Contact

Belgen tevreden over hun bank

tevreden

Belgen zijn in het algemeen tevreden over zicht- en spaarrekeningen, hypotheekleningen en consumentenkredieten. Dit bleek uit een onderzoek van Test-Aankoop bij zijn abonnees. Desondanks wil de klant graag dat nog enkele zaken verbeterd worden.

Zichtrekeningen
Algemeen tevredenheidscijfer van 78 tot 90 op 100 (94% kan zelfs niet meer zonder bankkaart).

Spaarrekeningen
Interestopbrengsten zijn niet naar verwachtingen, maar rekeningen zijn wel gemakkelijk te openen en handig om geld mee af te halen en te storten. De regering besliste dat vanaf januari volgend jaar de spaarrekeningen aangepast zullen worden om de consument meer transparantie te bieden. Getrouwheidspremies worden dan viermaal per jaar berekend in plaats van éénmaal, maar Test-Aankoop zag deze premie liever samensmelten met de basisrente.

Hypotheekleningen
De ondervraagden zijn tevreden over de tijd waarna men het geld krijgt, personeelsbekwaamheid, informatieverstrekking en de beoordeling van de woningprijs door de bank. Ze zijn ontevreden over de mogelijkheden om de leningvoorwaarden aan te passen. Zo had 23 procent van de respondenten moeite met het feit dat de bank hen dwong ook andere diensten te onderschrijven in ruil voor een voordeliger intrestvoet, 7 procent kloeg over bijkomende of onvoorziene kosten.

Lees ook:

Andere tips over spaarrekeningen, woonleningen en zichtrekeningen

Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen