106, 22915

In de kijker: Veel Belgen zijn ontevreden over hun bank

Veel Belgen zijn ontevreden over hun bank
Aangeboden door Aion Bank

Belgen blijken nogal te klagen over hun bank. Twee op de drie vinden dat ze hen te weinig helpt om een hogere opbrengst op hun spaargeld te halen. Meer dan één op de drie zegt onvoldoende geïnformeerd te zijn over de kosten die hun instelling aanrekent. Een op de vijf voelt de neiging van bank te veranderen om een beter tarief te krijgen bij een financiering.

Al deze gegevens blijken uit een enquête die in september door het bureau Censuswide bij meer dan 1.000 respondenten werd afgenomen in opdracht van Aion Bank.

“De resultaten wijzen erop dat Belgen bezorgd zijn over hun financiën en dat ze op hun bank rekenen om hen te helpen bij het beheer ervan. We zijn een volk van spaarders en hogere interestopbrengsten zijn dan ook belangrijk”, zegt Kim Van Esbroeck, die bij Aion Bank verantwoordelijk is voor ons land.

Tijdens de coronapandemie stelde de problematiek zich scherp. Globaal zegt meer dan de helft van de Belgen zich onvoldoende gesteund te voelen door hun bank. Vooral bij de oudere generatie was dat het geval.

De resultaten van de bevraging spelen Aion Bank in de kaart. De digitale bank zegt voor een nieuwe manier van bankieren te staan. Ze werkt met een lidmaatschap tegen een vaste prijs per maand. Er zijn twee lidmaatschapsformules: Premium en Light aan respectievelijk 19 euro en 1,9 euro per maand. Bij Light maakt de consument gebruik van alle dagelijkse bankdiensten en bij Premium is het volledige aanbod van Aion Bank inbegrepen.

De Premium-leden van Aion betalen 19 euro per maand voor hun lidmaatschap. Voor dit bedrag maken zij all-inclusive gebruik van het volledige dienstenaanbod, zonder ooit extra kosten te betalen. Dat geeft hen onder meer toegang tot een zichtrekening met debet- en kredietkaart, onbeperkt geld afhalen in euro en andere munten, vermogensbeheer zonder beleggingskosten, spaarrekeningen met hoge rentes, goedkope leningen en gepersonaliseerd financieel advies 24/7.

Het premium lidmaatschap omvat ook de MoneyMax service waarmee u goedkopere leveranciers voor uw huishoudfacturen en verzekeringen vindt en die u helpt met de administratie bij het overstappen naar nieuwe leveranciers. Daarnaast is een premium membership ook voordelig voor internationale betalingen. U kan immers ongelimiteerd naar het buitenland overschrijven in vreemde munten zonder extra kosten en zichtrekeningen in USD, CHF, GBP en PLN openen. Voor het wisselen van geld gebruikt Aion Bank altijd de interbancaire wisselkoers.

Aion zet intussen huidige klanten aan om nieuwe klanten te werven. Premium-leden die een spaarrekening bij de instelling hebben en nieuwe premium-leden aanbrengen, ontvangen daarvoor 100 euro. Ook het nieuwe lid krijgt als welkomstgeschenk 100 euro.

Commerciële boodschap aangeboden door Aion Bank NV.

Dit artikel is geen redactioneel artikel, maar een advertorial en tot stand gekomen dankzij een samenwerking tussen Aion Bank en Spaargids.be

Andere tips over spaarrekeningen

Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.