Ik heb schade aan mijn wagen. Wie regelt wat?

Wat als ik een schadegeval heb. Tot wie moet ik me richten?

Als u net een ongeval heeft gehad en uw wagen kan niet meer rijden, zie eerst vraag 14 hieronder. U kan uw schade aangeven via de crashform app welke u kan terugvinden in de App store of Google Play store. Deze tool helpt u bij het correct aangeven van een schade.
Mocht u niet over een smartphone beschikken dan kan u nog steeds gebruik maken van het Europees aanrijdingsformulier. Stuur dan uw ingevuld aanrijdingsformulier zo spoedig mogelijk door aan de verzekeraar en vermeld zeker ook de garage waar uw voertuig zal hersteld worden, zodat uw schade kan geregeld worden. U kan ook bellen naar het bijstandsnummer dat vermeld staat op uw groene kaart (zorg dat deze altijd in uw wagen ligt want het is een verplicht boorddocument). Deze mensen kunnen u verder begeleiden bij het invullen en afhandelen van de schade aangifte.
Als u verdere vragen heeft of begeleiding wenst kan u ook contact opnemen met Futuria op het nummer 078/15.68.00

Heb ik recht op bijstand na een ongeval?

Ja, wanneer uw wagen niet meer kan rijden nav een ongeval, kan u best contact opnemen met het bijstandsnummer dat op uw groene kaart vermeld staat. Deze dienst verzorgt, indien nodig, de sleepdienst voor uw voertuig en voor het transport naar een garage naar keuze.
Indien u nog een bijkomende bijstandsverzekering heeft afgesloten, neem dan bij voorkeur contact op met deze dienst, daar de dienstverlening dan uitgebreider is. Als de bijstandsverzekering onderdeel is van de autoverzekering, dan zal dit hetzelfde bijstandsnummer zijn dan op uw groene kaart staat vermeld. Wanneer u een aparte bijstandsverzekering heeft, bewaar dit nummer dan best samen met uw groene kaart bij de boorddocumenten van uw voertuig.
Wanneer er gewonden zouden zijn, bel dan altijd eerst de hulpdiensten.