1000 eur per maand dividend
TIP
Re: 1000 eur per maand dividend
Deze thread gaat over meer dan aandelenrendement.
Als je 3,5% netto dividenden wil, moet je 5% bruto dividenden en ontvangen, tel daar nog 2% inflatie bij dan kom je op 7% rendement. Waar moet ik tekenen om dit rendement te krijgen.
En dit is zonder crashes en sequence of returns mee te tellen....
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Je hebt een punt. De RV die je aan de staat ‘schenkt’, is een stuk rendement van 1,5% dat je mist dat ongeveer overeenkomt met de inflatie.
Vergeet niet dat dividenden meestal ook stijgen, vaak sneller dan de inflatie.
Dus het rendement zou zelfs hoger zijn dan de 7% die ik uitrekende? nog beter :-). Waar moet ik tekenen?DeZatteNonkel schreef: ↑10 maart 2020, 06:07 Vergeet niet dat dividenden meestal ook stijgen, vaak sneller dan de inflatie.
>> Dividend aandelen zijn niet magisch. Als categorie doen ze niet beter dan gewone aandelen.
>> High yield dividend aandelen zijn zeker niet magisch. Als categorie doen ze zeker niet beter dan gewone aandelen.
Neen dividenden stijgen "meestal" niet. Neen dividenden je kunt er niet op rekenen dat dividenden "vaak sneller" stijgen dan de inflatie.
uit https://www.axa-im.lu/en/content/-/asse ... kets/23818
En hier een grafiek die toont wat de euro area dividenden deden rond de vorige crash: zowel voor "high yield" als voor "dividend growth".Given the high cyclicality of euro area dividends, macro-economic shocks remain a risk. Their sensitivity during times of crisis is double that of overall developed market equities and have failed to regain their 2008 dividend-per-share high-water mark.
Natuurlijk kan je in het verleden aandelen vinden die het beter deden dan hun categorie, maar er is niemand die garandeerd dat die aandelen dat in de toekomst verder zullen zetten. niet voor niets moet de financiele industrie het volgende vermelden op elke publicatie "resultaten uit het verleden zijn geen indicatie voor de toekomst"
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik weet niet precies waar je moet tekenen, maar Yannick Callens biedt een vast rendement van maar liefst 8% bruto per jaar : https://www.yannickcallens.be/

-
- Hero Member
- Contacteer:
Beste,
Bij zo'n links best altijd uitdrukkelijk vermelden dat het om ironie gaat, en dat die Yannick Callens een oplichter is. Niet iedereen is immers voldoende financieel geletterd om dat meteen te begrijpen!dreamy schreef: ↑10 maart 2020, 10:15 Ik weet niet precies waar je moet tekenen, maar Yannick Callens biedt een vast rendement van maar liefst 8% bruto per jaar : https://www.yannickcallens.be/![]()
Iemand die zelfs de naam van zijn eigen werkgever ('Naegelmaekers') verkeerd spelt kan moeilijk geloofwaardig overkomen. Vooral omdat de mis-spelling resulteert in een volledig andere uitspraak.
Het is een oefening die ook om de zoveel jaren in de Tijd verschijnt. De laatste keer hadden ze 310K nodig voor hun portfolio en veel kunst en vliegwerk om echt elke maand 1000euro te krijgen (ipv gemiddeld 1000k/maand, wat wellicht goedkoper zou zijn geweest)
>:D
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Na het bloedbad van gisteren zijn alle Belgische dividenden-rendementen de hoogte in geschoten. (Brederode is ook aangepast na gisterenavond.)
Prijs van de portefeuille is nu EUR 280.000. Dat is maar liefst EUR 60.000 minder dan de start van deze draad, amper enkele dagen geleden. Het kan verkeren….
https://i.imgur.com/rE0gvTE.png
Prijs van de portefeuille is nu EUR 280.000. Dat is maar liefst EUR 60.000 minder dan de start van deze draad, amper enkele dagen geleden. Het kan verkeren….
Met 280.000 € zou ik persoonlijk liever in vastgoed zitten.troglodytes schreef: ↑13 maart 2020, 07:39 Na het bloedbad van gisteren zijn alle Belgische dividenden-rendementen de hoogte in geschoten. (Brederode is ook aangepast na gisterenavond.)
TrX schreef: ↑13 maart 2020, 12:11Met 280.000 € zou ik persoonlijk liever in fysiek vastgoed zitten.troglodytes schreef: ↑13 maart 2020, 07:39 Na het bloedbad van gisteren zijn alle Belgische dividenden-rendementen de hoogte in geschoten. (Brederode is ook aangepast na gisterenavond.)
Ik heb een recent appartement van rond de 280.000 € dat ik verhuur. Huuropbrengst: 770 €, maandelijkse kosten zijn zo'n 180 € (onroerende voorheffing, syndicuskosten, personenbelasting).
Het mag dan wel stabieler zijn dan de beurs maar je moet er wel eerst een serieus bedrag leggen en je bent zo'n 13 % direct kwijt aan kosten voor de staat en de notaris.
Met de netto opbrengst van de huurinkomsten vul ik mijn ETF portefeuille maandelijks verder aan.
Het mag dan wel stabieler zijn dan de beurs maar je moet er wel eerst een serieus bedrag leggen en je bent zo'n 13 % direct kwijt aan kosten voor de staat en de notaris.
Met de netto opbrengst van de huurinkomsten vul ik mijn ETF portefeuille maandelijks verder aan.
Weet niet of je dit als een serieuse post beschouwt.troglodytes schreef: ↑13 maart 2020, 07:39 Na het bloedbad van gisteren zijn alle Belgische dividenden-rendementen de hoogte in geschoten. (Brederode is ook aangepast na gisterenavond.)
Je beseft toch dat de dividenden naar omlaag gaan gaan als de bedrijven het niet goed meer doen.
- In mijn port hierboven de grafiek van de drop van% van de dividenden van de Euro High Yield dividend betalers in de nadagen van de 2007-2009 crisis
- En ook, van de 52 SP500 dividend aristocrats bij het begin van de crisis werden er 19 uit de index gehaald op 2 jaar.
- En iedereen kan zich ongetwijfeld een reeks Belgische dividend kampioenen herinneren die nu geen dividend kampioen meer zijn.
Ik denk niet dat je met deze portefeuille van 280000 aan je doel zal geraken.
Hoeveel van de inkomsten zet je opzij voor reparaties en leegstand?bertdsl schreef: ↑13 maart 2020, 14:30 Ik heb een recent appartement van rond de 280.000 € dat ik verhuur. Huuropbrengst: 770 €, maandelijkse kosten zijn zo'n 180 € (onroerende voorheffing, syndicuskosten, personenbelasting).