Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Besparingstips
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Zonnepannelen vs afbetalen lening

Het leven wordt alsmaar duurder. Deel hier je tips om te besparen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
67 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende
voodoo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer voodoo
Verstuur privébericht

Re: Zonnepannelen vs afbetalen lening

• Citeer

Bericht door voodoo » 26 april 2020, 18:36

Ik weet het ook niet Scelle, ik heb mijn ouders al overtuigd om het wel te nemen.
Reden: de prijs is laag. Kost u iets van een 5 a 6000 euro en in mijn ogen gaat uw huis meer waard zijn hierdoor.
Het epc daalt en ook daar kijken mensen naar.
Die terugdraaiende meter, ik weet het niet, maar als men een transitie wil maken zal men ons toch weer vanalles gaan verplichten denk ik.
Extra taksen zijn ook nooit uitgesloten.
Ik weet nog toen ik mijn installatie liet leggen was deze zowat 4x mijn verbruik. Was toen zo en door certificaten maakte het niet uit. Ik heb dan elektrische vuurtjes gezet, maar dat gaf problemen met de zekering :-)
Een elektrische boiler voor in de winter / tussenseizoenen.
Een airco die ook warmt voor in de tussenseizoenen en zomer natuurlijk.

Dus ik vind het wel luxe! Maar als morgen de regering zegt, het terugdraai verhaal stopt, tja dan ga ik er anders over denken natuurlijk.

scelle
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer scelle
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door scelle » 26 april 2020, 19:10

En dan nu echt weer "on topic".

Ik heb deze week 2 mensen laten komen om ons huis te bekijken i.v.m. het plaatsen van de zonnepanelen.

De 2 offertes zijn :

Beiden raden aan om deze op onze garage te plaatsen -> is plat dak.
Of raden ze dit aan omdat er daar minder werk komt bij kijken?

Baltisolar -> via groepsaankoop 20% korting

Opbrengst KWH 3720 / 12 panelen / 5715€

BALTI SOLAR is trots u een OMNIUMGARANTIE VAN 20 JAAR
op de volledige installatie te kunnen bieden.
Deze garantie geldt ook op de omvormer en is inclusief werkuren en wisselstukken.

Mr Solar : Opbrengst KWH 3181 / 09 panelen / 4479€
Mr Solar : Opbrengst KWH 3661 / 09 panelen / 5588€

•15 jaar ipv 10 jaar op de omvormer (uitbreidbaar) verplaatsing, werkloon en onderdelen
• 25 jaar productgarantie op de panelen, verplaatsing, werkloon en onderdelen

Nu zou ik kijken wat ons verbruik momenteel is in 3 weken tijd om zo een jaarbalans te hebben.

Misschien een domme vraag : Verbruik je meer elektriciteit in de winter ook al verwarm je op aardgas. gebruikt de ketel ook veel elektriciteit of is dit verwaarloosbaar?

Hopelijk maken jullie me wijzer ;-)

Nairo
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Nairo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nairo » 26 april 2020, 20:47

Best duur,

Wij hebben offerte van 5200kp met 16 panelen. 5200€ zonder BTW, wel geen top merken maar zo minder risicovol als de terugdraaiende teller afgeschaft wordt.

voodoo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer voodoo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door voodoo » 26 april 2020, 21:04

Inderdaad. Op zonstraalforum kan je je offerte laten beoordelen. Dus je kan daar ook de prijzen zien die courrant zijn.

Philippe1
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Philippe1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Philippe1 » 26 april 2020, 22:14

Even onze situatie beschrijven:
Wij hebben onze zonnepanelen in augustus 2018 laten plaatsen.
Wij hebben 16 panelen van 300 Wp (glas/glas variante met een garantie van 30 jaar) en een omvormer van 3.68kW.
Ons elektriciteitsverbruik was destijds 2300 kWh dag en 2600 kWh nacht (dubbele teller).
De installatiekost was 6.230€ (1.30 EUR/Wp BTW inclusief) en 234€ om de dubbele teller te laten vervangen door een enkele teller.

De gemiddelde jaarproductie van onze panelen bedraagt 5160kWh, dus voldoende om ons volledig verbruik te dekken.
De jaarlijkse kostprijs van onze panelen bedraagt 307€ waarvan het grootste deel het prosumententarief is (281.56€ bij Infrax West).

Als wij ons normaal verbruik (2300 kWh dag + 2600 kWh nacht) zonder zonnepanelen zouden moeten betalen, dan is het huidige goedkoopste tarief (Mega variabel) 811€. Het verschil is dus 504€.

De terugbetalingstermijn is met de huidige prijzen ca. 13 jaar wat beduidend korter is dan de levensduur van de panelen, dus is de investering rendabel.

Nairo
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Nairo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nairo » 26 april 2020, 22:51

Philippe1 schreef: ↑26 april 2020, 22:14 Even onze situatie beschrijven:
Wij hebben 16 panelen van 300 Wp (glas/glas variante met een garantie van 30 jaar) en een omvormer van 3.68kW.
Ons elektriciteitsverbruik was destijds 2300 kWh dag en 2600 kWh nacht (dubbele teller).
De installatiekost was 6.230€ (1.30 EUR/Wp BTW inclusief) en 234€ om de dubbele teller te laten vervangen door een enkele teller.

De gemiddelde jaarproductie van onze panelen bedraagt 5160kWh, dus voldoende om ons volledig verbruik te dekken.
De jaarlijkse kostprijs van onze panelen bedraagt 307€ waarvan het grootste deel het prosumententarief is (281.56€ bij Infrax West).

Als wij ons normaal verbruik (2300 kWh dag + 2600 kWh nacht) zonder zonnepanelen zouden moeten betalen, dan is het huidige goedkoopste tarief (Mega variabel) 811€. Het verschil is dus 504€.

De terugbetalingstermijn is met de huidige prijzen ca. 13 jaar wat beduidend korter is dan de levensduur van de panelen, dus is de investering rendabel.
Bij welke leverancier zit jij dan? Goedkoopste hier is 2000€ voor een verbruik van 7500kwh. Dag en nacht

Philippe1
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Philippe1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Philippe1 » 26 april 2020, 23:27

Bij welke leverancier zit jij dan? Goedkoopste hier is 2000€ voor een verbruik van 7500kwh. Dag en nacht
Ik heb net op https://www.mijnenergie.be/ nagerekend wat de kostprijs is voor mijn situatie (2300kWh dag + 2600kWh nacht) in de zone van Infrax west. De goedkoopste aanbieder is voor het moment Mega variabel met een kost van ca. 811€ inclusief een korting van 150€ via mijnenergie.be.

Philippe1
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Philippe1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Philippe1 » 26 april 2020, 23:41

Misschien een domme vraag : Verbruik je meer elektriciteit in de winter ook al verwarm je op aardgas. gebruikt de ketel ook veel elektriciteit of is dit verwaarloosbaar?
In de winter verbruik je ongeveer 20% meer elektriciteit dan in de zomer (meer verlichting, circulatiepompen verwarming,...).

Baltisolar -> via groepsaankoop 20% korting

Opbrengst KWH 3720 / 12 panelen / 5715€

BALTI SOLAR is trots u een OMNIUMGARANTIE VAN 20 JAAR
op de volledige installatie te kunnen bieden.
Deze garantie geldt ook op de omvormer en is inclusief werkuren en wisselstukken.

Mr Solar : Opbrengst KWH 3181 / 09 panelen / 4479€
Mr Solar : Opbrengst KWH 3661 / 09 panelen / 5588€

Dit lijken dure offertes (1.40 tot 1.54€ perk kWh opbrengst). Mijn installatie heeft mij 1.38€ gekost per kWh opbrengs BTW inclusief (6%). De werkelijke opbrengst is wel ca. 14% meer dan de gegarandeerde opbrengst.

Steven7
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Steven7
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Steven7 » 26 april 2020, 23:42

Dan ga je ervan uit dat je panelen niet degraderen, je brandverzekering niet duurder wordt, er geen pannen kapot geslagen worden waar je dan achteraf pas bij uitkomt als het begint door te lekken, dat de firma die die garanties geeft niet failliet gaat en dat het geld dat je anders zou beleggen 0 procent rendement zou opbrengen.

Philippe1
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Philippe1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Philippe1 » 27 april 2020, 00:00

Dan ga je ervan uit dat je panelen niet degraderen, je brandverzekering niet duurder wordt, er geen pannen kapot geslagen worden waar je dan achteraf pas bij uitkomt als het begint door te lekken, dat de firma die die garanties geeft niet failliet gaat en dat het geld dat je anders zou beleggen 0 procent rendement zou opbrengen.
De panelen degraderen wel degelijk daarom hebben wij glas/glas panelen gekozen die de laagste degradatiegraad hebben. De Duitse producent garandeert een rendement van 87% na 30 jaar. Dit is een vermindering van de opbrengst van 0.46% per jaar. Mijn panelen produceren nu ca. 29% meer dan mijn verbruik dus ik heb nog reserve om de degradatie op te vangen. Na 30 jaar zullen mijn panelen nog altijd 12% meer produceren dan mijn verbruik. Ik mag dus rekenen dat mijn verbruik gedekt wordt door mijn panelen.

Mijn brandverzekering is niet duurder geworden na de installatie van de nieuwe zonnepanelen ca. 2 jaar geleden (Belfius verzekeringen). Ik heb dat expliciet nagevraagd bij de maatschappij.

Ik heb geen lekken ontdekt in de 2 jaar dat de panelen op ons dak liggen. Je moet natuurlijk een goede installateur kiezen.

Je weet nooit of de firma die de garanties geeft niet failliet zal gaan. Daarom kies je best voor kwalitatieve panelen die de garantie niet nodig hebben.

Het geld heb ik geleend via een heropname van mijn hypotheeklening en wordt dus over 20 jaar terugbetaald met een jaarlijkse fiscale recuperatie die er samen met de inflatie en de opbrengst van het kapitaal dat ik maar over de termijn van 20 jaar moet betalen voor zorgt dat ik een negatieve rente betaal. Dit wil zeggen dat de lening nog geld opbrengt.

iejoor
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer iejoor
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door iejoor » 27 april 2020, 05:49

Beste scele,
Mijn vaillant, verbruikte in 2019 11282kwh aardgas voor de verwarming en 116kwh aan elektriciteit. In de zomermaanden 1,5kwh elektriciteit per maand.
Het verbruik in elektriciteit is slechts 1% van het totaal verbruik maar in euro uitgedrukt zal dit afhankelijk van de tarieven en zonder panelen waarschijnlijk 4% of meer zijn.
(Mijn tarieven ken ik niet van buiten .)
Voor mijn part niet zomaar verwaarloosbaar.

platin
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer platin
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door platin » 27 april 2020, 08:41

Nairo schreef: ↑26 april 2020, 22:51

Bij welke leverancier zit ge zelf ook niet onbelangrijk.
Luminus , Engie ?
Estate Guru believer.

Tissik9
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Tissik9
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Tissik9 » 27 april 2020, 09:24

Philippe1 schreef: ↑27 april 2020, 00:00
De panelen degraderen wel degelijk daarom hebben wij glas/glas panelen gekozen die de laagste degradatiegraad hebben. De Duitse producent garandeert een rendement van 87% na 30 jaar. Dit is een vermindering van de opbrengst van 0.46% per jaar. Mijn panelen produceren nu ca. 29% meer dan mijn verbruik dus ik heb nog reserve om de degradatie op te vangen. Na 30 jaar zullen mijn panelen nog altijd 12% meer produceren dan mijn verbruik. Ik mag dus rekenen dat mijn verbruik gedekt wordt door mijn panelen.

Mijn brandverzekering is niet duurder geworden na de installatie van de nieuwe zonnepanelen ca. 2 jaar geleden (Belfius verzekeringen). Ik heb dat expliciet nagevraagd bij de maatschappij.

Ik heb geen lekken ontdekt in de 2 jaar dat de panelen op ons dak liggen. Je moet natuurlijk een goede installateur kiezen.

Je weet nooit of de firma die de garanties geeft niet failliet zal gaan. Daarom kies je best voor kwalitatieve panelen die de garantie niet nodig hebben.

Het geld heb ik geleend via een heropname van mijn hypotheeklening en wordt dus over 20 jaar terugbetaald met een jaarlijkse fiscale recuperatie die er samen met de inflatie en de opbrengst van het kapitaal dat ik maar over de termijn van 20 jaar moet betalen voor zorgt dat ik een negatieve rente betaal. Dit wil zeggen dat de lening nog geld opbrengt.
Het is niet goed om meer te produceren dan je verbruikt. Want je krijgt geen vergoeding voor de te veel geproduceerde elektriciteit.
Als je het totale rendement wil berekenen dan moet je niet alleen rekening houden met de daling van de opbrengst van de zonnepanelen maar ook met de stijging van de elektriciteitsprijzen en prosumententarief. Ik heb dat voor mezelf berekend na de installatie in 2018. Maat wat blijkt: het prosumententarief is gedaald (dat is dus goed voor mij), het was zonniger dan verwacht (dat is ook goed voor mij) en de elektriciteitsprijzen stijgen minder snel (dat is niet goed voor mij). Ik wil maar zeggen dat een rendementsberekening altijd een inschatting zal zijn en dat je pas achteraf kunt zien wat het echte rendement is.

Steven7
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Steven7
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Steven7 » 27 april 2020, 10:14

Philippe1 schreef: ↑27 april 2020, 00:00

Toen wij in ongeveer 2013 zonnepanelen legden leek die firma ook betrouwbaar. We kenden nog mensen die daar panelen bij genomen hadden en hebben mensen gebeld die er ook tevreden over waren. Wat meer kan je nog doen?
Hoe kan je weten dat de firma zo betrouwbaar is dat ze niet failliet kan gaan of omzichtig genoeg te werk gaat dat er geen pannen sneuvelen?
Die panelen zijn wel nog in de "gouden" periode gelegd. 32.000 euro betaald, 50.000 euro subsidie over 20 jaar, 40 procent inbrengbaar in de belastingen, de eerste 2-3 jaar ervan bestond er ook nog geen prosumententarief en bovendien gratis elektriciteit.

Met uw fiscale constructie kan ik nog aannemen dat je er aan uit kan. 6300 euro aan 3 procent wordt na 20 jaar ook 11300 euro en aan 2 procent 9300. Wat demontage en recyclage achteraf zullen kosten blijft ook nog een vraagteken.
Zelf zou ik het niet meer doen in de huidige omstandigheden. Het blijft natuurlijk een gok die in bepaalde omstandigheden positief kan uitpakken.

6ilverfox
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer 6ilverfox
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door 6ilverfox » 27 april 2020, 11:17

SamBG schreef: ↑25 april 2020, 20:40
scelle schreef: ↑25 april 2020, 20:22

Zou ik beschaamd moeten zijn om daar van te "profiteren" omdat ik verplicht moet stempelen door omstandigheden?

-> 27 jaar werken zonder 1 dag te stempelen
-> 27 jaar (veel) belastingen betalen voor iedereen die niet werkt, mensen die er niets kunnen aan doen heb ik geen problemen mee. Maar er zijn anderen . . .
-> Nu gebruik maken van iets dat de regering aanbied -> en dit investeren in iets waar ik anders moet voor lenen.

Ps : en dan heb ik het toch niet gedaan maar mijn lening wel verder afbetaald
Silverfox waarschijnlijk:
- 27 jaar zonder één dag te werken;
- 27 jaar geen belastingen betaald;
- altijd op kosten van de maatschappij geleefd; gezien niet kredietwaardig bij een bank...
- oja... hij leeft in een sociale woning... en geniet van zijn vakantie onder de zon.
- zijn "forumnaam" alleen al... pffff.
Het is toch o zo makkelijk om mensen hun rekening te maken. Ik zal jullie moeten teleurstellen, ik ben 1 van de vele mensen in de zorgsector die dagelijks het beste van zichzelf mag/wil geven. Mensen die bewust zich inzetten voor hun medemens en dit ook heel graag doen. Een van de velen die de eerste dagen door de hamsteraars s'avonds na het werk in lege winkels terecht kon. Maar nergens ging klagen of zagen hierover. Zeker geen afgunst naar mensen die geholpen worden die het nodig hebben!

Realistisch genoeg om te beseffen eens de crisis achter de rug we snel weer back as usual zullen ervaren en niet meer middelen binnen onze sector zullen krijgen ondanks dat dit broodnodig is.

P.S. Wil je nu een proficiat omdat je jouw lening die je kan afbetalen afbetaald hebt? Allé proficiat!

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

67 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende

Terug naar “Besparingstips”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy