465 jaar
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- chrisnietof
- Newbie

Re: 465 jaar
https://youtu.be/ZArMJYeX3n0?t=4m52s
antwoord op al uw vragen vanaf 4'50
antwoord op al uw vragen vanaf 4'50
Op de vraag hoe de hoeveelheid goud in de kluizen van de centrale banken de economische groei moet volgen, luid het antwoord: geld bijdrukken en kopen op de particuliere markt. In elk geval een recept om hyperinflatie te starten. Denk er maar eens over na, wetende dat de centrale banken genoodzaakt zijn om goud op te kopen op de particuliere markt, gaat weinigen motiveren om nu te verkopen, nee, men gaat wachten want de prijs gaat gegarandeerd omhoog. Gevolg er moet steeds meer geld bijgedrukt worden. Ik weet niet maar dat lijkt mij niet echt een duurzaam muntsysteem.
-
pisa
btw ...
Vrijdag sloot goud op 1.337 USD / ounce
In het begin van de week stond men nog te juichen dat de grens van 1.400 USD nu zeer snel zou gesloopt worden.
Voor de goudkevers is dit natuurlijk slechts een tijdelijk 'dipje'
Voor de non-believers betekent het dat er eindelijk wat lucht ontsnapt uit deze 'zeepbel'
In het begin van de week stond men nog te juichen dat de grens van 1.400 USD nu zeer snel zou gesloopt worden.
Voor de non-believers betekent het dat er eindelijk wat lucht ontsnapt uit deze 'zeepbel'
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Zó rustig is de wereld nu toch ook niet ? Gaat er ooit nog rust komen ? De vermenging van verschillende bevolkingsgroepen lijkt toch niet zo geslaagd ? In homogene gemeenschappen is het meestal vredig (de mensen zijn niet geneigd iemand van eigen volk de keel over te snijden).
Wat we nu overal meemaken is de triomf van de weg-met-onzers. In Zweden kwam een groene politica daar trouwens eerlijk voor uit.
Wat we nu overal meemaken is de triomf van de weg-met-onzers. In Zweden kwam een groene politica daar trouwens eerlijk voor uit.
- chrisnietof
- Newbie

Nogmaals, de geldcreatie is de zeepbel, niet het goud.pisa schreef:btw ...

Bekijk ook de lange termijn grafieken eens in ALLE andere valuta (www.xe.com)
Alles draait om vertrouwen, als jij meer vertrouwen hebt in het doen en laten van de banksters en de politici, prima, geen probleem. Je moet wel blind zijn om niet te zien dat ze er nu wel een grondig potje van aan het maken zijn.
-
pisa
@chrisnietof,
Deze keer neem ik geen standpunt in.
Ik vermeld gewoon twee visie's, ofwel het 'dipje', ofwel de 'zeepbel', maar ik spreek me daar niet verder over uit.
U concludeert daaruit blijkbaar dat ik 'blind' ben.
Mag ik niet gewoon meer twee visie's tegenover elkaar plaatsen?
U vult die dan blijkbaar zelf verder in...
Wie is er dan 'blind' of zelfs maar 'slechtziend'
Deze keer neem ik geen standpunt in.
Ik vermeld gewoon twee visie's, ofwel het 'dipje', ofwel de 'zeepbel', maar ik spreek me daar niet verder over uit.
U concludeert daaruit blijkbaar dat ik 'blind' ben.
Mag ik niet gewoon meer twee visie's tegenover elkaar plaatsen?
U vult die dan blijkbaar zelf verder in...
Wie is er dan 'blind' of zelfs maar 'slechtziend'
- chrisnietof
- Newbie

Een zeepbel gaat meestal in één rechte lijn omhoog
http://finance.yahoo.com/chart/NTDOY?ltr=1
ps: je mag / kan daarvan profiteren
http://finance.yahoo.com/chart/NTDOY?ltr=1
ps: je mag / kan daarvan profiteren
alle fans die horen van de beursstijging willen ook wat van de winst natuurlijk. En er zal nog wel stijging in zitten denken ze, want je kan het nog niet overal spelen