Zonnepanelen
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: Zonnepanelen
Toch niet, er werd gesteld dat elk land een bepaald quota moest halen uit groene energie, volgens mij is niet gesteld dat dit enkel via het net moest. Volgens mij kon dit ook met standalone-systemen.Lukske schreef:'t is dat of boetes betalen aan Europa.
Euh, ja. Wat is je doelgroep als je gek staat te springen op 'n podium midden in verkiezingsmodus.stany schreef:Niet vergeten dat al die problemen in de eerste plaats gecreerd zijn door de sossen.
Alle gekheid op een stokje: hoe kan je zo lomp en doorzichtig zijn? Denkt VDL nu echt dat de mensen achterlijk zijn.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Blijkbaar zijn er toch wel wat mensen die eigenaars van zonnepanelen willen laten betalen ook al is dat toen niet ter sprake gekomen.
Het gaat mij niet om die vergoeding die we zouden moeten betalen maar wel om een overheid die mensen stimuleert om in iets in te stappen en nadien deze mensen financieel gaat aanpakken. Hoe kun je dan nog op een regering vertrouwen? Met pensioensparen hebben ze al aanpassingen gedaan. Wat als ze aan de woonbonus gaan komen en ook voor de reeds gesloten leningen? In principe kunnen ze het want er staat nergens dat de overheid deze financiële steun moet blijven geven. Hoeveel mensen calculeren die fiscale aftrek in bij hun budget? Benieuwd of de mensen die de eigenaars van zonnepanelen willen zien betalen ook deze maatregel terecht zouden vinden.
Het gaat mij niet om die vergoeding die we zouden moeten betalen maar wel om een overheid die mensen stimuleert om in iets in te stappen en nadien deze mensen financieel gaat aanpakken. Hoe kun je dan nog op een regering vertrouwen? Met pensioensparen hebben ze al aanpassingen gedaan. Wat als ze aan de woonbonus gaan komen en ook voor de reeds gesloten leningen? In principe kunnen ze het want er staat nergens dat de overheid deze financiële steun moet blijven geven. Hoeveel mensen calculeren die fiscale aftrek in bij hun budget? Benieuwd of de mensen die de eigenaars van zonnepanelen willen zien betalen ook deze maatregel terecht zouden vinden.
Er zijn geen zekerheden meer in het leven. Mij werd altijd gezegd dat de zon voor niets opkomt.Lukske schreef:'t is dat of boetes betalen aan Europa. Misschien kan VDL daar ook een bad bank voor oprichten.
De zon schijnt vandaag: kassa kassa
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Solidariteit noemt zoiets.dave1976 schreef:Blijkbaar zijn er toch wel wat mensen die eigenaars van zonnepanelen willen laten betalen ook al is dat toen niet ter sprake gekomen.

Homans en NVA moeten trouwens ook niet hoog van de toren blazen. Zij zaten bij in de regering toen Freya en co de GSC's stonden uit te delen. Om van de windmolenparken in zee nog maar te zwijgen
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
De GCS werden gelanceerd op 1 jan 2002 vanuit het Elektriciteisdecreet in de Vlaamse Regering (legislatuur 1999-2004)Davy V schreef:Homans en NVA moeten trouwens ook niet hoog van de toren blazen. Zij zaten bij in de regering toen Freya en co de GSC's stonden uit te delen. Om van de windmolenparken in zee nog maar te zwijgen

NV/A bestond toen nog niet.

Nog eentje die niet mee is. Is dat niet bij alles zo jongeman? Denk je dat eigenaars van PV-panelen nu de eerste uitzondering gaan zijn? Eerst aanmoedigen en als bijna iedereen erin zit: verplichten(*) en belasten!Dave1976 schreef:Blijkbaar zijn er toch wel wat mensen die eigenaars van zonnepanelen willen laten betalen ook al is dat toen niet ter sprake gekomen.
...Het gaat mij niet om die vergoeding die we zouden moeten betalen maar wel om een overheid die mensen stimuleert om in iets in te stappen en nadien deze mensen financieel gaat aanpakken.
(*) Een minimumaandeel hernieuwbare energie is verplicht voor alle nieuwbouw (of wat daarmee wordt gelijkgesteld)
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Dan hebben ze een hele legislatuur de tijd gehad om in te grijpen. Ze hebben dus niet gedaan.Spruitekop schreef:De GCS werden gelanceerd op 1 jan 2002 vanuit het Elektriciteisdecreet in de Vlaamse Regering (legislatuur 1999-2004)Davy V schreef:Homans en NVA moeten trouwens ook niet hoog van de toren blazen. Zij zaten bij in de regering toen Freya en co de GSC's stonden uit te delen. Om van de windmolenparken in zee nog maar te zwijgen![]()
NV/A bestond toen nog niet.Makkelijk target, je kan d'er niet naast blijkbaar. En om geheel juist te zijn: Ons Freya zat toen federaal onder Peeters II bij de lancering.
Ze hebben geprobeerd een net vergoeding in te voeren. Maar zonder veel succes ...Davy V schreef:[Dan hebben ze een hele legislatuur de tijd gehad om in te grijpen. Ze hebben dus niet gedaan.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Dat was op zich de meest eerlijke oplossing, belofte (GSC) behouden maar ook laten betalen voor de bijkomende kosten.
Maar zelfs dat is blijkbaar teveel gevraagd. Net als kleine kinderen die op bezoek zijn en die een speeltje in de handen gegeven wordt om ze stil te houden. Bij het verlaten van de woning achten ze dat intussen ook als het hunne.

Maar zelfs dat is blijkbaar teveel gevraagd. Net als kleine kinderen die op bezoek zijn en die een speeltje in de handen gegeven wordt om ze stil te houden. Bij het verlaten van de woning achten ze dat intussen ook als het hunne.

Dus als ik het goed begrijp spruitekop heb jij je nooit laten vangen door de overheid? Je doet niet aan pensioensparen?
je hebt je huis contant betaald? je hebt ook zeker geen zonnepanelen liggen?
waarschijnlijk ben ik naïever dan jou
je hebt je huis contant betaald? je hebt ook zeker geen zonnepanelen liggen?
waarschijnlijk ben ik naïever dan jou

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Geen PV-panelen, geen lening en inderdaad geen pensioensparen. Wat je zelf doet, doe je meestal beter. 

Zouden jullie nog aanraden om zonnepanelen te leggen?
http://zonstraalvzw.blogspot.be/2013/03 ... el-of.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zeker niet ! Je krijgt niks meer terug van de overheid en de panelen zijn technisch ook niet veel rendabeler dan die van de eerste generatie. Afwachten is de boodschap.yeahh schreef:Zouden jullie nog aanraden om zonnepanelen te leggen?
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
met de te verwachten stijgende elektriciteitsprijzen zeker wel!
We hebben er hier ook wel liggen, maar ik zou nu zeker wachten om een nieuwe installatie aan te leggen. (als je enkel het financieel standpunt bekijkt)
Eerst afwachten hoeveel de komende netvergoeding zal bedragen. Alleen met die cijfers kun je een correcte simulatie maken van het mogelijke rendement. Er zijn de komende jaren volgens mij ook geen prijsfluctuaties van de PV-panelen te verwachten, dus ik zou sowieso wachten.
Anders wordt het natuurlijk wanneer je er zou willen aanleggen uit overtuiging, of om de E-norm te halen bij een nieuwbouw, maar dat is hier niet aan de orde veronderstel ik.
Eerst afwachten hoeveel de komende netvergoeding zal bedragen. Alleen met die cijfers kun je een correcte simulatie maken van het mogelijke rendement. Er zijn de komende jaren volgens mij ook geen prijsfluctuaties van de PV-panelen te verwachten, dus ik zou sowieso wachten.
Anders wordt het natuurlijk wanneer je er zou willen aanleggen uit overtuiging, of om de E-norm te halen bij een nieuwbouw, maar dat is hier niet aan de orde veronderstel ik.