Geen staatsbon in december

Het Federaal Agentschap van de Schuld zal op 4 december 2018 geen staatsbon uitgeven. Door de lage rente is de interesse te laag.
De huidige renteomgeving doet vermoeden dat de opgehaalde bedragen in de lijn zouden liggen van de lage resultaten die in juni en september van dit jaar bereikt werden, zegt het Agentschap. In september haalde de Schatkist met een staatsbon op 10 jaar tegen 0,65 procent bruto een bedrag van 2,2 miljoen euro op. In juni werd eveneens voor een staatsbon op 10 jaar tegen 0,75 procent bruto nog 2,4 miljoen euro opgehaald.
Het Agentschap zegt de uitgiften te hernemen van zodra het meer succes verwacht.
Wie op zoek is naar een alternatief voor de staatsbon vindt zijn gading in het overzicht van kasbons en termijnrekeningen dat Spaargids.be samenstelde.
- Wat loop je mis als je jaren bij dezelfde bank blijft?
- Thuisblijven en je vakantiebudget laten renderen: wat brengt dat op?
- Hoe laat je je geld op korte termijn renderen?



Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.