4 modelportefeuilles MeDirect
TIP
Re: 4 modelportefeuilles MeDirect
Ik doe ongeveer hetzelfde als Webster, ik doe het volgende:
Rekeningenfonds: spaarrekening voor jaarlijkse rekeningen
Autofonds: spaarrekening voor reparaties, onderhoud
Noodfonds: spaarrekening voor noodgevallen
Beleggingen: lazy portfolio
Om eerlijk te zijn zie ik het nut ook niet van zoveel fondsen en portefeuilles, KISS!
Het blijft toch 1 groot geheel uiteindelijk.
Rekeningenfonds: spaarrekening voor jaarlijkse rekeningen
Autofonds: spaarrekening voor reparaties, onderhoud
Noodfonds: spaarrekening voor noodgevallen
Beleggingen: lazy portfolio
Om eerlijk te zijn zie ik het nut ook niet van zoveel fondsen en portefeuilles, KISS!
Het blijft toch 1 groot geheel uiteindelijk.
Eigenlijk doen we allemaal wel een stukje in hokjes:
Spaargeld korte termijn op een gewone spaarrekening (voor reisjes, auto-onderhoud, ...)
Geld dat je iets langer kan missen (voor verbouwing binnen x jaar) op hoog-rentende spaarrekening
Geld voor lange termijn, maar waar je wel wil over beschikken indien echt nodig in fondsen, aandelen, ETF's, ...
Geld dat je tot je pensioen kan missen zit in pensioensparen
En wat je nooit hoopt te moeten aanspreken van pure miserie is het kapitaal dat je huis vertegenwoordigd
Uiteindelijk is dat wat mijn plaatje invult, maar fondsen bekijk ik als 1 geheel ... geen mixer/flexer/keyplan opdeling. Dat is allemaal in zelfde categorie.
Spaargeld korte termijn op een gewone spaarrekening (voor reisjes, auto-onderhoud, ...)
Geld dat je iets langer kan missen (voor verbouwing binnen x jaar) op hoog-rentende spaarrekening
Geld voor lange termijn, maar waar je wel wil over beschikken indien echt nodig in fondsen, aandelen, ETF's, ...
Geld dat je tot je pensioen kan missen zit in pensioensparen
En wat je nooit hoopt te moeten aanspreken van pure miserie is het kapitaal dat je huis vertegenwoordigd
Uiteindelijk is dat wat mijn plaatje invult, maar fondsen bekijk ik als 1 geheel ... geen mixer/flexer/keyplan opdeling. Dat is allemaal in zelfde categorie.
-
pletse1981
- Newbie

- Contacteer:
Als ik het zo lees, is het dan nu niet de moment om in te stappen met zo'n modelportefeuille (gezien de beurzen vrij hoog staan)
Ik vraag dit omdat ik net heel belabberde intresten heb gekregen op mijn spaarboekjes, en ik wou nu gebruik maken van de gelegenheid om iets anders te zoeken om te investeren. Ik heb al veel gelezen op dit en andere forums, maar ik ben nog zoekende.
Daarom wou ik van jullie weten: is het MeDirect MijnKapitaal Flexerfonds een goeie beginkeuze, op dit moment ? Ik ben volledig nieuw in beleggen, maar heb zo'n 3000 € over die ik niet direct nodig heb, en waarmee ik op zich niet defensief mee wil omspringen (ik bedoel niet door ramen en deuren naar buiten gooien).
Kan ik hiermee beginnen terwijl ik me bijschool in de materie van beleggen ?
Bedankt voor jullie wijze raad!
Ik vraag dit omdat ik net heel belabberde intresten heb gekregen op mijn spaarboekjes, en ik wou nu gebruik maken van de gelegenheid om iets anders te zoeken om te investeren. Ik heb al veel gelezen op dit en andere forums, maar ik ben nog zoekende.
Daarom wou ik van jullie weten: is het MeDirect MijnKapitaal Flexerfonds een goeie beginkeuze, op dit moment ? Ik ben volledig nieuw in beleggen, maar heb zo'n 3000 € over die ik niet direct nodig heb, en waarmee ik op zich niet defensief mee wil omspringen (ik bedoel niet door ramen en deuren naar buiten gooien).
Kan ik hiermee beginnen terwijl ik me bijschool in de materie van beleggen ?
Bedankt voor jullie wijze raad!
Er wordt al meer dan een jaar geroepen dat de beurs hoog staat. Enig bezwaar dat ik zie is dat je 3000 hebt, en je een minimum instap hebt van 2500. Gespreid instappen wat handig kan zijn zit er nauwelijks in.
- DoubleDigitsOrBust
- Full Member

- Contacteer:
Van bitcoin roept men al langer en luider.
Minimum instap is bij een auto plan.
Manueel kan vanaf 100 €.
En ja Me hangt deze mogelijkheid niet aan de grote klok.
Estate Guru believer.