5 cent bonus Keytrade
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: 5 cent bonus Keytrade
Ik merk hier zo te zien een vrij groot wantrouwen tegen bankieren op een smartphone. Ik heb er eentje met een vingerafdruk sensor (nochtans maar een Motorola van zo'n 250 euro), ik beheer 4 zichtrekeningen bij 4 verschillende banken en kan bij elk van hen inloggen met mijn vingerafdruk en dat is echt secondenwerk.
Nu en dan gebruik ik wel eens de laptop. (o.a.om mijn uittreksels van de Beobank kredietkaarten af te printen).
Vermits op een zichtrekening toch beperkte bedragen staan zou in het onwaarschijnlijke geval van bv. hacking, weinig drama te vrezen zijn.
Ieder zijn voorkeur natuurlijk. Zijn er hier lezers met slechte ervaringen met smartphone bankieren ?
Nu en dan gebruik ik wel eens de laptop. (o.a.om mijn uittreksels van de Beobank kredietkaarten af te printen).
Vermits op een zichtrekening toch beperkte bedragen staan zou in het onwaarschijnlijke geval van bv. hacking, weinig drama te vrezen zijn.
Ieder zijn voorkeur natuurlijk. Zijn er hier lezers met slechte ervaringen met smartphone bankieren ?
Ik snap die terughoudendheid ook vele malen minder.
Smartphones besmet met virussen zijn veel minder voorkomend dan computers met virussen. Als je dan iets slecht hebt geïnstalleerd op je smartphone, dan nog is de schade zeer beperkt (tenzij je gebruik maakt van een jailbroken device en mogelijk de ingebouwde veiligheid van het OS omzeild hebt). Bij een computer daarentegen is de macht dat een programma heeft een serieus pak groter.
Dit gezegd zijnde is het natuurlijk nog steeds een nieuwe technologie waar er vanaf de banken een zekere schrik is. Een PIN opgeven op een smartphone is nog altijd te doen op een toestel dat de bank zelf niet in beheer heeft, de kaartlezer is dit wel. Het is ook nog steeds volledig software en software is eenvoudiger te hacken als hardware.
Praktisch alle gevallen van fraude op pc banking zijn eigenlijk de "fout" van de gebruiker (misleiding, virussen,...).
Smartphones besmet met virussen zijn veel minder voorkomend dan computers met virussen. Als je dan iets slecht hebt geïnstalleerd op je smartphone, dan nog is de schade zeer beperkt (tenzij je gebruik maakt van een jailbroken device en mogelijk de ingebouwde veiligheid van het OS omzeild hebt). Bij een computer daarentegen is de macht dat een programma heeft een serieus pak groter.
Dit gezegd zijnde is het natuurlijk nog steeds een nieuwe technologie waar er vanaf de banken een zekere schrik is. Een PIN opgeven op een smartphone is nog altijd te doen op een toestel dat de bank zelf niet in beheer heeft, de kaartlezer is dit wel. Het is ook nog steeds volledig software en software is eenvoudiger te hacken als hardware.
Praktisch alle gevallen van fraude op pc banking zijn eigenlijk de "fout" van de gebruiker (misleiding, virussen,...).
Gebruik Edge , Chrome zonder de noodzakelijke update's van deze browsers ook niet te onderschatten.
Of dit dan fout van gebruikers is ?
En dan komen we bij het volgende punt De gesponsorde lessen her en der door Microsoft. ( gemeenten )
Enkel Ms producten komen daar aan bod.
Gratis Alternatieven is op de lessen niet toegelaten.
Estate Guru believer.
Geen updates installeren is de fout van de gebruiker. Die dient als een goede huisvader met zijn systeem te werken en dit hoort ook alle updates mooi installeren.platin schreef: ↑9 december 2020, 10:18
Gebruik Edge , Chrome zonder de noodzakelijke update's van deze browsers ook niet te onderschatten.
Of dit dan fout van gebruikers is ?
En dan komen we bij het volgende punt De gesponsorde lessen her en der door Microsoft. ( gemeenten )
Enkel Ms producten komen daar aan bod.
Gratis Alternatieven is op de lessen niet toegelaten.
Betreffende de gesponsorde less:
Niemand verbiedt jou om lessen Linux voor beginners aan 60+'ers te gaan aanbieden.
Het draait inderdaad ook om geld en MS heeft nu eenmaal het vermogen om strategisch geld te gooien om zich zo voor te doen als braaf bedrijf maar tegelijk ook hun marktpositie in stand kan houden.
Dat is nu eenmaal het dominante aan Microsoft. Scholen gaan niet plots hun lessen met LibreOffice geven terwijl de hele markt werkt met MS Office.
Een computer kopen met standaard Linux erop is daarnaast behoorlijk niche. Er is amper vraag naar, de fabrikant moet het ondersteunen en ze zullen waarschijnlijk zelfs afgestraft worden door Microsoft omdat ze geen exclusiviteit meer bieden (zie Dell waarom ze vroeger FreeDOS meegaven als je geen Windows wilde op je systeem).
Ik ben zelf ook een Firefox gebruiker, maar als mijn grootmoeder vraagt om haar te helpen om te starten met internet ga ik er Chrome op zetten. Even mijn ideologie naast mij neerleggen en hetgeen nemen waar ik weet dat ze het minst problemen mee zal hebben naar de toekomst toe.
Ik dacht al dat ik iets miste, maar heb nu die Softkey ingesteld en in kan idd met touch id inloggen en tekenen.Nete schreef: ↑8 december 2020, 23:36 Ik merk hier zo te zien een vrij groot wantrouwen tegen bankieren op een smartphone. Ik heb er eentje met een vingerafdruk sensor ... ik beheer 4 zichtrekeningen bij 4 verschillende banken en kan bij elk van hen inloggen met mijn vingerafdruk en dat is echt secondenwerk.
... Ieder zijn voorkeur natuurlijk. Zijn er hier lezers met slechte ervaringen met smartphone bankieren ?
Merci voor de tips!
Je activeert eenmalig je softkey, daarna krijg je op je desktop/laptop na het ingeven van je userid de softkey te zien. Die scan je via de keytrade app en daar geef je je pincode in. Je wordt dan, als alles goed is, aangelogd op je pc. Je smartphone vervangt dan de hardkey, of het bakje zoals het ook genoemd wordt.