Zonnepanelen: verschil in meterstand
Zonnepanelen: verschil in meterstand
Ik heb vastgesteld dat er een verschil van ongeveer 20% is in de meterstand van de omvormer SMA met die van de officiële (gsc)meter.
Alhoewel ik mij al tot verschillende instanties heb gewend krijg ik steeds verschillende antwoorden.
Ik ben nu van plan om van electrabel naar Ecopower over te stappen in de hoop een nieuwe meter te krijgen.
Iemand nog tips of gelijkaardige ervaring?
Alhoewel ik mij al tot verschillende instanties heb gewend krijg ik steeds verschillende antwoorden.
Ik ben nu van plan om van electrabel naar Ecopower over te stappen in de hoop een nieuwe meter te krijgen.
Re: Zonnepanelen: verschil in meterstand
Overstappen van leverancier, heeft niks te maken met je meter!
Je gaat geen andere meter krijgen door van leverancier te veranderen. De meter is de verantwoordelijkheid van de distributiebeheerder (eandis en consoorten).
Je gaat geen andere meter krijgen door van leverancier te veranderen. De meter is de verantwoordelijkheid van de distributiebeheerder (eandis en consoorten).
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De enige meterstand die correct is, is die van je officiele meter en van je gsc-teller, beiden zijn geijkt. De meetgegevens van je omvormer zijn het minst correct, maar dat maakt eigenlijk niet veel uit. Na enkele jaren loopt die steeds verder uit op je andere meters. Je kan die standen ook zelf resetten.
mijn tussenmeter geeft meer aan dan mijn omvormer.
ik ben tevreden hoewel ik vermoed dat de tussenmeter correct is en de omvormer niet.
trouwens; die gsc meter is uw eigendom. zet er een andere tussen als je denkt "profijt" te halen
ik ben tevreden hoewel ik vermoed dat de tussenmeter correct is en de omvormer niet.
trouwens; die gsc meter is uw eigendom. zet er een andere tussen als je denkt "profijt" te halen
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Is uw gscmeter juist aangesloten
De meter is de verantwoordelijkheid van de netbeheerder.movado schreef: ↑26 oktober 2018, 10:26 Ik heb vastgesteld dat er een verschil van ongeveer 20% is in de meterstand van de omvormer SMA met die van de officiële (gsc)meter.
Trouwens als ge overstap maakt naar Ecopower , zou dan alvast beginnen met eerst uw nachtmeter op rust te stellen.
Estate Guru believer.
Dat is toch normaal dat daar een verschil op zit. Volgens mij werken beide correct.
Je elektriciteits meter die meet toch alle stroom die binnen en buiten gaat. Daarachter zitten toch je zekeringen die naar al je stroomverbruikers gaan. Je zonnepannelen produceren ook en je SMA registreert dit. Niet alles wat je SMA registreert gaat via de binnenkomende meter naar buiten? Er zijn toch verbruikers in huis die om stroom kunnen vragen...
Die elektrische stroom die van de SMA naar de binnenkomende meter stroomt zal deze laatste toch niet altijd passeren als er binnen nog verbruikers zijn die stroom van de SMA vragen.
Je elektriciteits meter die meet toch alle stroom die binnen en buiten gaat. Daarachter zitten toch je zekeringen die naar al je stroomverbruikers gaan. Je zonnepannelen produceren ook en je SMA registreert dit. Niet alles wat je SMA registreert gaat via de binnenkomende meter naar buiten? Er zijn toch verbruikers in huis die om stroom kunnen vragen...
Die elektrische stroom die van de SMA naar de binnenkomende meter stroomt zal deze laatste toch niet altijd passeren als er binnen nog verbruikers zijn die stroom van de SMA vragen.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Bij mij geeft de gsc-meter wat meer aan dan de sma
@Morse We hebben het over de gsc-meter. Die meet wel degelijk de productie van de installatie.
Edit: je kan de meter zelf vervangen of laten vervangen en dat melden bij de netbeheerder. Bijvoorbeeld voor Infrax https://www.infrax.be/nl/Groene-stroom/ ... uctiemeter

@Morse We hebben het over de gsc-meter. Die meet wel degelijk de productie van de installatie.
Edit: je kan de meter zelf vervangen of laten vervangen en dat melden bij de netbeheerder. Bijvoorbeeld voor Infrax https://www.infrax.be/nl/Groene-stroom/ ... uctiemeter
je direct na je GSC-teller een nieuwe teller tussenplaatsen, zodat je alvast zicht krijgt op eventuele afwijkingen op de GSC-teller. Zo'n metertje kost het einde niet, en je kan dat gemakkelijk zelf doen.
voorbeelden op conrad: https://www.conrad.nl/zoeken?search=kwh ... pe=regular
voorbeelden op conrad: https://www.conrad.nl/zoeken?search=kwh ... pe=regular
Hoe ga je dat installeren tussen je GSC-meter en je elektriciteitsteller ?
Bij mij ging de GSC meter soms een tijdje niet vooruit. Het was er een van het digitale type. Ik heb hem laten vervangen door een mechanische type. Volgens mijn GSC plaatser was het geen alleenstaand geval.
Ik zou hem een tijdje dagelijks opnemen. Wijkt hij dagelijks een zelfde percentage af van uw omvormer, zou ik zeggen, niks aan de hand. Gaat de GSC meter soms niet vooruit en uw omvormer wel, vervangen. Bij mij was het nog garantie.
Ik zou hem een tijdje dagelijks opnemen. Wijkt hij dagelijks een zelfde percentage af van uw omvormer, zou ik zeggen, niks aan de hand. Gaat de GSC meter soms niet vooruit en uw omvormer wel, vervangen. Bij mij was het nog garantie.
je maakt de draden van je GSC naar de rest van de elektrische installatie los, bevestigd deze aan een extra stroommeter. De vrije aders die vanuit je elektrische installatie in je GSC-meter gingen, verbindt je met de andere zijde van de stroommeter; klaar. Je maakt een brug als het ware.
Als je motoren hebt (vb pompen) kan er in die circuits een blindstroom optreden die extra vermogen vereist voor het vloeien ervan. Afhankelijk van de plaatsing (in de circuits) van de meters kunnen die dan verschillen geven.
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf