Contact

Nieuws over betalen en betaalkaarten

Dagelijks verdwijnt meer dan één bankkantoor in België

Dagelijks verdwijnt meer dan één bankkantoor in België

Elke dag verdwijnt gemiddeld meer dan één fysiek bankkantoor in ons land.  Toch heeft België ondanks de fikse daling nog altijd een van de dichtste kantoornetwerken van Europa. “Maar wie digitaal niet onderlegd is, raad ik toch aan om op de trein te springen. Er is geen weg terug”, zegt Brecht Coene van Spaargids.be. Al ziet hij ook zaken waarvoor de consument wel nog een fysieke afspraak verkiest.

Lees meer

bankrekeningen geopend door Oekraïense vluchtelingen

11.292 bankrekeningen geopend door Oekraïense vluchtelingen

Johan Van Geyte

Sinds het begin van de oorlog in Oekraïne werden in ons land al 11.292 bankrekeningen geopend door Oekraïense vluchtelingen. Met een bankrekening kan een vluchteling zijn of haar loon of sociale uitkeringen ontvangen, geld opnemen aan de geldautomaat, betalingen verrichten in winkels, trein- en metrotickets kopen… etc.

Lees meer

Schrijf je in op onze
nieuwsbrief!

  • Ontvang tips om te besparen
  • Blijf up-to-date met de nieuwste investeringsopties
  • ...en nog veel meer!
NEWSLETTER_BOX_TITLE
Belfius schrapt korting voor Arco-coöperanten

Belfius schrapt korting voor Arco-coöperanten

Johan Van Geyte

Klanten van Belfius die ook coöperant zijn bij Arcopar krijgen vanaf 1 juli niet langer een korting van 0,80 euro per maand op de kosten van hun betaalrekeningen. De bank zet trouwens de commercialisering van een aantal van dergelijke rekeningen stop. Daarnaast maakt ze een aantal andere bankdiensten duurder. 

Lees meer

N26 blokkeert massaal rekeningen

N26 blokkeert massaal rekeningen

Johan Van Geyte

De Duitse neobank heeft de rekeningen van een deel van haar klanten geblokkeerd of zelfs afgesloten. Volgens de instelling is dat het gevolg van een verscherpt toezicht op mogelijk witwassen van gelden.

Lees meer

Ombudsfin behandelt meer dan 2.000 klachten

Ombudsfin behandelt meer dan 2.000 klachten

Johan Van Geyte

Het aantal klachten en vragen dat particulieren overmaakten aan de ombudsdienst van de financiële sector steeg in 2021 van 6.082 naar 7.000. Ruim 2.000 ervan werden ook ontvankelijk verklaard. Meer dan een derde daarvan had betrekking op online fraude.

Lees meer

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen