar es het rekensommetje maken:

800eu/slimme meter? Iedereen kiest voor de SM en niemand heeft al ene: Dus een kostenplaatje van maximum 160 miljoen euro.

Ik veronderstel dat de DNB's hun tarieven gaan omhoog doen om dit te betalen? Of nee, wacht es, de prijzen zijn 'bevroren'...

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

577 berichten
  • Pagina 20 van 39
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • …
  • 39
  • Volgende

Terug naar “Besparingstips”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy