28 % van de Belgen heeft geen spaargeld
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: 28 % van de Belgen heeft geen spaargeld
Dat is niet korrekt. Als de "markt" omhoog gaat dan heeft "elke" belegger meer geld als hij zijn beleggingen verkoopt.
[/quote]
Zolang de winst virtueel blijft wel ja. Als iedereen de stijging effectief wil verzilveren gaan er toch een paar problemen opduiken.

Zelf (maar dat is een persoonlijke houding) reken ik alleen in effectief verzilverde winsten (of geleden verliezen) niet in virtuele cijfers wat het "geweest zou kunnen zijn moest ik toen gekocht of verkocht hebben".
Ik weet het. Is geen wiskundige formule maar een persoonlijk gevoel. Maar als mens leef ik voor het grootste deel op gevoelens, en die kunnen inderdaad bedriegen.
Wiskundig heb je misschien 100% gelijk en ik ga dat dus niet weerleggen want daarvoor ben ik economisch-technisch onvoldoende voor onderlegd.
Ik weet het. Ik ben ambtenaar.

Ik combineer het onmogelijke: financieel beter dan gemiddeld, zonder dat het veel werk kost en praktisch zonder financieel risico.

De buiten financiële risicofactor zie ik als funfactor waar sommige anderen voor willen betalen. Ook weer een extraatje dus. Me happy.
Dat er financieel weinig risico is maar buiten het financiële wel bepaalde risicofactoren kunnen zijn verbonden aan de job.
Die kunnen sommigen afschrikken om voor het beroep van ambtenaar te kiezen maar zelf zag ik dat als een extra funfactor. Win-win dus. Voor mij toch.
Die kunnen sommigen afschrikken om voor het beroep van ambtenaar te kiezen maar zelf zag ik dat als een extra funfactor. Win-win dus. Voor mij toch.
Ik ook niet. Dat is het voordeel van een Lazy portefeuil;e alles draait op automatische piloot.
ik beleg om het hoogst mogelijke rendement te halen voor het risico dat ik wil nemen. Mijn beleggingen zijn geen plezier.
Mijn beleggingen hebben een doel en ik heb moeten werken om mijn beleggingen bijeen te sparen.
Ik zou niet goed slapen mocht ik door op gevoel te beleggen mijn doel moeten uitstellen of mijn spaargeld verkwanselen.
Omdat ik niet veel tijd aan mijn beleggingen moet besteden heb ik de tijd om hier te posten.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.