Main Menu

DB db plus / db intensive plus

DB db plus / db intensive plus

Berichtdoor J24 » 23 Augustus 2007, 18:05

Beste mensen, ik ben van plan om mijn spaarcentjes te verzetten en heb hier dus al heel wat gelezen. Er is iets wat ik niet helemaal begrijp:

DB plus is volgens deze site één van de beste spaarrekeningen op lange termijn. Als je dan gaat kijken op de website van DB, is dit net hun korte termijn rekening...
Zij stellen hun DB intensive plus voor als (middel)lange termijn rekening. Die DBm@x formule spreekt me wel aan, maar dit is enkel in combinatie met de Intensive rekening?

Kan iemand mij hier een duidelijk antwoord op geven? (en ja hoor, ik ben nogal een leek op dit vlak).

Ik zou liefst niet elk jaar van bank veranderen, dus het zou voor meerdere jaren zijn hopelijk (als db tenminste mee kan met de concurrentie).
Gebruikers-avatar
J24
Newbie
Newbie

Re: DB db plus / db intensive plus

Berichtdoor Bocca » 23 Augustus 2007, 20:20

J24 schreef:Ik zou liefst niet elk jaar van bank veranderen, dus het zou voor meerdere jaren zijn hopelijk.

Voor jaar na jaar een redelijk hoog tarief te hebben kies je best voor een internetrekening.

bijvoorbeeld:
Rabobank.be (3.5% tot 50.000 euro)
Abnamro.be (3,4% tot 500.000 euro)
Keytrade.be (3.5% tot 25.000euro)

deze banken hebben historische gezien permanent hoge rentes gegeven.

Wil je echter continu de hoogste rente dan moet je bankhopper worden.
Gebruikers-avatar
Bocca

Berichtdoor J24 » 24 Augustus 2007, 20:15

Goh, misschien moet ik dan ook wel beginnen bikehoppen... wie zien wel. Ik zal nu die DB formule eens testen alleszins dan.
Gebruikers-avatar
J24
Newbie
Newbie

Berichtdoor Toya » 24 Augustus 2007, 23:05

ben al een tijdje klant ,geen reden tot klagen,ben met alles over gegaan van dexia,zelfs aandelen overgeplaatst en kosten terug betaalt gekregen,zelf visa kreeg ik de eerste 6 maand 2% terug betaald op mijn aankopen

tot hiertoe correct en vriendelijk,

eerst in Gent nu in Sint Niklaas was dichter alhoewel ik meestal online werk,

mvg Toya
Gebruikers-avatar
Toya
Jr. Member
Jr. Member

Berichtdoor frank » 25 Augustus 2007, 01:04

Let wel op dat wanneer je er een rekening opent, dat je wanneer ze actief staat je direct meldt dat je je afschriften slechts per 3 maand wilt. Anders sturen ze gedurig brieven over je transacties, en die brieven moet je betalen!!!
Gebruikers-avatar
frank
Sr. Member
Sr. Member

Berichtdoor J24 » 25 Augustus 2007, 09:09

Bedankt voor de tip!
Gebruikers-avatar
J24
Newbie
Newbie

Berichtdoor Steve » 25 Augustus 2007, 09:33

Heel goeie tip!
Ik vroeg mij al af waarom ik zoveel brieven kreeg...
Kan je dit online of via email laten desactiveren of moet je hiervoor bij de bank zelf  ::) passeren?
Gebruikers-avatar
Steve
Newbie
Newbie

Berichtdoor paul » 25 Augustus 2007, 10:08

Kev schreef:
frank schreef:Let wel op dat wanneer je er een rekening opent, dat je wanneer ze actief staat je direct meldt dat je je afschriften slechts per 3 maand wilt. Anders sturen ze gedurig brieven over je transacties, en die brieven moet je betalen!!!

Dit is idd het nadeel, ze hebben geen zo'n automaat dat je zelf je uitreksels kan afhalen, ook aan het lokket kan je ze niet afhalen :(. Ik zal vragen dat ze die afschriften 1 maal per jaar sturen. Zal een bedrag op het spaakboekje zetten en voor de rest gebruik ik m'n grootbank.

Die frekwentie van die afschriften zit heel raar in elkaar. Ik heb ook de indruk dat zij maar afschriften tegen de sterren op opsturen. Bij navraag via email, beweren zij dat men normaal op "eenmaal op de 3 maanden afschriften versturen" staat en dat het dan gratis is. Ik zou altijd bij hen op 3 maanden afschriften versturen gestaan hebben. Denk dat op dat vlak hun programmatie niet 100 % in orde is. Bovendien is er een tegenstelling utssen de detailfiche zichtrekening waar staat dat men bij maandelijkse frekwentie de uittreksel gratis krijgt, terwijl ze ergens andes op hun site zetten dat het om de 3 maanden gratis is.
Gebruikers-avatar
paul
VIP member
VIP member

Berichtdoor frank » 25 Augustus 2007, 13:28

Steve schreef:Heel goeie tip!
Ik vroeg mij al af waarom ik zoveel brieven kreeg...
Kan je dit online of via email laten desactiveren of moet je hiervoor bij de bank zelf  ::) passeren?

Ik heb gewoon naar het kantoor gebeld, en dat was genoeg.
Gebruikers-avatar
frank
Sr. Member
Sr. Member

Berichtdoor Stier » 25 Augustus 2007, 21:07

Ik heb ook in het begin eens gebeld met de infolijn.  Ze hebben toen mijn rekeningnummer ingetypt en ik sta van in het begin op 3-maandelijks opsturen.

Wel werd aan de telefoon gezegd dat bij de eerste verrichtingen er zéér snel een uittreksel wordt opgestuurd.  Dit zou niet worden aangerekend.

Onlangs kreeg ik weer een uittreksel van mijn e-account.  Het is nu ook niet het einde van het kwartaal.  Blijkbaar sparen ze de uitreksels niet langer dan 4 weken op voordat ze deze automatisch per post versturen.

Ik denk niet dat ze ooit kosten gaan aanrekenen.  Het staat zwart op wit dat onder de DB M@X formule de uittreksels gratis zijn.

Ik zou ook veel liever hebben dat de uittreksel enkel online beschikbaar zijn.

Kwestie van het milieu wat te sparen.  Weer een enveloppe minder.  Bovendien zijn uittreksels met 1 verrichting op niet echt interessant.

Ik denk dat de meeste banken een maximum termijn hebben van 3 maanden hebben voor het groeperen van uitreksels.
Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.
Gebruikers-avatar
Stier
VIP member
VIP member

Berichtdoor frank » 26 Augustus 2007, 10:34

Is misschien wel waar. Maar ik weet nog, lang geleden (10+ jaar), toen ik mij eerste boekje bij DB opende, ik op het einde van het jaar plots een afrekening kreeg voor al die brieven. Ik had daar nooit naar gevraagd, en ze hadden me het ook nooit vermeld. Nu ben ik liever 'safe than sorry'.
Gebruikers-avatar
frank
Sr. Member
Sr. Member

Berichtdoor Schumi » 27 Augustus 2007, 15:28

J24 schreef:DB plus is volgens deze site één van de beste spaarrekeningen op lange termijn. Als je dan gaat kijken op de website van DB, is dit net hun korte termijn rekening...
Zij stellen hun DB intensive plus voor als (middel)lange termijn rekening. Die DBm@x formule spreekt me wel aan, maar dit is enkel in combinatie met de Intensive rekening?

Kan iemand mij hier een duidelijk antwoord op geven? (en ja hoor, ik ben nogal een leek op dit vlak).

terechte opmerking. weet iemand waarom de ene spaarrekening beter op lange termijn genomen wordt en de andere op korte termijn? want ze geven beide zelfde rentepercentages? waarom is hun korte termijn"db plus" vlg deze site beste rekening op lange termijn?

persoonlijke ervaring met DB: correcte bank, alleen is hun verwerking van overschrijvingen en weergave van betalingen met vb bancontact precies veel trager dan vb. Fortis, heeft iemand nog die indruk?
Laatst gewijzigd door Schumi op 27 Augustus 2007, 15:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Schumi
Full Member
Full Member

Berichtdoor Steve » 27 Augustus 2007, 17:14

Is zeker een correcte bank maar de overschrijvingen duren inderdaad zeer lang vooraleer ze verschijnen. De valutadatum lijkt wel correct.
Gebruikers-avatar
Steve
Newbie
Newbie

Berichtdoor Steve » 29 Augustus 2007, 20:29

Toen ik de aanvraag gedaan heb, moest ik aanduiden welke spaarrekeningen ik wilde.
Ik heb toen gekozen voor voor db Plus en db Intensiv Plus.
Op de brief stonden 3 rekeningen vemeld.
Misschien heb je geen enkele spaarrekening geselecteerd?
Gebruikers-avatar
Steve
Newbie
Newbie

Berichtdoor Toya » 29 Augustus 2007, 23:32

Beste Kev

Brieven komen niet allemaal tegelijk ,kwestie van veilig te spelen,

beetje geduld krijg normaal eerst zicht dan spaar en dan code voor in te logen en bijkomende bankkaaarten,stel je voor dat ze alles samen in èèn envelop doen en dan een verkeerde handen vallen

grt toya
Gebruikers-avatar
Toya
Jr. Member
Jr. Member

Volgende

Terug naar Spaarrekeningen