25.000€
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: 25.000€
Als dat geld er minstens 1 jaar op staat, zou je €27,5 moeten krijgen, zijnde de wettelijk gewaarborgde minimum rente van 0,01% plus 0,1% getrouwheidspremie. Toch wel een aanzienlijk verschil
2,5 euro is enkel de basisrente dus staat het geld er nog geen heel jaar op.
ons nog jong kind heeft een spaarrekening, maar daarop komt enkel eventuele centjes die het krijgt van grootouders enzo (voor verjaardagen, kerst, etc);Yaris schreef: ↑14 januari 2018, 13:33 Moraal van het verhaal: als je voor kinderen wil sparen, spaar dan niet in hun naam maar in eigen naam en geef het hen later. Dan kun je al die tijd beleggen zoals je wil en ben je aan niemand verantwoording verschuldigd.
Edit: Kevva heeft zijn post aangevuld en heeft hetzelfde geschreven als ik.
zelf schrijven wij daar geen geld naar over, ook al hebben we theoretisch wel de middelen,
wij sparen/beleggen gewoon op ons eigen naam, en later zal het krijgen wat mogelijk is, op het moment(e)n dat wij willen, lijkt mij veel slimmer
Ik vraag me af als een kind het omgekeerde zou kunnen aanklagen, dat het 20jaar inflatie onderging?
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Zo doen wij dat ook!soja schreef: ↑14 januari 2018, 15:22ons nog jong kind heeft een spaarrekening, maar daarop komt enkel eventuele centjes die het krijgt van grootouders enzo (voor verjaardagen, kerst, etc);Yaris schreef: ↑14 januari 2018, 13:33 Moraal van het verhaal: als je voor kinderen wil sparen, spaar dan niet in hun naam maar in eigen naam en geef het hen later. Dan kun je al die tijd beleggen zoals je wil en ben je aan niemand verantwoording verschuldigd.
Edit: Kevva heeft zijn post aangevuld en heeft hetzelfde geschreven als ik.
zelf schrijven wij daar geen geld naar over, ook al hebben we theoretisch wel de middelen,
wij sparen/beleggen gewoon op ons eigen naam, en later zal het krijgen wat mogelijk is, op het moment(e)n dat wij willen, lijkt mij veel slimmer
Als het geld gestort is op 2 januari kan dat wel.
In dat geval staat het er minstens 1 jaar op en is de getrouwheidspremie van €25 verworven, en zal die eind Q1 op de rekening staan 
Ja, nu wel, maar nog niet eind vorig jaar.
Nee, dat zal ni lukken, omdat de inflatie niet door de ouders is veroorzaakt en voor beleggen in risico produkten heb je toestemming nodig van de vrederechter omdat je dan gevrijwaard bent tegen een procedure van je kids tegen jou.
En beleggen is speculeren,en dat is met het spaargeld van je kids op hun naam niet toegestaan,omdat je risico neemt,en het kapitaal/spaargeld deels of volledig kunt kwijtspelen.
Een termijnrekening/kasbon is kapitaal en rente op voorhand gekend en gewaarborgd, en dat zou mits toestemming van de vrederechter wel kunnen.
Er zijn kids die een heel dikke vete spaarboek hebben,maar ook waar er omzeggens niets opstaat, maar dat maakt in weze geen verschil voor een rechter.
Laatst gewijzigd door ludo op 14 januari 2018, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Ouders die in naam van hun kind sparen zijn zot. Als een kind zijn ouders aanklaagt die voor hem gespaard hebben, verdient het niets te krijgen en stanta pede het huis uitgeschopt te worden.
Het gespaard geld is daarom niet helemaal afkomstig van de ouders, maar kunnen ook gelden zijn die van andere personen afkomstig zijn en waar ga je het onderscheid maken en het geld dat je op hun spaarboek gezet hebt, heb je afgestaan en kan je vervolgens geen rechten meer op laten gelden. Zo zou je anders je kids voor de gek kunnen houden door zgz. voor hun te sparen, maar het uiteindelijk het jezelf terug toe te eigenen als het voor jou beter uitkomt. Zo werkt dat niet.
Het spaargeld is eigendom van de kinderen als het op hun naam staat,en dat mag je zomaar niet verbratsen of in een speculatie weegschaal gaan leggen, of voor zaken gebruiken die niet uitsluitend ten voordele zijn van je kids.
Als je aan een volwassen persoon 1000 euro als geschenk geeft, zal die ook boos worden en niet gelukkig zijn, als je die terugvraagt. Gegeven is gegeven en kan je later niet op terugkomen.
Je kan ev. bij Keytrade per kind een Keyplan openen (op jou naam), en daar maandelijks een klein bedrag op storten.
Ergens onderaan het 1e tabje kan je een begunstigde toevoegen alsook een moment. Bv. als je kind 18 of 21 wordt.
Door maandelijks een klein bedrag te storten, surf je mee op de grillen van de beurs, en koop je de ene keer wat meer dan de andere. Op die manier zit je niet "echt" aan het spaargeld van je kinderen, en is er kans op een betere opbrengst dan het spaarboekje.
Persoonlijk zou ik wel niet voor 1 van de 3 voorbeeldportefeuilles kiezen. Volg ze nu dik 2 jaar op, en het rendement is pover tov mijn eigen keyplan.
Ergens onderaan het 1e tabje kan je een begunstigde toevoegen alsook een moment. Bv. als je kind 18 of 21 wordt.
Door maandelijks een klein bedrag te storten, surf je mee op de grillen van de beurs, en koop je de ene keer wat meer dan de andere. Op die manier zit je niet "echt" aan het spaargeld van je kinderen, en is er kans op een betere opbrengst dan het spaarboekje.
Persoonlijk zou ik wel niet voor 1 van de 3 voorbeeldportefeuilles kiezen. Volg ze nu dik 2 jaar op, en het rendement is pover tov mijn eigen keyplan.
ze Ludo ergens wel gelijk.
Maar op eigen naam ten voordele van the kids ........
Estate Guru believer.
ludo schreef: ↑14 januari 2018, 12:39Beleggen is inderdaad " gokken " op extra winst,, meer dan op een spaarboekje.
Beleggen doe je met je eigen geld, en niet met het spaargeld ( dat eigendom is van je kids ) . Als je dat spaargeld of deel ervan kwijtspeelt ben jij als ouder daar aansprakelijk voor. Om te beleggen met het spaargeld van de kids heb je trouwens het akkoord van de vrederechter voor nodig,en die ga je niet krijgen. Denk zelfs dat als het geld op de kids hun naam staat ,dat de bank die niet gaat toestaan om daar deel van te beleggen zonder dit akkoord van de vrederechter... Je kan vuil spelen, en er gewoon 5000 euro afhalen, en die dan gaan beleggen op uw naam,, maar als het fout loopt, en de kids eisen later het volle bedrag van hun spaartegoed op ga je moeten aantonen wat je met die 5000 euro hebt gedaan en loop je risico dat je dat geld moet terugbetalen aan je kids.
Daar is al meermaals rechtspraak over geweest.
http://moneytalk.knack.be/geld-en-beurs ... 72325.html
Estate Guru believer.