aan welk % heb je onlangs een hypothecaire lening aangegaan?
TIP
Re: aan welk % heb je onlangs een hypothecaire lening aangegaan?
Wij hebben na lang onderhandelen getekend bij Belfius:
125 250€ op 15 jaar aan 1,03% vast.
277 250€ op 20 jaar aan 1,19% vast
quotiteit +- 60%
SSV en brand verzekering bij hen.
Bart
125 250€ op 15 jaar aan 1,03% vast.
277 250€ op 20 jaar aan 1,19% vast
quotiteit +- 60%
SSV en brand verzekering bij hen.
Bart
Is dit zo? Bij mij was de brandverzekering niet duurder dan bij Ethias, die ook niet echt tot de duurste behoren. Schuldsaldoverzekering was ietsje duurder dan de laagste, maar zeker niet gigantisch.Nairo schreef: ↑4 september 2019, 23:42redtigers schreef: ↑4 september 2019, 14:55 Vandaag beste voorstel gekregen van Argenta
Te lenen bedrag: 120.000 EUR
Quotiteit:50%
Looptijd: 15 jaar
Rentevoet (vast): 1.08%
SSV: 1270 euro (totaal 100% voor 2)
Brandverzekering: 490 euro/jaar
Wij zijn beide 27 jaar, al klant bij Argenta maar niet als hoofdbank, inkomen met 2 = 4000 EUR/m. In principe zou Beobank 1.07% kunnen geven met vrije keuze van brandverzekering, nog even pushen voor we een beslissing nemen. Ik moet nog een offerte krijgen van KBC en BNP.
Vandaag heb ik offerte ontvangen van bnp,
te lenen 185000€
Quotiteit: 40%
Loon: 4270€
Ssv: vrij te kiezen waar 1x100%
Brandverzekering: vrij te kiezen
Op 15j vast: 1,29%
Op 20j vast: 1,43%
Toonde voorstel van keytrade:
15j vast 1,17%
20j vast 1,31%
Maar gaan niet zakken vinden hun tarieven al heel scherp.
Bij Argenta ook geweest.
Daar kregen we voor 15j vast 5j variabele 1,17
En voor 10j vast en 5j variabele 1%
Maar ik wil vrije keuze van verzekeraar. En brand is daar verplicht + ssv toch wel stuk duurder dan bij andere verzekeraars.
KBC aan de lijn gehad en geen voorstel gekregen, kunnen niet aan keytrade.
Getekend bij Argenta:
Te lenen bedrag: 300.000 EUR
Quotiteit:88.5%
Looptijd: 25 jaar
Rentevoet (variabel 20/5): 1.40%
Voorwaarden: loondomiciliëring, SSV, brandverzekering
Voorstel wordt nog toegevoegd aan de algemene pagina
Te lenen bedrag: 300.000 EUR
Quotiteit:88.5%
Looptijd: 25 jaar
Rentevoet (variabel 20/5): 1.40%
Voorwaarden: loondomiciliëring, SSV, brandverzekering
Voorstel wordt nog toegevoegd aan de algemene pagina
Is het mogelijk om een lening te laten herzien als je nog schijven aan het opnemen bent?
Doen banken dit?
Wij zijn een lening aangegaan in november 2018 toen de leningen nog niet zo laag stonden als nu.
Wij zijn zelfbouwers, zitten halverwege ruwbouw en zullen zeker nog >1jaar ah bouwen zijn.
Doen banken dit?
Wij zijn een lening aangegaan in november 2018 toen de leningen nog niet zo laag stonden als nu.
Wij zijn zelfbouwers, zitten halverwege ruwbouw en zullen zeker nog >1jaar ah bouwen zijn.
Te lenen bedrag: 385,000
Q < 80%
Looptijd: 20j
Rentevoet: 0.94% (vast)
Voorwaarden: loon-storting, SSV, brand-verzekering
Q < 80%
Looptijd: 20j
Rentevoet: 0.94% (vast)
Voorwaarden: loon-storting, SSV, brand-verzekering
Lalala,aan welk tarief heb je toen geleend?
Toevallig Belfius bank met een BEN woning clausule (= -0,25% extra er af van de rente)?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Ik heb hetzelfde gedaan bij KBC. Ben al begonnen met alles af te sluiten bij hun. Weinig respect voor hun klanten zoals al eerder aangegeven.BDE86 schreef: ↑4 september 2019, 18:07 Heb vandaag ook reactie gekregen op een vraag om herziening bij KBC. had hen een voorstel van Keytrade doorgemaild 1,45%, terwijl nu bij KBC 1,87%, 22jaar. Steeds hetzelfde riedeltje dat met notariskosten enz het nagenoeg een nuloperatie is.
Voor de dreiging om indien anders met mijn verzekeringen elders te gaan, nummer doorgekregen om een verzekeringsdoorlichting te vragen.
Rente zal nog wat moeten dalen vooraleer is nog eens een poging waag, pakt binnen een zestal maanden ...![]()
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik ben voor een hypothecaire lening bij verschillende banken langsgeweest. Er zijn 2 banken die hetzelfde aanbod qua rentevoet hebben voor ons. Het verschil tussen de SSV's, brandverzekering en dossierkosten zijn minimaal.
Wat deden jullie in dit geval? Ik heb een bepaalde voorkeur voor 1 van de 2. Vraag ik daar dan eerst eens of ze nog iets kunnen doen? Vroegen jullie dan specifiek naar een nog lagere rentevoet (ik denk niet dat we nog lager gaan krijgen), de dossierkosten weg of korting op de verzekeringen?
Alvast bedankt!
Wat deden jullie in dit geval? Ik heb een bepaalde voorkeur voor 1 van de 2. Vraag ik daar dan eerst eens of ze nog iets kunnen doen? Vroegen jullie dan specifiek naar een nog lagere rentevoet (ik denk niet dat we nog lager gaan krijgen), de dossierkosten weg of korting op de verzekeringen?
Alvast bedankt!
Vroeger kont ge voor een lening gelijk welk bankkantoor binnenspringen, en uitleg vrage, of tenminste een afspraak maken. Bij veel banken, vooral grote banken, gaat dat niet meer, zelfs niet telefonisch. Je komt terecht in een callcenter, en die beginnen al direct een hoop vragen te stellen, waarschijnlijk fungeren die als eerste filter om enkel nog 'goede' kandidaten te selecteren. Het minst dat je vraag afwijkt van het 'normale', staan ze met hun mond vol tanden, en moeten ze zélf om raad gaan vragen, waarbij ze je wel zullen terugbellen...geloof me, daar hoor je nooit meer iets van.pskonejott schreef: ↑23 september 2019, 10:26 Ik ben voor een hypothecaire lening bij verschillende banken langsgeweest. Er zijn 2 banken die hetzelfde aanbod qua rentevoet hebben voor ons. Het verschil tussen de SSV's, brandverzekering en dossierkosten zijn minimaal.
Alvast bedankt!
Hangt er vanaf hoe hard al al onderhandeld is. Bij de ene bank zijn ze meer vatbaar voor onderhandelingen dan de ander. Zo is Argenta minder vatbaar voor onderhandelen volgens mij.
Als ze wel onderhandelen, vraagt aanbieder A een bewijs van aanbieder B. Met dit bewijs gaan ze naar hun hoofdkantoor om eventueel nog scherper te gaan.
Als er een degelijk verschil op zit, dan gaan ze qua rentevoet er net onder. Goed dat je wel de volledige vergelijking maakt (SVV, dossier en verzekeringen).
Als ze al gelijkaardig zijn, dan zullen ze weinig geneigd zijn om lager te gaan en zullen ze andere dingen uitspelen, vb gratis rekeningen, andere voordelen gelinkt aan hun producten, ...
Je kan het maar proberen. Het is niet dat het huidig aanbod zou vervallen als je nog korting vraagt.
Als ze wel onderhandelen, vraagt aanbieder A een bewijs van aanbieder B. Met dit bewijs gaan ze naar hun hoofdkantoor om eventueel nog scherper te gaan.
Als er een degelijk verschil op zit, dan gaan ze qua rentevoet er net onder. Goed dat je wel de volledige vergelijking maakt (SVV, dossier en verzekeringen).
Als ze al gelijkaardig zijn, dan zullen ze weinig geneigd zijn om lager te gaan en zullen ze andere dingen uitspelen, vb gratis rekeningen, andere voordelen gelinkt aan hun producten, ...
Je kan het maar proberen. Het is niet dat het huidig aanbod zou vervallen als je nog korting vraagt.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik ben effectief langsgeweest in 6-tal kantoren en al wat onderhandeld over de rentevoet zelf. Dus ik kan direct via e-mail mijn vraag stellen. Alleen weet ik dus niet wat ik best nog onderhandel. Vandaar dus de vraag voor ervaringen.