Belgen tevreden over hun bank

Belgen zijn in het algemeen tevreden over zicht- en spaarrekeningen, hypotheekleningen en consumentenkredieten. Dit bleek uit een onderzoek van Test-Aankoop bij zijn abonnees. Desondanks wil de klant graag dat nog enkele zaken verbeterd worden.
Zichtrekeningen
Algemeen tevredenheidscijfer van 78 tot 90 op 100 (94% kan zelfs niet meer zonder bankkaart).
Spaarrekeningen
Interestopbrengsten zijn niet naar verwachtingen, maar rekeningen zijn wel gemakkelijk te openen en handig om geld mee af te halen en te storten. De regering besliste dat vanaf januari volgend jaar de spaarrekeningen aangepast zullen worden om de consument meer transparantie te bieden. Getrouwheidspremies worden dan viermaal per jaar berekend in plaats van éénmaal, maar Test-Aankoop zag deze premie liever samensmelten met de basisrente.
Hypotheekleningen
De ondervraagden zijn tevreden over de tijd waarna men het geld krijgt, personeelsbekwaamheid, informatieverstrekking en de beoordeling van de woningprijs door de bank. Ze zijn ontevreden over de mogelijkheden om de leningvoorwaarden aan te passen. Zo had 23 procent van de respondenten moeite met het feit dat de bank hen dwong ook andere diensten te onderschrijven in ruil voor een voordeliger intrestvoet, 7 procent kloeg over bijkomende of onvoorziene kosten.
- Hoe haal je meer dan 0,70% uit je spaargeld?
- Hoe verdubbelt u de rente op uw spaargeld bij uw bank?
- AG trekt rentes op spaarcontracten op
Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.