Zwarte lijst Lening vergelijken
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
Zwarte lijst Lening vergelijken
Hallo iedereen,
Er zijn verschillende instantie's waar je geld kunt lenen als je een eigendom hebt.
Mijn hypotheek loopt nog tot April 2018. Openstaande hypotheek is +/- 9.000€ (3 maand terug)
Waarde appartement is 125.000€ (Veel meer na renovatie natuurlijk)
Door verschillende tegenslagen in de schulden geraakt. (25.000€)
Ben zelfstandige, eenmanszaak, werkonbekwaam sinds 08/2016.
Sociale bijdrage niet in orde, dus geen uitkering ziekenkas.
Vrijstelling aangevraagd, maar duurt 6 tot 9 maanden !!!
Kaskrediet (800€) niet tijdig aangezuiverd, dus...Zwarte Lijst !!!
Dus.... 0,0000 € Inkomen
Alle dagen opstaan en gaan slapen met die financiële shit in je hoofd...doet er mentaal geen goed aan.
Eigen bank (Belfius) geeft negatief advies uiteraard.
Paar maanden terug eens informatief bij Mevr. Leemans binnen gestapt.
schulden 25.000
Hypotheek 9.000
Notariskosten 3.500
Extra Reserve 7500
Totaal: 45.000€
Terugbetaling aan 9,99 Jkp was 436€ over 20 jaar = 104.640€
Vind ik toch wat overdreven... Dus ik op zoek naar vergelijkingen.
Heb niks gevonden van vergelijkende tarieven.
Ik zou verschillende kredietmakelaars kunnen contacteren voor een vergelijking.
Maar blijkbaar krijg je dan een soort vermelding zoals "klant vraagt op vele plaatsen lening aan"
Waardoor je dan sowieso een negatief advies krijgt.
Graag had ik dus tips verkregen hoe dit het beste aan te pakken.
Of is het steeds aan het tarief van 9,99%
Wil terug vooruit kunnen kijken, en geen schrik hebben als er een auto stopt, dat het een deurwaarder is die
men kot komt leeg halen, of men auto komt opladen.
Dank voor jullie feedback...
Er zijn verschillende instantie's waar je geld kunt lenen als je een eigendom hebt.
Mijn hypotheek loopt nog tot April 2018. Openstaande hypotheek is +/- 9.000€ (3 maand terug)
Waarde appartement is 125.000€ (Veel meer na renovatie natuurlijk)
Door verschillende tegenslagen in de schulden geraakt. (25.000€)
Ben zelfstandige, eenmanszaak, werkonbekwaam sinds 08/2016.
Sociale bijdrage niet in orde, dus geen uitkering ziekenkas.
Vrijstelling aangevraagd, maar duurt 6 tot 9 maanden !!!
Kaskrediet (800€) niet tijdig aangezuiverd, dus...Zwarte Lijst !!!
Dus.... 0,0000 € Inkomen
Alle dagen opstaan en gaan slapen met die financiële shit in je hoofd...doet er mentaal geen goed aan.
Eigen bank (Belfius) geeft negatief advies uiteraard.
Paar maanden terug eens informatief bij Mevr. Leemans binnen gestapt.
schulden 25.000
Hypotheek 9.000
Notariskosten 3.500
Extra Reserve 7500
Totaal: 45.000€
Terugbetaling aan 9,99 Jkp was 436€ over 20 jaar = 104.640€
Vind ik toch wat overdreven... Dus ik op zoek naar vergelijkingen.
Heb niks gevonden van vergelijkende tarieven.
Ik zou verschillende kredietmakelaars kunnen contacteren voor een vergelijking.
Maar blijkbaar krijg je dan een soort vermelding zoals "klant vraagt op vele plaatsen lening aan"
Waardoor je dan sowieso een negatief advies krijgt.
Graag had ik dus tips verkregen hoe dit het beste aan te pakken.
Of is het steeds aan het tarief van 9,99%

Wil terug vooruit kunnen kijken, en geen schrik hebben als er een auto stopt, dat het een deurwaarder is die
men kot komt leeg halen, of men auto komt opladen.
Dank voor jullie feedback...
Re: Zwarte lijst Lening vergelijken
1)kan je ondertussen al werken?
2)heb je met alle instanties al overleg gepleegd? rsz, leveranciers, bank?
3)is de huidige waarde van het appartement al eens onder de loep genomen?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
1) Wil zeker terug gaan werken, en zal ook moeten, want alles is letterlijk op !!!wim2017 schreef:1)kan je ondertussen al werken?
Controlearts van CM zei me nog dat ik gerust terug deeltijds kon gaan werken, en ook in ziekenkas blijven.
Zodoende kon ik rustig terug opbouwen.
Toen wist ik wel nog niet dat ik niets zou krijgen...
2) RSZ...dan praat je precies tegen ne robot, Leveranciers hebben al héééél veel geduld gehad.
En de bank...tja... ze verklaren me gek als ik naar Mevr. Leemans zou gaan...Maar daarnaast een oplossing bieden...
Nee hoor...
3) Waarde appartement is vastgesteld door zeer gekend makelaar hier in de buurt.
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Je bent alleenstaande?
Indien wel, echt, doe jezelf een plezier en probeer je eigendom te verkopen. Wat ben je met een dak boven je hoofd dat zogezegd het uwe is, als ze het op een gegeven moment kunnen afnemen en je er minder uithaalt dan dat je dat nu mogelijks zou kunnen als je het zelf te koop zet?
Kies voor zekerheid, want als je er nu nog maar eens een lening bijhaalt, ben je in het begin van de vicieuze cirkel aan het rollen...
Indien wel, echt, doe jezelf een plezier en probeer je eigendom te verkopen. Wat ben je met een dak boven je hoofd dat zogezegd het uwe is, als ze het op een gegeven moment kunnen afnemen en je er minder uithaalt dan dat je dat nu mogelijks zou kunnen als je het zelf te koop zet?
Kies voor zekerheid, want als je er nu nog maar eens een lening bijhaalt, ben je in het begin van de vicieuze cirkel aan het rollen...
Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
Als je appartement verkoopt moet je opnieuw huren. Je hebt dan misschien wel geld op je spaarboek maar zonder inkomsten ben je zowiezo reservekandidaat.
Verkoop op lijfrente is misschien een piste.
Verkoop op lijfrente is misschien een piste.
Appartement verkopen zou ik niet doen.Je eigenlijke schuld is maar 25.800 euro. De schuld /lening van je appartement zou je niet echt als een schuld moeten zien, omdat je ook moet wonen.
Een lening of een heropname van je hypothecaire lening doen of aangaan drijft je schuld enkel maar op, en zou ik dus zeker niet doen.
Je probleem is dat je geen inkomsten hebt. Zou dus als de bliksem een inkomen zoeken, en dat geeft de schuldeisers ook vertrouwen om je schuld die je hebt af te bouwen. En mogelijks na termijn kan je dan eventueel bij de bank een lening krijgen.
Je kan kontakt opnemen met het ocmw, die zijn er ook voor zelfstandige in problemen verder te helpen.
http://www.dyzo.be/failliet/heb-je-recht-op-leefloon
Een lening of een heropname van je hypothecaire lening doen of aangaan drijft je schuld enkel maar op, en zou ik dus zeker niet doen.
Je probleem is dat je geen inkomsten hebt. Zou dus als de bliksem een inkomen zoeken, en dat geeft de schuldeisers ook vertrouwen om je schuld die je hebt af te bouwen. En mogelijks na termijn kan je dan eventueel bij de bank een lening krijgen.
Je kan kontakt opnemen met het ocmw, die zijn er ook voor zelfstandige in problemen verder te helpen.
Laatst gewijzigd door ludo op 14 februari 2017, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zou toch proberen met de eigen bank te onderhandelen. Zij gaan je willen helpen vanaf dat je een inkomen hebt v boven de 900 euro.
Dus zorg dat je werk hebt. Beter gisteren dan vandaag.
Ik zou nu alles aannemen. Postbode, vuilnisbelader, buschauffeur, alles wat de gezondheid toestaat.
Als je dan stilletjes aan bezig bent kan je voorstellen om je hypotheek op 10 Jr terug te betalen. Uiteraard moet je dan goede wil tonen, maar dat zal wel lukken!
Wat ik u ook zou aanraden is om naar het ocmw te gaan. Vraag budgetbeheer aan. Zij hebben tonnen ervaring en kunnen u aan een Job helpen, zeker als er goede wil is!
Dus zorg dat je werk hebt. Beter gisteren dan vandaag.
Ik zou nu alles aannemen. Postbode, vuilnisbelader, buschauffeur, alles wat de gezondheid toestaat.
Als je dan stilletjes aan bezig bent kan je voorstellen om je hypotheek op 10 Jr terug te betalen. Uiteraard moet je dan goede wil tonen, maar dat zal wel lukken!
Wat ik u ook zou aanraden is om naar het ocmw te gaan. Vraag budgetbeheer aan. Zij hebben tonnen ervaring en kunnen u aan een Job helpen, zeker als er goede wil is!
Opnieuw gaan huren lost niets op. Als je daarnaast de laatste berichtgevingen ziet om een hypotheek te verkrijgen...
Trouwens, ben reeds de 40 gepasseerd. heb geen zin om volledig opnieuw te beginnen als ik tegen de 50 ben.
En huren kost me zelfs meer dan die afbetaling van 436€.
Ik ben trouwens bezig met een offerte welke reeds voor 99% rond is. Een Job van een week.
Probleem is dat ik een existentiële crisis heb (vorm van Burn-Out)
Komt door altijd maar door te blijven gaan, en te redeneren dat geen enkel probleem niet kan opgelost worden.
Maar door nooit naar men eigen ik/lichaam/geest te luisteren ben ik gecrached.
Heel die situatie heeft alles erger gemaakt natuurlijk.
Alle dagen sta ik op, en ga ik slapen met die gedachte van men schulden.
Ik kan me gewoonweg niet deftig concentreren met die continue gedachte.
Maar dit wil ik terug opbouwen, door een job te doen, en dan even terug tot rust te komen, en dan terug een job doen.
Dokter heeft me absoluut afgeraden om dingen te forceren.
Heb in de 23 jaar dat ik werk, geen dag zonder werk gezeten, en maar amper ziek geweest.
Heb ik fouten gemaakt en stommiteiten begaan ?? Wees maar zeker !!!!
Maar ik probeer te leren van men fouten...
Maar ik wil eigenlijk gewoon weten of die 9,99 (of 9,90%) de normale gang van zaken is in zulke situatie's.
Ik wil gewoon een eerlijke kans om terug die levendige/vitale persoon te zijn die ik vroeger was...
Trouwens, ben reeds de 40 gepasseerd. heb geen zin om volledig opnieuw te beginnen als ik tegen de 50 ben.
En huren kost me zelfs meer dan die afbetaling van 436€.
Ik ben trouwens bezig met een offerte welke reeds voor 99% rond is. Een Job van een week.
Probleem is dat ik een existentiële crisis heb (vorm van Burn-Out)
Komt door altijd maar door te blijven gaan, en te redeneren dat geen enkel probleem niet kan opgelost worden.
Maar door nooit naar men eigen ik/lichaam/geest te luisteren ben ik gecrached.
Heel die situatie heeft alles erger gemaakt natuurlijk.
Alle dagen sta ik op, en ga ik slapen met die gedachte van men schulden.
Ik kan me gewoonweg niet deftig concentreren met die continue gedachte.
Maar dit wil ik terug opbouwen, door een job te doen, en dan even terug tot rust te komen, en dan terug een job doen.
Dokter heeft me absoluut afgeraden om dingen te forceren.
Heb in de 23 jaar dat ik werk, geen dag zonder werk gezeten, en maar amper ziek geweest.
Maar ik wil eigenlijk gewoon weten of die 9,99 (of 9,90%) de normale gang van zaken is in zulke situatie's.
Ik wil gewoon een eerlijke kans om terug die levendige/vitale persoon te zijn die ik vroeger was...
9,90% denk ik dat tarief is van een persoonlijke lening , en de maximum terug betaling is 48 of 60 maanden.
Voor heropname van je reeds betaalde hypothecaire lening zal het tarief merkelijk lager liggen. En niet te vergeten dat je die bijkomende lening ook moet betalen. Als je dan geen werk of inkomsten hebt sta je verder van huis,en wordt er uiteindelijk beslag gelegd.
Voor heropname van je reeds betaalde hypothecaire lening zal het tarief merkelijk lager liggen. En niet te vergeten dat je die bijkomende lening ook moet betalen. Als je dan geen werk of inkomsten hebt sta je verder van huis,en wordt er uiteindelijk beslag gelegd.
Laatst gewijzigd door ludo op 14 februari 2017, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Dyzo heeft al een aantal zaken geregeld voor mij. Twas mijn boekhouder die hiermee afkwam.ludo schreef:Appartement verkopen zou ik niet doen.Je eigenlijke schuld is maar 25.800 euro. De schuld /lening van je appartement zou je niet echt als een schuld moeten zien, omdat je ook moet wonen.
maar ze kunnen ook maar zoveel doen...
Daar ik een E.Z. heb ben ik volledig aansprakelijk.
Vandaag ben ik gaan praten met OCMW op aanraden van CM.
Leefloon 856€ (of zoiets) Maar 1 job doen... en alles valt weg.
(Daarnaast..het woord leefloon alleen al... maakt me misselijk...)
Dame was wel zeer vriendelijk, en heeft toch een goede tip gegeven.
Juridische bijstand arbeidsrechtbank.
Dit heb ik ook aan mijn bank "proberen" duidelijk te maken..Maar ze zeggen gewoonweg...sorry wij kunnen u niet helpen.ludo schreef:9,90% denk ik dat tarief is van een persoonlijke lening , en de maximum terug betaling is 48 of 60 maanden.
Ze verwijzen steeds naar de Zwarte Lijst. Dat ze daar omtrent niets kunnen doen.
Maxke schreef:
Het is een eerlijke en oprechte vraag. Maar als u 23 jaar quasi elke dag gewerkt hebt, en pas sinds zes maanden werkonbekwaam bent, en uw enige asset een woonst is van 'slechts' 125.000 EUR. Waaraan hebt u dan de afgelopen 23 jaar uw geld gespendeerd?
Trouwens, ik zie persoonlijk het nut niet in van bij Mevrouw Leemans te lenen om uw hypotheek terug te betalen (en welke notariskosten van 3.500 EUR zijn dat juist?). After all, wat denkt u dat de deurwaarder zal opschrijven als u mevrouw Leemans niet meer kunt terugbetalen? Juist ja, uw 'hypotheekvrije' woning. Schiet u niks mee op.
Trouwens, al eens aan de spoorwegen gedacht? Die werven continu aan, en vanaf je door je ingangsexamen bent, word je al (goed!) betaald tijdens uw opleidingsperiode... Je kan maar proberen hé, er zijn elke maand verse intakes. En als je weer 1500 binnenbrengt (tijdens opleiding, stijgend naar 1800-2000 netto tijdens eerste werkjaar door allerlei premies), dan ga je én je hypotheek kunnen betalen én kunnen werken aan de overige 25.000 EUR aan schulden. Zoals een eerdere persoon opmerkte, élk werk is op dit moment goed genoeg. En in overheidsdienst (NMBS) zal de bank wellicht meteen uw situatie willen herzien, en de hypotheek verlengen.
Lijkt me idd een job waar je van kunt zeggen... beter dan achter de vuilkar te lopen (sorry voor men ongezouten mening)Poldermol schreef:Maxke schreef:
Het is een eerlijke en oprechte vraag. Maar als u 23 jaar quasi elke dag gewerkt hebt, en pas sinds zes maanden werkonbekwaam bent, en uw enige asset een woonst is van 'slechts' 125.000 EUR. Waaraan hebt u dan de afgelopen 23 jaar uw geld gespendeerd?
Ik apprecieer uw oprechte mening...
Ik heb 3 jaar een Poolse vriendin gehad. in die tijd mochten poolse mensen niet officieel werken in Belgie.
Ze deed wel haar best, maar de familie verwachte teveel ven haar...Financieel.
Na vele jaren zijn we nog steeds de beste vrienden... Ze is nu getrouwd met een super kerel die haar de liefde geeft die ze echt verdient...
En de fouten die ik daarnaast gemaakt heb.. we hebben geleefd... een beetje teveel... moet ik eerlijk toegeven.
Trouwens, ik zie persoonlijk het nut niet in van bij Mevrouw Leemans te lenen om uw hypotheek terug te betalen (en welke notariskosten van 3.500 EUR zijn dat juist?). After all, wat denkt u dat de deurwaarder zal opschrijven als u mevrouw Leemans niet meer kunt terugbetalen? Juist ja, uw 'hypotheekvrije' woning. Schiet u niks mee op.
Wat die Notariskosten betreft.. weet het zelf niet exact, heb er eerlijk waar ook niet achter gevraagd.
ik betaal nu "maar' 513€ aan afbetaling voor men appartement.
Stout, maar eerlijk moet ik bekennen dat een verlaging naar 436€ daar omtrent geen probleem mag zijn.
Trouwens, al eens aan de spoorwegen gedacht? Die werven continu aan, en vanaf je door je ingangsexamen bent, word je al (goed!) betaald tijdens uw opleidingsperiode... Je kan maar proberen hé, er zijn elke maand verse intakes. En als je weer 1500 binnenbrengt (tijdens opleiding, stijgend naar 1800-2000 netto tijdens eerste werkjaar door allerlei premies), dan ga je én je hypotheek kunnen betalen én kunnen werken aan de overige 25.000 EUR aan schulden. Zoals een eerdere persoon opmerkte, élk werk is op dit moment goed genoeg. En in overheidsdienst (NMBS) zal de bank wellicht meteen uw situatie willen herzien, en de hypotheek verlengen.
en goed je boterham mee kunt verdienen.
Maar me concentreren op een nieuwe job... als zelfstandige of als werknemer... als iemand zich niet kan focussen...
Nogmaals, ik apprecieer je eerlijke mening. En ze is zeker oprecht.
Ik ben geen profiteur zoals zovele dat wel zijn.
Je begrijpt wel wat ik bedoel..niet ?
Als geen enkele bank U dan wil lenen, zal je je trots opzij moeten zetten en gaan aankloppen bij het ocmw, en die zullen u wel verder helpen met deel leefloon of U terug aan het werk helpen. Gratis zal je het niet krijgen, en blijven zeuren helpt je ook niet verder. Je zal het uiteindelijk zelf moeten doen om terug aan de slag te gaan. Als je je niet kunt concentreren op een nieuwe job,en dus niet wil gaan werken, dan ziet het er niet zo goed uit voor U. Mijn gedachtMaxke schreef:Dit heb ik ook aan mijn bank "proberen" duidelijk te maken..Maar ze zeggen gewoonweg...sorry wij kunnen u niet helpen.ludo schreef:9,90% denk ik dat tarief is van een persoonlijke lening , en de maximum terug betaling is 48 of 60 maanden.
Ze verwijzen steeds naar de Zwarte Lijst. Dat ze daar omtrent niets kunnen doen.
Heb het "nog" niet zover laten berekenen of het in orde kan komen.ludo schreef:Als geen enkele bank U dan wil lenen, zal je je trots opzij moeten zetten en gaan aankloppen bij het ocmw, en die zullen u wel verder helpen met deel leefloon of U terug aan het werk helpen. Gratis zal je het niet krijgen, en blijven zeuren helpt je ook niet verder. Je zal het uiteindelijk zelf moeten doen om terug aan de slag te gaan.Maxke schreef:
Dit heb ik ook aan mijn bank "proberen" duidelijk te maken..Maar ze zeggen gewoonweg...sorry wij kunnen u niet helpen.
Het OCMW kan me ook niet helpen (zie vorige post) één job doen en... gedaan/herziening.