Zonnepannelen vs afbetalen lening
Re: Zonnepannelen vs afbetalen lening
Dat kan u nog enorm veel schelen. 100 euro of meer per jaar.scelle schreef: ↑3 mei 2020, 08:52 Momenteel aan het kijken om te veranderen van energie leverancier.
Is deze van elektriciteit nog super belangrijk?
Als uw zonnepanelen bv 3500kwh opwekken en je verbruikt 3500kwh, maakt de prijs dat je betaald aan de leverancier dan nog belangrijk?
Ik denk van niet maar ben niet zeker
Doe de vtest met 0 verbruik en met 100 verbruik. Kijk welke er als beste uitkomt en voila.
Thanxs Vooddo,
Vandaag houden we ons bezig met leveranciers te vergelijken ;-)
Corona is toch nog voor iets goed :-(
Vandaag houden we ons bezig met leveranciers te vergelijken ;-)
Corona is toch nog voor iets goed :-(
Heb ook eens vlug een simulatie gedaan en toch van 1 ding verschoten:
Ik had streeds gelezen dat je met zonnepanelen, het beste bij ecopower zit.
Als ik die bekijk, dan zie je dat ze met een 0 verbruik inderdaad interessant zijn, daar ze geen vaste vergoeding aanrekenen.
Maar vanaf dat je maar het minste verbruik hebt, dan schiet de prijs daar serieus de hoogte in!!
Hun tarief is 26,75 c€/kWh, terwijl bij de anderen dit onder de 5 c€/kWh zit (bv essent groen zit op 2,42 c€/kWh).

Je bekijkt het fout anonymous.
Geef eens een verbruik van 1000kwh in. Dan zie je bij de goedkoopste, hier toch, 19,9 cent per kWh. Bij Ecopower 25 cent.
Houd ook rekening met vast en variabel.
De prijzen van Ecopower zijn inclusief alle racen en kosten.
In ben nog niet zo gek lang bij Ecopower. Vroeger was eni interessanter voor mij. Kost 5euro, toen, 20 euro korting voor elektronische facturen en domiciliëring. Toch een jaar of 5 gebruik van kunnen maken . Samen met de afschaffing van de gratis kWh per gezin zijn zij ook duurder geworden.
Geef eens een verbruik van 1000kwh in. Dan zie je bij de goedkoopste, hier toch, 19,9 cent per kWh. Bij Ecopower 25 cent.
Houd ook rekening met vast en variabel.
De prijzen van Ecopower zijn inclusief alle racen en kosten.
In ben nog niet zo gek lang bij Ecopower. Vroeger was eni interessanter voor mij. Kost 5euro, toen, 20 euro korting voor elektronische facturen en domiciliëring. Toch een jaar of 5 gebruik van kunnen maken . Samen met de afschaffing van de gratis kWh per gezin zijn zij ook duurder geworden.
Dat was inderdaad geen goede service, maar ik ben gegaan voor de goedkoopste leverancier via een groepsaankoop van Energent. Ik heb van april tot oktober een normale productie gehad. En ik heb de voorspelde elektriciteitsproductie.
Goed dat je toch al productie had van april tot oktober, anders was het een verloren jaar geweest
Als gemeten binnen twee meteropnamen je PV-productie hoger of gelijk is aan je verbruik zit je bij Ecopower altijd goed.anonymous schreef: ↑3 mei 2020, 12:43Heb ook eens vlug een simulatie gedaan en toch van 1 ding verschoten:
Ik had streeds gelezen dat je met zonnepanelen, het beste bij ecopower zit.
Als ik die bekijk, dan zie je dat ze met een 0 verbruik inderdaad interessant zijn, daar ze geen vaste vergoeding aanrekenen.
Maar vanaf dat je maar het minste verbruik hebt, dan schiet de prijs daar serieus de hoogte in!!
Hun tarief is 26,75 c€/kWh, terwijl bij de anderen dit onder de 5 c€/kWh zit (bv essent groen zit op 2,42 c€/kWh).
![]()
![]()
![]()
Juist omdat ze een all in prijs hanteren. Hoe lager je verbruik hoe lager de all in factuur.
De vaste kosten en netkosten zijn voor iedere leverancier binnen hetzelfde netgebied gelijk. Als een leverancier een lage kWh prijs hateert kan je bij een laag verbruik in verhouding bij laag verbruik minder besparen want de vast ekosten wegen meer door. Omgekeerd bij een hoog verbruik. Dan wegen de vaste kosten minder zwaar door tov de afnamekosten.
Je vergelijking is dan ook niet correct. Je vergelijkt de prijs van Ecopower incl. netkosten met de naakte stroomprijs van Essent.
Bij geen of laag verbruik is Ecopower dus voordeliger want je hebt geen kosten of je kan de vaste kosten evenredig drukken omdat ze in de verbruikskosten worden meergerekend.
Bij veel oververbruik of verbruik kies je beter voor een leverancier met een vaste kost en een laag tarief per afgenomen kWh.
Ecopower hanteert ook geen dag- en nachttarief maar een eenheidstarief onafhankelijk van het tijdstip van afname. Prosumenten hebben meestal daar ook een voordeel bij. Toch als ze hun dubbele meting laten uitschakelen.