218, 19642

KBC nodigt klanten met hun smartphone of laptop uit voor ontdekgesprek

KBC nodigt klanten met hun smartphone of laptop uit voor ontdekgesprek

KBC wil zijn klanten die nog geen gebruik maken van de mogelijkheid om digitaal te bankieren over de streep trekken met een ontdekgesprek. De klant brengt daartoe een eigen laptop, tablet of smartphone mee naar kantoor, waar een medewerker van de bank hem alle mogelijkheden zal uitleggen.

Zowat 38,8% van de KBC-klanten zijn al digitaal actief. Het laat hen toe om hun bank- en verzekeringszaken 7/7 en 24/24 van thuis uit te beheren. 1.131.657 klanten hebben zich geregistreerd voor KBC Touch, terwijl KBC Mobile er 628.992 wist te bekoren. De jongeren-app K’Ching, die eind september 2016 werd gelanceerd, heeft intussen al meer dan 14.000 gebruikers.

Steeds meer klanten maken dan ook van de mogelijkheid gebruik om nieuwe producten en diensten digitaal aan te vragen. Zo worden al 16% van de nieuwe kredietkaarten digitaal besteld en starten 27% van de klanten met pensioensparen via KBC Mobile.

KBC-klanten appreciëren ook sterk dat ze eender waar en wanneer met KBC Touch en KBC Mobile hun documenten  kunnen ondertekenen: zes maanden na de lancering worden reeds 57% van de aanvragen voor een woonkrediet, 73% van de  schuldsaldoverzekeringen en 42% van de woningverzekeringen digitaal gehandtekend.

Om iedereen de kans te geven digitaal te bankieren, is de bank nu gestart met Ontdekgesprekken.  Daarin overloopt een KBC-medewerker samen met de klant en een eventuele vertrouwenspersoon de mogelijkheden van het digitaal bankieren.

Bovenstaande gegevens gelden voor KBC in Vlaanderen, niet voor KBC Brussels en CBC.

Andere tips over spaarrekeningen en zichtrekeningen

Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.