Zonnepanelen
-
anonymous6
Re: Zonnepanelen
Dat maakt wel een gigantisch verschil, en verklaart waarom ze panelen aanbieden aan 0,9 € per WP (wattpiek).
De opbrengst van de groene stroom certificaten (GSC) is immers voor hen, en dat is een belangrijk deel van je "rendement" qua zonnepanelen.
In het andere geval (= GSC-opbrengst voor uzelf), verdubbelt ineens de kostprijs naar 1,8 € per WP.
De opbrengst van de groene stroom certificaten (GSC) is immers voor hen, en dat is een belangrijk deel van je "rendement" qua zonnepanelen.
In het andere geval (= GSC-opbrengst voor uzelf), verdubbelt ineens de kostprijs naar 1,8 € per WP.
Ik wist dit niet.....dus bedrieglijke reclame. Bedankt voor je opzoekingswerk.Drollie schreef:En in de voorwaarde staat:
U bent, en blijft eigenaar zolang de installatie nog blijft produceren. Hiervoor vragen wij dat Eco-max het recht behoudt op de groene-stroom-certificaten gedurende 20 jaar. Dit wordt contractueel vastgelegd.
en verder:
U kan uiteraard ook de volledige installatie met 20 jaar garantie aankopen.
De certificaten behoudt u dan zelf.
Dezelfde installatie met volledige aankoop en behoud van de certificaten kost dan:
22 panelen x 250 Wp= 5500 Wattpiek x 1,8€/Wp = 9.900€ excl. BTW.
vg,
Pol
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Ha, daar is de adder al...
Maar 1,8 blijft scherp.
Nu, ik denk dat de enfinity magazijnen VOL liggen met hun panelen. Tvet is daar ook van de soep.
Maar 1,8 blijft scherp.
Nu, ik denk dat de enfinity magazijnen VOL liggen met hun panelen. Tvet is daar ook van de soep.
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Pol, dr staat dan ook een sterretje naast die aanbieding he.
En 'klik hier voor meer info'
Idd, ik heb nu op het sterretje geklikt...en het is al HEEL wat minder. Spijtig dat ik verkeerde info heb aangebracht. Maar zoals ik reeds eerder heb aangehaald, kan ik geen panelen zetten. De zon op een plat dak, met een verkeerde schouw en beschermde bomen....reppiepeppie schreef:Pol, dr staat dan ook een sterretje naast die aanbieding he.![]()
vg,
Pol
ik heb een tweeteller (dag nacht) voor elektriciteit. als ik zonnepanelen installeer draait de dagteller enkel terug. de nacht blijft staan. mijn dagteller komt op nul te staan en mijn nachtteller blijft eigenlijk lopen. Is het dan niet voordeliger om van teller te veranderen. enkel een dagteller te nemen?
De "nachtteller" geldt toch ook in het weekend (tweevoudig tarief)? Dus dan draait die ook terug. Bij ons is dat toch zo.
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Contacteer:
Inderdaad, als je zonnepanelen hebt draait enkel de dagteller terug, nooit de nachtteller.
Ik zie niet echt het nut om de nachtteller af te schaffen ... Een keer 8 uur 's avonds is de opbrengst van je zonnepanelen toch noppes
Ik zie niet echt het nut om de nachtteller af te schaffen ... Een keer 8 uur 's avonds is de opbrengst van je zonnepanelen toch noppes
dan werkt het maar 2 van de 7 dagen?! in de zomer is het toch langer licht? dan brengen ze toch meer op? dan moet je ook niet alles 'snachts meer laten "draaien", "zwieren" of ....
Carmen,
wij hebben zonnepanelen voor volledig gebruik en hebben onze nachtteller direct laten uitschakelen. Reden is door de week komt de opbrengst van de zonnepanelen op dagstroom en draait de teller terug en 's nachts geen opbrengst maar wel verbruik op nachtteller.
In het week-end draait de opbrengst de nachtteller terug, maar we hebben na een paar weken gemerkt dat de opbrengst de nachtteller niet genoeg compenseerde. Situatie vbv door de week heel goed weer in de zomer, maar juist in het week-end bewolkt of regent het en de opbrengst is minder.
De opbrengst van de dagteller kan je ook niet in vermindering brengen van de nachtteller.
wij hebben zonnepanelen voor volledig gebruik en hebben onze nachtteller direct laten uitschakelen. Reden is door de week komt de opbrengst van de zonnepanelen op dagstroom en draait de teller terug en 's nachts geen opbrengst maar wel verbruik op nachtteller.
In het week-end draait de opbrengst de nachtteller terug, maar we hebben na een paar weken gemerkt dat de opbrengst de nachtteller niet genoeg compenseerde. Situatie vbv door de week heel goed weer in de zomer, maar juist in het week-end bewolkt of regent het en de opbrengst is minder.
De opbrengst van de dagteller kan je ook niet in vermindering brengen van de nachtteller.
Héél juiste bemerking.... ik heb 3 mogelijkheden:
1. dagtarief
2. nachttarief
3. uniek nachttarief
Mijn dagtarief hou ik, indien er veel gebruikt wordt in de dag (wat normaal is) en minder in de nacht of het weekend is het ZEKER aangewezen om op dagtarief te gaan. (het verschil is te klein wat kosten betreft, zelfs zonder zonnepanelen)
Gewoon nachttarief moet je houden als je van plan bent enkel en alleen verbruik (hoog) te hebben in het weekend...
(doch eigenaardig genoeg is het Belgisch weder zo dat er steeds wind en regen is in het weekend... dus geen of bitter weinig opbrengst)
Mijn uniek nachttarief is voor vloerverwarming en kan ik niks mee doen, draait niet terug en kan ik ook niet laten wegvallen.
1. dagtarief
2. nachttarief
3. uniek nachttarief
Mijn dagtarief hou ik, indien er veel gebruikt wordt in de dag (wat normaal is) en minder in de nacht of het weekend is het ZEKER aangewezen om op dagtarief te gaan. (het verschil is te klein wat kosten betreft, zelfs zonder zonnepanelen)
Gewoon nachttarief moet je houden als je van plan bent enkel en alleen verbruik (hoog) te hebben in het weekend...
(doch eigenaardig genoeg is het Belgisch weder zo dat er steeds wind en regen is in het weekend... dus geen of bitter weinig opbrengst)
Mijn uniek nachttarief is voor vloerverwarming en kan ik niks mee doen, draait niet terug en kan ik ook niet laten wegvallen.
Toch even een opmerking voor wie zijn teller zou veranderen : een nieuwe teller begint op 0 en kan onmogelijk negatief draaien.
Dus wanneer de panelen opbrengen en de teller staat reeds teruggedraaid op 0 verliest u deze opbrengst.
Ik vermoed dat het beter is van van teller te veranderen in de donkere maanden of zie ik dit verkeerd?
Dus wanneer de panelen opbrengen en de teller staat reeds teruggedraaid op 0 verliest u deze opbrengst.
Ik vermoed dat het beter is van van teller te veranderen in de donkere maanden of zie ik dit verkeerd?
Wacht maar tot de maandelijkse opname (ipv de jaarlijkse) er door komt. In de zomermaanden zul je te veel produceren per maand, en in de wintermaanden te weinig. Zo kunnen ze een deel van de groenestroomcertificaten recupereren
Bepaal je de nieuwe teller zelf, als je bvb wilt stoppen met nachttarief?
Je moet toch gewoon afwachten en hopen dat de meting ter plaatse van je maatschappij zo lang mogelijk duurt na het plaatsen van je panelen... zo heb je nog een beetje tijd gehad om achteruit te draaien.
Of zie ik het verkeerd.
Je moet toch gewoon afwachten en hopen dat de meting ter plaatse van je maatschappij zo lang mogelijk duurt na het plaatsen van je panelen... zo heb je nog een beetje tijd gehad om achteruit te draaien.
Of zie ik het verkeerd.
@Luc B. Die plaatsing bepaal je zelf. Bij ons doe je telefonisch een aanvraag, paar dagen nadien ontvang een offerte.
Als je die betaald hebt kun je een afspraak maken. Ik dacht dat dit zo een 175 euro btw inbegrepen kost. Jouw meterstanden worden genoteerd en er volgt een afrekening.
Als je die betaald hebt kun je een afspraak maken. Ik dacht dat dit zo een 175 euro btw inbegrepen kost. Jouw meterstanden worden genoteerd en er volgt een afrekening.